so deeeeel 6

overzichtje:
deel 5
deel 4
deel 3
deel 2
deel 1
Dit topic is gesloten
IDLE Moderator
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op 16 januari 2006 19:58:17]
Golden Member
[Bericht gewijzigd door rob007 op 16 januari 2006 22:54:50]
Moderator
Golden Member
Golden Member
Moderator
Op 16 januari 2006 22:53:03 schreef rob007:
Er was mij ook al een paar keer gemaild met de vraag
Naar een verticale antenne (27GPA) spoel antenne!
Misschien dat er hier nu inderdaad meer aandacht
aan geschonken kan worden?
Als ik het goed heb @View is er mee aan de rommel geweest
Maar dat was dacht ik voor MG
En de @WestCoast kan misschien wat vertellen?
Nog meer?
http://members.home.nl/radiomorningstar/Eenvoudige%20zendant...engolf.pdf
Rob007.
Op 16 januari 2006 22:27:59 schreef saturnus:
@Hans,dus dan toch misschien de gpa antenne? Als je met aarding zit,ik heb zelf wel eens bij een vorige woning gewoon een dikke draad onder de pannen door getrokken naar beneden gewoon met een trekveer.Westcoast zou nog wat gegevens over de rolspoel verzamelen dus dat horen we nog.
@Hans,dus dan toch misschien de gpa antenne? Als je met aarding zit,ik heb zelf wel eens bij een vorige woning gewoon een dikke draad onder de pannen door getrokken naar beneden gewoon met een trekveer.Westcoast zou nog wat gegevens over de rolspoel verzamelen dus dat horen we nog.

Moderator
Houten bord voor de deur met "het kraaiennest" erop gekalkt; piratenvlag wapperend bovenin de mast... Dat gaat wat worden!
Zonder gekheid, dat zou geweldig zijn, aangezien Transmitter, Sparks en Henry S. hier ook niet heel ver vandaan wonen...
Op 16 januari 2006 19:46:44 schreef MRF-Technoligy:
@pd5ar
He Isaak las dat je inverted v klaar is. Super man , vraagje hoe heb je hem bemeten? ( been-lengte )en ga je hem ook symetrisch voeden? (zou ik zeker doen)
Ps kwam ik nog tegen http://people.zeelandnet.nl/axxes/delta20-40m/delta20-40m.htm
Golden Member
Op 17 januari 2006 21:04:53 schreef MRF-Technoligy:
@pd5ar
Isaak je weet dat hij met een coax voeding maar op 1 band te gebruiken is he!! je kan een tuner in de coax zetten dan pas je hem voor de set of ontvanger wel aan naar 50 ohm, maar na de tuner is de swr op de coax niet 50 ohm meer.Kan vervelende gevolgen hebben.!!! Wel jammer heb je geen open lijn ?

Moderator
Moderator
Op 17 januari 2006 21:04:53 schreef MRF-Technoligy:
@pd5ar
Isaak je weet dat hij met een coax voeding maar op 1 band te gebruiken is he!! je kan een tuner in de coax zetten dan pas je hem voor de set of ontvanger wel aan naar 50 ohm, maar na de tuner is de swr op de coax niet 50 ohm meer.Kan vervelende gevolgen hebben.!!! Wel jammer heb je geen open lijn ?
Dit topic is gesloten