De KG-uitdaging, deel 6!

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Standaard 1x/10x probes

Welk merk scoop heb je?
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
KT88

Moderator

Op 15 februari 2006 22:04:02 schreef Transmitter:
Wie kan mij adviseren wat voor type probes ik aan moet schaffen?

In ieder geval moeten ze een 1:10 verzwakkerstand hebben ivm. de capacitieve belasting.

http://nl.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU=39...&N=401

15.12 euro, dat zullen ze overal wel zo ongeveer kosten.

Let er wel op dat probes gecalibreerd moeten worden op een blokgolf, zo'n testpunt is vaak al aanwezig op de scoop.
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Het is een HAMEG HM250-2
En er zit inderdaad een CAL. op met blokgolfje
Dan heeft Conrad ook een setje van 2 voor iets van 40 euro.
Ik moet toch meer bestellen.
Heren bedankt voor de info.

[Bericht gewijzigd door Transmitter op 15 februari 2006 22:43:36]

Meeting Co Noord nog 6 nachtjes!!!
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Sparks

Golden Member

Op 14 februari 2006 01:28:35 schreef Hans de Swan:
[...]

@SPARKS, volg je deze topic ook nog??? Dit is je kans om die lampenzender van je eens flink onder handen te nemen! Meld je ook ff, man!

Jup ik volg het nog steeds.
Ben nu fulltime ons eigen huis aanhet verbouwen.
Heb alles eruit gesloopt tot ik een paar kale muren en een dak over had.
En ben nu weer nieuwe wanden aan het zetten nieuw elektriek en gas en water en riool aan het plaatsen.
Volgende week komt de nieuwe keuken dus dat vertrek moet helemaal behangen geverft water gas elektriek klaar zijn.
EN ik ben tussen door het dak aan het isoleren slaapkamers aan het maken etc etc etc.
Dus ik ben enigzins druk.
Mijn lampe zendertje ligt bijna onbereikbaar en deels gedomteerd ergen in de berging van mijn flat dus dat wordt even niks.
Maar een meeting is op zich wel even leuk.
Waar gaat het plaats vinden op welke datum hoelaat?
Met een beetje geluk ben ik wel in staat te komen
Ik moet ook nog een paar nachten werken volgende week....

maar het gaat wel lekker door in dit topic moet ik zeggen als ik enkele dagen/weken niet kijk zijn er zo weer wat pagina's bij en ook moderators en weet ik veel wat er verder momenteel op co nieuw is...
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Op 30 januari 2006 11:34:03 schreef Hans de Swan:
OP 22 FEBRUARI GEEFT DE "CO-KG UITDAGING!" (district Noord ) JOU DE KANS OM EENS LIVE MET ANDEREN OM DE TAFEL TE (GAAN) ZITTEN, ZODAT JIJ JOUW VRAGEN EN B(R)OUWSELS, OVER HF EENS NAAR BUITEN KUNT "SPUWEN"! (goed hé?)
Het gebeuren zal plaatsvinden om 20:00 uur aan de grote stamtafel in Grandcafé "De Burgemeester" te wolvega.
HF-junk, verslaafd aan ether.
Woensdag kreeg ik dit e-mailtje binnen van Radio Waddenzee/Seagull...
--------------------------------------------------------
From: Radio Waddenzee <peter@metalart.demon.nl>
To: Hans de Swan <intersoundradio@hotmail.com>, Bert M. <radiohooligan@gmail.com>, P.Timmerman <ptimmerman@quicknet.nl>
Subject: A.s. Zaterdag
Date: Wed, 15 Feb 2006 14:18:45 +0100

Hallo heren,

Binnenkort gaat de LV8 naar de werf.
Voor die tijd moet er nog e.e.a. gebeuren. Ik kan a.s. zaterdag wel wat hulp gebruiken. Het houten bovendek moet gesloopt worden om strak plaats te kunnen maken voor de zendmast.
Deze wordt volgende week uit engeland verscheept naar Harlingen. Ook dit wordt een leuk rood/wit schildersklusje!

Wie kan a.s. zaterdag en in de weekenden daarop helpen?

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter Fransz
(marketing)

Pan European Radio BV
postbus 24
8860 AA Harlingen

mobiel: 06 55 868 740
telefoon privé: 058 212 82 68
e-mail: pfransz@radiowaddenzee.nl
e-mail privé: peter@metalart.demon.nl

www.radiowaddenzee.nl
www.radioseagull.com
-------------------------------------------------------
A.s. zaterdag kan ik niet door privé-omstandigheden met mijn gezin, maar wie zich geroepen voelt om mee te helpen... gaarne! Misschien leuk om ook eens mee te helpen met deze idealisten en eens mensen te ontmoeten die deel hebben uitgemaakt van Radio Caroline/Ross Revenge! Laat eens wat van je "horen"! Dichter bij het offshore-gevoel kun je tegenwoordig niet meer zitten!
Rd12tf

Golden Member

http://www.pmillett.com/Books/radio_hb_7.pdf

Van deze site:
http://www.pmillett.com/tecnical_books_online.htm

Voor alle buizen minnende Radio liefhebbers! Een voorloper van het bekende ARRL handbook. Zenders, ontvangers, (AM) modulators, antenne's ...
600 pagina's leesvoer voor de ware genieter.
Henry S.

Moderator

Mooie site, zal alles even downloaden en op een cd'tje zetten

Zit ook Philips buizenboek tussen: http://www.pmillett.com/Books/Philips%201943%20GVDR.pdf
Wie wat bewaart moet later veel weggooien. Word lid van de Benelux DX Club, Een ATX-voeding gebruiken?
Op 17 februari 2006 17:59:26 schreef Henry S.:
Mooie site, zal alles even downloaden en op een cd'tje zetten

Zit ook Philips buizenboek tussen: http://www.pmillett.com/Books/Philips%201943%20GVDR.pdf

Kijk eens op de DVD van mij
Je hoeft alleen maar die te downloaden met "NEW" er bij.
Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Henry S.

Moderator

Zoals ik beloofd heb is hier het schema...

Ik hoop niet dat er nog foutjes in zitten, maar ik dacht het niet...

Free the whales!
Henry S.

Moderator

Netjes, maar zitten g1 en g2 echt aan elkaar vast?
ja, 100% aan elkaar
Dat zorgt voor een iets hogere versterking, en een sterk afzwakkende versterking bij een hogere gatespanning.
Free the whales!
Henry S.

Moderator

Ben dit weekend naar Terschelling Hans denk dat ik de lv8 nog wel zie, was anders wel leuk geweest ff helpen.
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Hoi iemand nog opzoek naar rs 1003 buizen
Heb er hier 6 nieuwe van merk AEG
deze buizen zitten in de einttrap v/d sk 010

grrrrrrrr
Op 18 februari 2006 19:00:10 schreef Tornado:
Hoi iemand nog opzoek naar rs 1003 buizen
Heb er hier 6 nieuwe van merk AEG
deze buizen zitten in de einttrap v/d sk 010

grrrrrrrr

Tornado , ik heb wel belang mail me even voor je prijs
@iedereen

Wat kan ik vragen voor een goed werkende kenwood R600 ?

@de Swan
Hans ik ben er volgende week niet, moet al een paar avonden op tournee, dat vindt ik weer genoeg in 1 week.
luistert er nog iemand op 48 supercondities
westcoast op 6269 khz.
Ledlover

Golden Member

aiaiai amore, ik heb mijn hart verloren?
ben jij dat? erg sterk hier zoals gewoonlijk.
teminste... dat is op 6250.
op 6269 zwakker met interferentiepiep popmuziek. je zit vlak naast een omroepzender.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op 19 februari 2006 11:15:36]

Forum voor zendamateurs, met het accent op zelfbouw: http://hamforum.nl/
het is zeer druk , maar er zitten totaal ongeveer 15 piraten op 48 misschien nog wel meer, bedankt voor je rapport ledlover !
@Vincent,zat er weer goed in.Niet netjes om over mij te roddelen als ik niet meepraat....Heb je nou alweer buizen nodig? En dan tegen mij zeggen dat ze jaaaaren meegaan?
Op 19 februari 2006 21:29:22 schreef saturnus:
@Vincent,zat er weer goed in.Niet netjes om over mij te roddelen als ik niet meepraat....Heb je nou alweer buizen nodig? En dan tegen mij zeggen dat ze jaaaaren meegaan?

Uit goede bronnen heb ik vernomen dat jij vandaag te lui was om die zender aan te zetten ....(en onderuit op bank aan de ontvanger te draaien)Lol...
wat die buizen betreft , tja, ik hou van reserve voorraden
je weet wat ze op de radiomarkt voor nieuwe vragen , die prijzen vallen niet mee, en inderdaad de buis die er nu bij mij inzit gebruik ik nu 3 jaar en hij geeft nog het volle vermogen , maar aangezien ik van plan ben om honderd te worden leek me een paar reserve buisjes wel handig...

Op 17 februari 2006 21:24:26 schreef MRF-Technoligy:
Ben dit weekend naar Terschelling Hans denk dat ik de lv8 nog wel zie, was anders wel leuk geweest ff helpen.

Nou, als je een keer zou willen helpen Marcel, dat zou te gek zijn! Ze kunnen wel wat hulp gebruiken.

Dit topic is gesloten