videokaart

Anoniem

ik weet niet of dit op CO thuishoort maar ik zal het eens proberen:

ik ben morgen (18 januari) jarig :D
ik krijg van mijn ouders een nieuwe videokaart, maar wat voor een zal ik er pakken??
ik mag ongeveer €150 uitgeven.
zelf zat ik aan een Gforce 6600 of 6800 (LE) te denken

greetz steventje137

p.s. ik word 14 :D

Hallo
Ik denk da ge da beter op GoT kunt vragen, ik denk dat er meer mensen zijn die een betere mening omtrent deze zaken kunnen geven.

Groete
Jan

Sonar is meer dan Ping...
Henry S.

Moderator

Ik zou het daar niet vragen, maar wel even goed de topics lezen. En... LE types links laten liggen, dat zijn gecastreerde versies.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 17 januari 2006 20:25:47

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

neem gewoon een 6800TD (standaard kaartje). Kost iets van 130 euro. Je kan pipelines en vertex buffers unlocken waardoor de performance iets meer naar een 6800GT kaart neigt (alleen heeft die kaart DDR3 geheugen en wat meer MHzen).

LET OP, agp en PCI-E

en de AGP versie 6800lE is vaak te unlocken naar een snellere.

ga voor de 6800GT miss iets boven je budget, dacht 160 euro?

Zelf het ik de 7800GT :P

[edit

wat is de rest van je PC?
een duron 600 mhz met 128mb ram heeft niet zoveel aan een 6800.

let ook op je voeding er word een >350watt van een degelijk merk aanbevolen

[Bericht gewijzigd door Ganzz op woensdag 18 januari 2006 12:03:52

-

Op 18 januari 2006 12:02:31 schreef Ganzz:
LET OP, agp en PCI-E

en de AGP versie 6800lE is vaak te unlocken naar een snellere.

ga voor de 6800GT miss iets boven je budget, dacht 160 euro?

Zelf het ik de 7800GT :P

[edit

wat is de rest van je PC?
een duron 600 mhz met 128mb ram heeft niet zoveel aan een 6800.

let ook op je voeding er word een >350watt van een degelijk merk aanbevolen

150 euro voor een video kaart....phoe ik hanteer de regeel dat pc's niet meer dan 300 euro mogen kosten......

Voor het ontwerpen van elektronica vind ik zelf een dual-monitor setup, voor het gemak op een dual-head videokaart ideaal.

Spec's zijn verder niet interresant, maar het is erg handig op de ene monitor je bronmateriaal (datasheet, webpagina's etc) open te hebben en op de andere de ontwikkelsoftware waar je iets nieuws in invoerd. :)
Het scheelt bij mij echt fors in productiviteit.

Op 18 januari 2006 12:12:28 schreef Jan klaasen:
[...]

150 euro voor een video kaart....phoe ik hanteer de regeel dat pc's niet meer dan 300 euro mogen kosten......

per maand?

voor dual head heb je matrax kaartejs, leuk in 2d super resoluties en scherp, maar je kan er niet op gamen. de nieuwere generatie videokaarten hebben allemaal 2uitgangen naar mijn weten. de nieuwe alleen nog maar DVI

-

Op 18 januari 2006 12:24:35 schreef Ganzz:
[...]

per maand?

nee per stuk.....ex clusief monitor en toetsenbord muis en andere rand apperatuur. Ik koop gemiddeld om de 4 jaar een nieuwe PC. (wellicht tussendoor wat extra geheugen of opslag cappaciteit)

alles wat je meer als 300 euro betaald dan schrijf je in slechts een aantal maanden af

Het ligt eraan wat je doel is. Als je m wil gebruiken om te gamen, dan kan je met een ding van 300 euro niet lang mee.
Als je, zoals jij, het ding vooral gebruikt voor andere dingen, dan is het idd ruim voldoende.

Free the whales!

Maar we zitten op een elektronicaforum, niet op een game-forum.. :)

Matrox is inderdaad al heel lang erg goed, maar voor het ontwerpen van elektronica zijn zelfs de 2D-eisen niet erg hoog. Heb zelf een oude ATI 9200.

awel ik heb een laptopke
zit een ati x700 in en dat doet het goed
extra scherm erbij en ik heb dual screen :)
mijn vorige pc was een celeron 633 die soms hoger klokte tot 900mHz.
en ik geloof 256mB ram en 300 gig harde schijfruimte. dat ding heb ik tweedehands gekocht heeft dan nog ruim 4 jaar gedraait bij mij. in het begin met een tnt2 nog en daarna een geforce4 ti4200
op het einde begon het moederbord kuren te vertonen (ram slots die slecht contact geven enzo)
zal wrsch nu serverke worden dat altijd draait. ahja die pc heeft in die 4 jaar nauwelijks afgestaan :)
ma swat
mijn pc daarvoor was een cyrix 100. daar heb ik toen circuits online op ontdekt geloof ik :)

in ieder geval vind tegenwoordig nog weinig nut aan nieuw kopen tenzij iets stuk is. ik game niet het enige dat ik doe is muziek maken op pc en op CO zitten of wat programeren.....

koopt u anders eens een soldeerbout en een velleman kit das nog eens fun sé :)

My Tube is bigger then yours
Henry S.

Moderator

Op 18 januari 2006 12:19:44 schreef Aart:
Voor het ontwerpen van elektronica vind ik zelf een dual-monitor setup, voor het gemak op een dual-head videokaart ideaal.

Spec's zijn verder niet interresant, maar het is erg handig op de ene monitor je bronmateriaal (datasheet, webpagina's etc) open te hebben en op de andere de ontwikkelsoftware waar je iets nieuws in invoerd. :)
Het scheelt bij mij echt fors in productiviteit.

Idd, hoor ik meer mensen over, hmmmm moet de tafel toch een keer leeg...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 18 januari 2006 12:19:44 schreef Aart:
Spec's zijn verder niet interresant, maar het is erg handig op de ene monitor je bronmateriaal (datasheet, webpagina's etc) open te hebben en op de andere de ontwikkelsoftware waar je iets nieuws in invoerd. :)
Het scheelt bij mij echt fors in productiviteit.

datasheets print ik altijd uit (gedeeltelijk). Ik kijk liever naar papier dan dat ik naar een scherm zit te turen.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 18 januari 2006 23:44:15 schreef WilToyo:
[...]

datasheets print ik altijd uit (gedeeltelijk). Ik kijk liever naar papier dan dat ik naar een scherm zit te turen.

Gelukkig! Ben ik toch niet de enige! :D :D

En even snel een paar notities maken... Daar raakt je beeldscherm snel van vol... (ook ik heb meestal een stapel datasheets erbij liggen, meestal vol met extra aantekeningen)

carpe cerevisi
Anoniem

Op 18 januari 2006 13:55:48 schreef beertje_01:
awel ik heb een laptopke
zit een ati x700 in en dat doet het goed
extra scherm erbij en ik heb dual screen :)
mijn vorige pc was een celeron 633 die soms hoger klokte tot 900mHz.
en ik geloof 256mB ram en 300 gig harde schijfruimte. dat ding heb ik tweedehands gekocht heeft dan nog ruim 4 jaar gedraait bij mij. in het begin met een tnt2 nog en daarna een geforce4 ti4200
op het einde begon het moederbord kuren te vertonen (ram slots die slecht contact geven enzo)
zal wrsch nu serverke worden dat altijd draait. ahja die pc heeft in die 4 jaar nauwelijks afgestaan :)
ma swat
mijn pc daarvoor was een cyrix 100. daar heb ik toen circuits online op ontdekt geloof ik :)

in ieder geval vind tegenwoordig nog weinig nut aan nieuw kopen tenzij iets stuk is. ik game niet het enige dat ik doe is muziek maken op pc en op CO zitten of wat programeren.....

koopt u anders eens een soldeerbout en een velleman kit das nog eens fun sé :)

ik heb CO op een 486 ontdekt :D

Anoniem

heb hem nu eindelijk, geforce 6600gt, nu heb ik een svideokabel voor mijn tv, maar het is alleen zwart wit.
hoe kan dit en hoe kan ik het verhelpen???

greetz steventje137

p.s. het is een pc uit de oertijd :P

Op 18 januari 2006 12:19:44 schreef Aart:
Voor het ontwerpen van elektronica vind ik zelf een dual-monitor setup, voor het gemak op een dual-head videokaart ideaal.

Spec's zijn verder niet interresant, maar het is erg handig op de ene monitor je bronmateriaal (datasheet, webpagina's etc) open te hebben en op de andere de ontwikkelsoftware waar je iets nieuws in invoerd. :)
Het scheelt bij mij echt fors in productiviteit.

Je hebt niet per sé daar een dual head videokaart voor nodig. Ik heb in een PCI poortje een oude S3 Virge bijgestoken, en dat werkt erg goed. :)

Anoniem

Op 28 januari 2006 16:16:54 schreef Klasje:
[...]
Je hebt niet per sé daar een dual head videokaart voor nodig. Ik heb in een PCI poortje een oude S3 Virge bijgestoken, en dat werkt erg goed. :)

ik heb een nieuwe videokaart, ik ga hier veel mee gamen, nu wil ik hem op mijn tv aansluiten via mijn svideo, ik heb 1 vga, 1 dvi en een s-video out aansluiting op mijn kaart.
hij geeft wel een signaal, ook scherp enz. maar alleen Z/W, dat is mijn probleem

greetz steventje137

Dan heb je of het verkeerde verloopje of er schort ergens iets aan de vele instellingen van de norm.
Maar dat hoort echt niet op co thuis, probeer (de faq op) GoT.

@ dual monitor met twee kaarten:
Heel lang zo gedaan, maar dit werkt nu toch prettiger imo. Maar misschien dat modernere windowsversies (XP) er beter mee overweg kunnen.

Je kooopt een 6600GT om in een oude PC te stoppen? En vervolgens sluit je het niet aan op een monitor maar op TV?

Zonde van dat geld...

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Anoniem

ow sorry, het moet TV uit de oertijd zijn, mijn pc is nog geen 4 maanden oud :D

kan ik geen verloopstukjr via de coax maken???

S-Video naar Scart misschien?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl