KPN Quattrovox 1 ruist een beetje

Dit toestel heb ik gekregen, met de kanttekening dat ruist, want hij is een beetje vochtig geweest, en dat klopt ook want er zijn wat spoortjes van vocht, met name bij de RJ11 busjes voor de analoge aansluitingen en de overige busjes.

De centrale werkt verder prima, alleen vraag ik me af of die ruis er uit is te halen, moet toch mogelijk zijn lijkt mij zo.

Heb een beetje het vermoeden dat het misschien stiekem ergens toch wat corrosie is, of een slecht contact.
Doorsolderen van de hele print zou misschien al enige verbetering kunnen brengen? iemand enige tips?

SWSje

A long answer is not short!

Ruis was een bekend probleem bij deze centrales. KPN heeft er zelfs een speciale garantieregeling voor gehad. Waar de fout precies zit is me nooit duidelijk geworden, wel dat het met een firmware update niet op te lossen was. Het was echt een ontwerp of productie fout.

Heb ook zo'n ding gehad. Na een tijd (1 a 2 jaar) begon eerst 1 port te ruisen, daarna steeds meer. Ik heb hem toen weg gesmeten :)

GJ_

Moderator

Op 25 februari 2006 12:11:23 schreef Lexy:
Heb ook zo'n ding gehad. Na een tijd (1 a 2 jaar) begon eerst 1 port te ruisen, daarna steeds meer. Ik heb hem toen weg gesmeten :)

Da's de enige oplossing. KPN bood mij aan om hem voor 160euro om te ruilen. Dat vond ik een slechte ruil. Nu heb ik een hele knappe centrale met veel meer mogelijkheden (een AGFEO) en die is perfekt. Gewoon programmeren/configuren met de PC, kosten bijhouden, gebelde nummers en binnenkomende nummers bijhouden, big brother is er niks bij.

DE OLDE

Overleden

Ik heb er totaal vier gehad allemaal pet en nog eens pet : ruis, poorten die af en toe geen belsignaal gaven enz. heb nu een andere (merk is me even ontschoten) deze werkt al jaren prima.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.