Zelfbouw Logic Probe?

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:34:49

Backlight: Die jongens met de grote C (ze maken reclame hier, zal me inhouden :)) hadden een aantal jaren terug folie wat licht kon geven en wat je op maat kon knippen. Als dat groot genoeg is en je hebt een beetje speling tussen je LCD en wat erachter zit, zou dat kunnen werken. Nadeel schijnt de nogal beperkte levensduur van dat spul te zijn. Tevens is even de vraag of het ding dan ook nog lekker op reflectie werkt, geen idee of die folie dat leuk doet.

Wat een mail connector is weet ik niet. Kan dat ding post versturen of zo?

Je kan (alhoewel niet zo netjes) een 'logic probe' op een analoge ingang zetten. Geen idee of je met dit apparaat die flanken 'recht' genoeg krijgt, maar aan de andere kant... Als je weet dat die niet helemaal perfect zijn, lijkt het mij dat je nog steeds een heel bruikbare combinatie hebt (mits snel genoeg etc.).

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Henry S.

Moderator

Post versturend of niet, is er meer data van de connector?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Om backlight te maken kan je proberen een rijtje felle smd leds aan de zijkant van het Lcd te monteren. maar of het gaat werken? voor folie moet je Lcd licht kunnen doorlaten aan de achterkant wat niet altyd kan bij elk Lcd.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:35:11

Zullen we er een MALE connector van maken dan?
En daar moet die logic probe op?

de bnc channel conectoren zijn analoog.

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:35:25

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:35:38

Op 5 maart 2006 12:24:21 schreef John F. de Clerck:
Je hebt gelijk headhunter. Ik neem aan dat Marco69 hier ook op doelde. Maar is he wel mogelijk om die logic probe op zo'n analoge bus aan te sluiten?

Grt.
John

ze bedoelen gewoon het digitale signaal met de analoge ingang + probe bekijken. Maar dan heb je maar 2 kanalen...

Waarschijnlijk is de logic probe connector gewoon een aantal ingangen + massa aansluiting. Het is dus enkel uitzoeken waar welke hoort EN de juiste connector vinden.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Bedoelde inderdaad een analoge input. Dan heb je er inderdaad ook maar 2. Ik meen echter wel eens ergens een schema gezien te hebben van een schakelingetje wat zelf de sweep genereerde en zo 8 'logic' ingangen creerde. Nadeel is dus wel dat je slechts 1/8 van de tijd naar je signaal kijkt en het dus alleen 'zinnig' is bij repeterende signalen. zelfs met een geheugenscoop. Tevens houd je slechts 1/8 van de bandbreedte over. Kom er alleen even niet op waar ik dat gezien heb.. Elektuur of zo?
Dan moet je je ook nog afvragen of je kunt leven met al die beperkingen... Maar eh... Voordat we nu uiteenlopende ideeen krijgen over een 'logic probe'... Omschrijf eens wat jij eronder verstaat. Naar *mijn* idee is het niets anders dan een apparaat dat 2 uitgangsniveau's heeft: 'hoog' en 'laag'. Heb het vermoeden dat er enige verwarring is met een logic analyzer.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:36:08

8 kanaals logic analyzer met optionele logic probe

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Zoiets inderdaad. (hebben we ook meteen het 'misverstand' te pakken; ik ging uit van 1 kanaal, jij al van 8).

Zou je wat meer gegevens van die interface moeten hebben. Die probe is dan (verwacht ik) niet meer dan wat signaal aanpassing, beveiliging ed. Gok erop dat het 'netjes onder elkaar plakken' in het apparaat zelf gebeurt.

Enig idee wat het ding gewoon commercieel kost?

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:36:26

.

[Bericht gewijzigd door John F. de Clerck op maandag 15 januari 2007 21:36:44