waarom is hobbytijd altijd omgekeerd evenredig met winkelopeningstijden??

Maar ik weet het antwoord. onder werktijden(tevens openeningstijden) werk iedereen. Althans de meesten onder ons. Als jij niet werkt en dus hobbytijd hebt, dan zijn de winkels ook dicht. :P
;)

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Op 5 maart 2006 00:45:58 schreef Sandertje:
Maar ik weet het antwoord. onder werktijden(tevens openeningstijden) werk iedereen. Althans de meesten onder ons. Als jij niet werkt en dus hobbytijd hebt, dan zijn de winkels ook dicht. :P
;)

Je zou er bijna werkeloos om worden...

Op 5 maart 2006 00:41:39 schreef Henry S.:
Je hebt niet een bakje met allerlei sloopkristallen? :-7

Nee, ik deed nooit iets met die dingen.
Het strippen van PCB's beperkte ik altijd tot diegenen waar relais en LED's op zaten...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
klein is fijn

Moderator

waarom is hobbytijd altijd omgekeerd evenredig met winkelopeningstijden??

Dat is toch prachtig? Als je niet aan het hobby-en bent kan je naar de winkel om in te kopen, en als je wel wilt hobby-en dan hoef je toch niet naar de winkel.. Of gaat dat plannen nog niet zo goed? ;)

Op 5 maart 2006 01:02:25 schreef klein is fijn:
Of gaat dat plannen nog niet zo goed? ;)

Daar zal het inderdaad aan schorten...

Even terug naar mijn schema en een gerelateerde vraag daarover:
Ik heb nu PICbasic zover dat hij hem accepteert.
Maar nu krijg ik errors in Bumblebee.
Error:
Target divice not identified FFFF

Hoewel ik wel de juiste heb aangegeven in BB en zelfs deze op auto heb gezet.
Kan dit te maken hebben met het ontbreken van een kristal?
Ik heb de Wispdraden ook conform datasheets aangesloten (tenminste... Ik heb de aansluitingen vergeleken met de 16F628, waarvan ik de poorten nog wel kende en deze op dezelfde poorten aangesloten.)
Ik kan me toch niet voorstellen dat Bumblebee net deze PIC niet kent...
En als dat wel zo zou zijn. Hoe kan ik dan de code in de PIC proppen?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Onderdelen die je speciaal bestelt blijven weken liggen, welke je net nodig hebt zijn net op... Ik ken het. Heb me vandaag gered met gegokte spoeltjes (en raak) uit een spoelenlaadje.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 5 maart 2006 01:12:05 schreef Henry S.:
Onderdelen die je speciaal bestelt blijven weken liggen,

Hou maar op...
Ik heb nog een zak van 25 kilo knauff Rotband liggen omdat ik zonodig met spoed een muur wilde uitvlakken. (<=geen hobby)
Dat ding staat me nu al 3 maanden in de weg.

Een ding... Electronicaonderdelen zijn doorgaans te klein om in de weg te liggen. (in de bijkeuken bij de achterdeur bijvoorbeeld. :-P)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 5 maart 2006 01:16:02 schreef Fantomaz:
[...]

Hou maar op...
Ik heb nog een zak van 25 kilo knauff Rotband liggen omdat ik zonodig met spoed een muur wilde uitvlakken. (<=geen hobby)
Dat ding staat me nu al 3 maanden in de weg.

Een ding... Electronicaonderdelen zijn doorgaans te klein om in de weg te liggen. (in de bijkeuken bij de achterdeur bijvoorbeeld. :-P)

Zorg dan maar dat je je zak rap opgebruikt hebt. Rotband heeft een shelf-life (moet toch iets met elektronica te maken hebben), van dacht 4 maanden.

Op 5 maart 2006 01:22:16 schreef Lavreys Chris:
Zorg dan maar dat je je zak rap opgebruikt hebt. Rotband heeft een shelf-life (moet toch iets met elektronica te maken hebben), van dacht 4 maanden.

Hmmm... Da's toch weer sneu voor die 12 euro.
Kon ik net zo goed een paar PIC's voor kopen. Zijn ook wat minder groot...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

[off-topic]

Op 5 maart 2006 01:22:16 schreef Lavreys Chris:
[...]

Zorg dan maar dat je je zak rap opgebruikt hebt. Rotband heeft een shelf-life (moet toch iets met elektronica te maken hebben), van dacht 4 maanden.

dat spul is na een jaar nog hartsikke goed, maar een shelf-life van 4 maanden ja het moet na 4 maanden de deur uit zijn anders doe je iets verkeerd als winkelier zijnde. maar het is meer dan 1 jaar goed te bewaren(geen vocht in de buurt)(droog en vorstvrij bewaren)
[/off-topic]

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

er is maar een optie: boven de electronica winkel gaan wonen. en aanbieden om alarm beheer te doen (zodat niet de eigenaar voor vals alarn uit zijn bed hoeft) in ruil voor wat componenten

(owja wat beterft vocht. ik til laatst een zak cement op... die was dus wel vochtig geworden. boden scheurt eruit en alles valt er in een paar brokken uit)

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op zondag 5 maart 2006 23:07:36

Op 5 maart 2006 23:05:16 schreef Jan klaasen:
er is maar een optie: boven de electronica winkel gaan wonen. en aanbieden om alarm beheer te doen (zodat niet de eigenaar voor vals alarn uit zijn bed hoeft) in ruil voor wat componenten

(owja wat beterft vocht. ik til laatst een zak cement op... die was dus wel vochtig geworden. boden scheurt eruit en alles valt er in een paar brokken uit)

is inderdaad een leuke optie boven de winkel wonen.

fijn he vocht bij je cement :s

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Op 5 maart 2006 01:16:02 schreef Fantomaz:
[...]

Een ding... Electronicaonderdelen zijn doorgaans te klein om in de weg te liggen. (in de bijkeuken bij de achterdeur bijvoorbeeld. :-P)

Klopt maar dan ben je ze weer kwijt...
probleem ken ik. vooral op zaterdag om half5, als de trein naar de stad net weg is. (en ik er dus niet meer voor sluitingstijd ben).
oplossing::: voorraadje spul kopen, of genoeg projecten hebben waar je dan alsnog wel mee verder kan gaan....

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ja nou dat ken ik..
DAn heb je altijd in huis wat je net niet nodig hebt.
En als je het wel nodig hebt, kun je het niet vinden.
Totdat je het alsnog gekocht hebt, want dan vind je het wel terug. (uiteraard heb je het eerste net keurig vastgesoldeerd, als het al te ruilen valt)

Vandaag ook HARD, erg HARD van Hoorn (werkplek) naar Heerenveen (lokale hobbyboer) gereden om op de valreep (17:56) nog een paar kristallen te halen (ja, die ik Zaterdagavond j.l. nodig bleek te hebben)
Bleek dat Kristellen niet iets is van deze tijd en dat hij er niet zoveel van op voorraad had...
Gelukkig nog een paar van 4Mhz.
Gelukkig... Niet voor niks zo hard gereden. >:)

O, en wat het wonen boven de electroboer betreft...
Daar woont hij zelf al...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 7 maart 2006 22:30:18 schreef Fantomaz:
Bleek dat Kristellen niet iets is van deze tijd en dat hij er niet zoveel van op voorraad had...

Verkoopt zeker alleen maar buizen:+?

Woei! *heeft etsbak*

Op 7 maart 2006 23:01:45 schreef jossie:
[...]
Verkoopt zeker alleen maar buizen:+?

Speciaal voor jou Jossie, SMD buizen :+;)

Wat ook leuk was geweest.

Programmeer een 16F628 met interne osc en zet de osc op de pinnen als uitgang. Deze uitgang gebruiken om de 16F73 te klokken. Had je toch door kunnen gaan (waarschijlijk wel op 1Mhz).

Er zijn 10 soorten mensen. Mensen die binair begrijpen en mensen die het niet begrijpen... http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm
KT88

Overleden

Op 7 maart 2006 22:30:18 schreef Fantomaz:
Bleek dat Kristellen niet iets is van deze tijd en dat hij er niet zoveel van op voorraad had...
Gelukkig nog een paar van 4Mhz.

En je had 8 MHz, nodig, of 16?

Simpel. 2 of 4 stuks in serie natuurlijk, effe koppie koppie gebruiken he ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 7 maart 2006 23:13:30 schreef KT88:
[...]
En je had 8 MHz, nodig, of 16?

Simpel. 2 of 4 stuks in serie natuurlijk, effe koppie koppie gebruiken he ;-)

En het stomme dat ik nu niet weet of je me loop te dollen of niet :-)
Ik heb daar geen biet verstand van :-P
Hoe kan een kristal in serie nu anders gaan resoneren denk ik dan en kom ik tot de conclusie dat het niet klopt wat je zegt en ik dus "voor het lapje" gehouden wordt :-D

Maar ik heb ook al hier en daar eens lopen rommelen met de 4Mhz interne oscilator van de 16F628 en de frequentie van mijn applicatie is echt niet zo hoog.
"If you cant beat them, join them. 4Mhz it izz."

Op 7 maart 2006 23:09:24 schreef Willie Worteltje:
Wat ook leuk was geweest.

Programmeer een 16F628 met interne osc en zet de osc op de pinnen als uitgang. Deze uitgang gebruiken om de 16F73 te klokken. Had je toch door kunnen gaan (waarschijlijk wel op 1Mhz).

Hier heb ik dus ook serieus over na zitten denken.
Kan het? Volgens mij wordt dan die oscilator niet getriggerd door de ander PIC, maar leidt hij een eigen leven. Dan kan hij volgesn mij nooit de resonantie van de PIC-zonder-oscilator overnemen. Dus werkt dat niet.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 7 maart 2006 23:09:24 schreef Willie Worteltje:
Wat ook leuk was geweest.

Programmeer een 16F628 met interne osc en zet de osc op de pinnen als uitgang. Deze uitgang gebruiken om de 16F73 te klokken. Had je toch door kunnen gaan (waarschijlijk wel op 1Mhz).

?
steeds 4 instructies om van status te veranderen, dus hoog-laag-hoog-bla-bla.....
Dat zou dan 0,5Mhz zijn:/

Woei! *heeft etsbak*

Ja, je kan een gewoon TTL-niveau kloksignaal uit die pic met interne oscillator laten komen (weliswaar /4). En die pic zonder kan je instellen dat ie gewone TTL kloksignalen als ingang neemt. Nadeel is dat je dan weeral door 4 deelt.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 7 maart 2006 23:32:26 schreef jossie:
[...]
?
steeds 4 instructies om van status te veranderen, dus hoog-laag-hoog-bla-bla.....
Dat zou dan 0,5Mhz zijn:/

Nee, niet met instructies maar met config bits.

[Bericht gewijzigd door Willie Worteltje op dinsdag 7 maart 2006 23:46:55

Er zijn 10 soorten mensen. Mensen die binair begrijpen en mensen die het niet begrijpen... http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm

Op 7 maart 2006 23:35:09 schreef Fantomaz:

code:


         ___
jossie = dom

:9

@Willie:
Er is mij *ooit* bijgebracht dat het 4 clockpulsjes kost om iets te doen, dus 4 om 'm hoog te zitten en 4 om 'm laag te zetten.
Dus 4/(2*4)=0,5
Toch:/

[Bericht gewijzigd door jossie op dinsdag 7 maart 2006 23:59:03

Woei! *heeft etsbak*

@jossie,
mbv de config bits kan je hem zo instellen dat het signaal van de interne oscilator als uitgaand signaal op osc0 komt.

er zijn verschillende mogelijk heden voor de timing. Als je wil kun je hem zelfs aansturen met een NE555 (s*** die zijn ook op :D).

...dacht ik toch...

Op 8 maart 2006 00:07:24 schreef compardo:
@jossie,
mbv de config bits kan je hem zo instellen dat het signaal van de interne oscilator als uitgaand signaal op osc0 komt.

er zijn verschillende mogelijk heden voor de timing. Als je wil kun je hem zelfs aansturen met een NE555 (s*** die zijn ook op :D).

...dacht ik toch...

Maw, daar trek je geen 4Mhz mee:+.
PLL van een 18Fje misbruiken?

Woei! *heeft etsbak*