LCD Datasheet

Ik zoek een datasheet van de HMC16216SY-PY.
Als ik op google zoek krijg ik allemaal rare sites met lijsten artikelnummers. Hier staan echter geen datasheets. Ik heb 1 link maar die werkt niet.
Is er toevallig iemand die weet waar ik deze datasheet kan vinden?

B.v.d.

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare
Turbokeu

Golden Member

Als het, zoals ik kan afleiden uit het typenummer, een 16x2 LCD is:
of:
- 1x 14/16-polige SIL connector/aansluiting
of:
- 2x 7/8-polige DIL connector/aansluiting

Beiden zijn een standaard als het over HD44780 compatibele LCD's gaat.

Effe googelen op bijvoorbeeld "lcd smartie" geeft je de juiste aansluitgegevens.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 7 maart 2006 09:44:54 schreef Turbokeu:
Als het, zoals ik kan afleiden uit het typenummer, een 16x2 LCD is:
of:
- 1x 14/16-polige SIL connector/aansluiting
of:
- 2x 7/8-polige DIL connector/aansluiting

Beiden zijn een standaard als het over HD44780 compatibele LCD's gaat.

Effe googelen op bijvoorbeeld "lcd smartie" geeft je de juiste aansluitgegevens.

CD :)

Dat weet ik, ik denk ook dat het zo een is, maar ik wil o.a. wat weten over de backlight. Er staat in een blad dat ik wel heb dat het een speciale "low-profile" is.
En over de jumpers onboard. Ik weet het, meten is weten, maar opblazen is zonde!
En ik moet zeker weten dat het een HD44780 aangezien mijn uC en boardjes daarvoor zijn. Weliswaar zelfgemaakt, maar ik heb geen zin om alles om te gooien.

[Bericht gewijzigd door Sandertje op dinsdag 7 maart 2006 09:59:38

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Hoi,

Ik zou als klein onderdeel van mijn eindwerk een lift simulatie moeten hebben.
Daar ik ijverig ben zou ik dit zelf ineen willen steken maar weet niet helemaal wat gedaan.
Ik zou graag met de BSII een LCD aansturen met de hitachi controller HD44780.
De synchronisatie met de 2 lukt prima maar ik zou er een SUB programmatje aan moeten koppelen:

Mijn Doelstelling:
Een bewegende lift over 3verdiepen met weergave bewing op LCD.

Bij elk verdiep staat er een photosensor en wanneer deze onderbroken wordt zou er op het LCD "verdieping X" moeten komen te staan.
Wanneer de lift geen enkele sensor kruist zou er op het LCD " lift in beweging" moeten komen te staan.

Nu weet ik helemaal niet hoe ik dit moet schrijven want ben ook vanaf 0 begonnen en echt niet ervaren hierin.

gebruikte onderdelen:
-BSII controller
-LCD met HITACHI CONTROLLER (HD44780)
-LCD - 2x 16
- of een 4x 20 (kan ik niet helemaal gebruiken want werkt met 2 HD44780's en weet niet hoe ik deze moet configureren)

Als iemand mij zou kunnen helpen..

Mvg,

Christophe (chrisse4e@hotmail.com

Op 7 maart 2006 09:59:20 schreef christopheVDD:
Hoi,

Ik zou als klein onderdeel van mijn eindwerk een lift simulatie moeten hebben.
Daar ik ijverig ben zou ik dit zelf ineen willen steken maar weet niet helemaal wat gedaan.
Ik zou graag met de BSII een LCD aansturen met de hitachi controller HD44780.
De synchronisatie met de 2 lukt prima maar ik zou er een SUB programmatje aan moeten koppelen:

Mijn Doelstelling:
Een bewegende lift over 3verdiepen met weergave bewing op LCD.

Bij elk verdiep staat er een photosensor en wanneer deze onderbroken wordt zou er op het LCD "verdieping X" moeten komen te staan.
Wanneer de lift geen enkele sensor kruist zou er op het LCD " lift in beweging" moeten komen te staan.

Nu weet ik helemaal niet hoe ik dit moet schrijven want ben ook vanaf 0 begonnen en echt niet ervaren hierin.

gebruikte onderdelen:
-BSII controller
-LCD met HITACHI CONTROLLER (HD44780)
-LCD - 2x 16
- of een 4x 20 (kan ik niet helemaal gebruiken want werkt met 2 HD44780's en weet niet hoe ik deze moet configureren)

Als iemand mij zou kunnen helpen..

Mvg,

Christophe (chrisse4e@hotmail.com

Een 4X20 werkt niet met 2 controllers. Ik heb er ook een en die heeft er maar 1.
Met de basicstamp 2, welke heb je?
Mij staat bij dat de geavanceerdere uitvoeringen LCD in gebouwd hebben. Ik heb de BS2 en die heeft dat niet. Maar het is wel te doen. Ik heb hem er wel op aangesloten gehad. Ik zal even kijken of ik het programma nog heb.
De rest van het programma is niet zo moeilijk.
Basicstamp is een van de makkelijkste uC's.
Ik zal als ik tijd heb een keer een begin van je programma schrijven. ;)
[EDIT] Dit was alleen niet de bedoeling van het topic :o

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Of het compatible (genoeg) is ben je snel achter: hang het eraan.

Die backlights heb je doorgaans in 2 soorten: LEDs en folie. Die LEDs moet je met wat zoeken op alle vragen die we hier gehad hebben zelf wel kunnen aansturen :) en voor die folie heb je een invertertje nodig.

En ach, zo duur is een LCDtje tegenwoordig ook niet meer. Mollen is wel zonde, maar het hoort soms ook bij leren-werken-met... (toch makkelijk als je programmeert... die compiler krijg je niet zo snel stuk).
Die LCD zal vast niet veel gekost hebben als je leverancier zo 'vaag' is dat er geen datasheet van te krijgen is...

[Bericht gewijzigd door Marco69 op dinsdag 7 maart 2006 12:24:11

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 7 maart 2006 12:21:34 schreef Marco69:
Of het compatible (genoeg) is ben je snel achter: hang het eraan.

Die backlights heb je doorgaans in 2 soorten: LEDs en folie. Die LEDs moet je met wat zoeken op alle vragen die we hier gehad hebben zelf wel kunnen aansturen :) en voor die folie heb je een invertertje nodig.

En ach, zo duur is een LCDtje tegenwoordig ook niet meer. Mollen is wel zonde, maar het hoort soms ook bij leren-werken-met... (toch makkelijk als je programmeert... die compiler krijg je niet zo snel stuk).
Die LCD zal vast niet veel gekost hebben als je leverancier zo 'vaag' is dat er geen datasheet van te krijgen is...

Aansturen van de LED is geen probleem. Kwestie van aansluiten op mijn boardje. Maar, ik kan hem nog niet aan me bordje hangen aangezien hij nog niet van mij is. Ik koop hem van een ander bedrijf af.
Kost inderdaad niet zo heel veel.

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Andere kopen waar wel een datasheet bij zit... Is zat van die meuk te krijgen.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Het enige wat ik heb is een datasheet met maten en de aansluitingen. Ook heb ik de leverancier een mailtje gestuurd. Dat wacht ik af. Dit omdat de prijs laag ligt. Eleders kan ik ze niet zo goedkoop vinden.

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Beste Sander,

bedankt voor het snelle antwoord.Ik weet dat de topic hiervoor niet bestemd was maar ik hoopte zo wat aandacht te trekken bij de gevorderden :)
Je had gelijk over het LCD 4 x 20, het is een 4 x 40 display.

Ik zou je anders een paar foto's doorsturen als je een email adres kan geven want ze zijn te groot voor op de site.
Maar ik zou genoeg hebben aan een 2x 16.
Ik ben in het bezit van de GEWONE BS2( not BS2e,BS2sx ...)
(board of education)

mijn email:
chrisse4e@hotmail.com

ALsvast bedankt voor je hulp!

Christophe

Op 7 maart 2006 18:42:08 schreef christopheVDD:
Beste Sander,

bedankt voor het snelle antwoord.Ik weet dat de topic hiervoor niet bestemd was maar ik hoopte zo wat aandacht te trekken bij de gevorderden :)
Je had gelijk over het LCD 4 x 20, het is een 4 x 40 display.

Ik zou je anders een paar foto's doorsturen als je een email adres kan geven want ze zijn te groot voor op de site.
Maar ik zou genoeg hebben aan een 2x 16.
Ik ben in het bezit van de GEWONE BS2( not BS2e,BS2sx ...)
(board of education)

mijn email:
[email]****[/email]

ALsvast bedankt voor je hulp!

Christophe

Je hebt MSN!
Maar haal je mail gauw van de site af. Spam gevaar!

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare

Ik heb de datsheet gekregen van het bedrijf. Allen bedankt hier!

@christopheVDD
Ik heb een flauw vermoeden dat het al gelukt is :P

Zo niet, dan toch!....GeoCaching can be a way of life....Why not? >> GeoCaching: Team SupeRare