proficiat,ik zou ook zo veel geduld willen hebben .Doet me er aan denken dat ik ook nog een paar projectjes heb waar ik nog de laatste hand zou aan moeten leggen

proficiat,ik zou ook zo veel geduld willen hebben .
Op 8 maart 2006 07:58:47 schreef Marco69:
Zier er heel gaaf uit. Ook netjes afgewerkt. Waar haal je de tijd vandaan?
Enige wat ik me afvraag... Normaal wil je graag licht 'haaks' op de PCB hebben. Door je compacte design gaat dat nu dus absoluut niet lukken. Heb je daar problemen mee? Of is jouw 'film' goed genoeg om hier goed mee weg te komen?
Op 8 maart 2006 10:15:41 schreef kvdp:
echt mooi gemaaktproficiat,ik zou ook zo veel geduld willen hebben .
Doet me er aan denken dat ik ook nog een paar projectjes heb waar ik nog de laatste hand zou aan moeten leggen

Op 8 maart 2006 14:45:22 schreef Ectholian:
Mijn lichtbakkie is ook af, alleen met een aan/uit schakelaar. Heb je misschien schema's en pcb layouts van de door jou gebruikte schakelingen om de PIC aansturing te doen?
Op 8 maart 2006 15:18:47 schreef Turbokeu:
[...]
Heb het al verschillende keer gesignaleerd: Countdown Timer
CD
Op 8 maart 2006 20:01:42 schreef Marco69:
Ziet er netjes uit - geen probleem met 'scheef' belichten zo te zien.
Kan weinig vinden over die 'Bungard sheet'. Ben nog steeds op zoek naar wat beters dan kalkpapier, maar ja.. tijd... Waar koop je het? Wat is het voor spul? Laser of Inktspuger?
.
Op 8 maart 2006 20:55:25 schreef pcnerd:
ik kan nooit onthouden wat nou anode of kathode is :s
Op 8 maart 2006 21:02:47 schreef jossie:
[...]
Anode is de + en Kathode is de -.
Op 8 maart 2006 21:04:24 schreef Arjan Swets:
[...]
knap
kathode
negatief
anode
positief
Op 8 maart 2006 20:01:42 schreef Marco69:
Ziet er netjes uit - geen probleem met 'scheef' belichten zo te zien.
Kan weinig vinden over die 'Bungard sheet'. Ben nog steeds op zoek naar wat beters dan kalkpapier, maar ja.. tijd... Waar koop je het? Wat is het voor spul? Laser of Inktspuger?
Op 8 maart 2006 20:55:25 schreef pcnerd:
[...]
als ik geen antwoordt krijg in dat andere topic zal ik deze maar is gaan maken.
zijn die displaytjes nou common anode of kathode, ik kan nooit onthouden wat nou anode of kathode is :s
Op 9 maart 2006 08:18:50 schreef Turbokeu:Zover was ik. Maar omdat je het over folie van die lui had...
[...]
Schijnt goed te gaan, op de Velleman PCB na...
Bungard is een merk van printplaat met fotolak en blauwe beschermfolie.
Ik gebruik verschillende merken lasersheets en overheadsheets (Impega, Connect, Avery, in dozen van 100 vel).Ah, bij mij is zo'n beetje alles 20mil of dunner
Ik bewerk de geprinte lasersheets wel nog eens met Oostindische inkt (mijn actuele LaserJet 2200DN print minder zwart dan mijn vroegere LaserJet 4L) alhoewel het zonder ook werkt. Ik doe het meer uit zekerheid en vooral als er veel fijne baantjes zijn (dunner dan 20mil).
CD
En dan uit een inktspuger. Vandaar dat ik niet helemaal tevreden ben. Zou die inkjet overheadsheets nog eens kunnen proberen. Overheadsheets met een laser waren mij niet dicht genoeg (en kalkpapier met een inktspuger niet gedetailleerd genoeg).Op 9 maart 2006 09:12:59 schreef Marco69:
[...]Zover was ik. Maar omdat je het over folie van die lui had...[...]Ah, bij mij is zo'n beetje alles 20mil of dunnerEn dan uit een inktspuger. Vandaar dat ik niet helemaal tevreden ben. Zou die inkjet overheadsheets nog eens kunnen proberen. Overheadsheets met een laser waren mij niet dicht genoeg (en kalkpapier met een inktspuger niet gedetailleerd genoeg).
Op 25 maart 2006 13:31:16 schreef joerideman:
Voor mijn gevoel is het gewoon belangrijk dat je niet heel de tijd in een uvlamp aan het kijken bent. Is nou niet bepaald gezond.
Op 25 maart 2006 13:31:16 schreef joerideman:
Voor mijn gevoel is het gewoon belangrijk dat je niet heel de tijd in een uvlamp aan het kijken bent. Is nou niet bepaald gezond.
Op 25 maart 2006 16:40:45 schreef big bang:
Lichtbakken altijd afsluiten dus.
).