Sharp viewcamZ hulp bij aansluiten

Sharp viewcamZ hulp bij aasnluiten
http://img.epinions.com/images/opti/88/f8/E_Digital_Sharp_VL_Z7E_Digital_Viewcam_PAL_Camcorder-resized200.jpg
Ik heb hier een Sharp viewcamZ van een vriend van me, ik moet het filmpje van op het bandje staat overladen op mijn PC, en heb enkel een USB kabel te berechting,
http://www.123macmini.com/news/images/usb.jpg

ik heb deze al aangesloten maar de Pc vindt Videocamera niet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Op wat voor een manier kan ik nog meer het beeldmateriaal op mijn Pc zetten, er zit ook een Dv en AV aansluiting op maar hiervoor heb ik helaas geen kabel ter beschikking voor.

Is het ook al genoeg om alleen de driver hiervoor te instaleren? Zoja waar ik kan deze dan vinden, (is helaas niet te vinden op de website van Sharp)

Gergoet Luc Poels

[Bericht gewijzigd door Poels Design op woensdag 8 maart 2006 14:18:58

Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl

driver cd ophalen bij vriend en installeren

Kan alleen via de Dv aansluiting.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Kleine titlefix. :)

Verder:
Wat zegt de manual hierover ?
Staat de driver niet op de sharp website ? Welk type viewcam-Z is het ?

De aansluiting van de camera gaat met d.m.v. firewire, niet met usb. De foto van het kabeltje is een firewire kabel, geen usb! De meeste moderne pc's hebben standaard firewire.Oudere types niet dan moet er een kaart voor in je pc! Een losse firewirekabels is prijzig! Bij mij was een kaart met kabel maar een paar eurootjes duurder dan losse kabel.
Dan moet je de film importeren met een videobewerkingsprogramma zoals pinnacle of magixvideo de luxe. Persoonlijk vind ik Pinnacle een rotprogramma, erg onstabiel en erg duur in verhouding met Magix. Magix kost 60 euro en dat is met alles erop en eraan. Wil je dezelfde functionaliteit als Pinnacle dan moet je nog allerlei plug-ins komen! Pinnacle zonder plugins kost zo'n 100 euro.
MHet enigste voordeel van Pinnacle is dat het vrij eenvoudig is om de basis te leren. Je schijnt met moviemaker ook filmpjes te kunnen impoteren maar daar heb ik geen ervaring mee.
Sommige stand-alone dvdrecoders kunnen ook importeren van firewire

Henry S.

Moderator

@brains: Een firewire kabel is net even anders, de afgebeelde kabel is een USB kabel.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Bedankt voor julle reacties,

Het is al gelukt, we hadden nog ergens een DV kabel uit kunnen halen en de film over kunnen laden naar de Pc

Hartelijk dank , Luc Poels

Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl

Henry, je hebt gelijk! Bovenste aansluiting is usb maar de onderste leek erg veel op firewire. Maar het is nu ik het goed bekijk een usb aansluiting die ze vaak gebruiken bij digitale camera's. Sorry maar ik heb geen geweldige ogen -9 helaas :( Het leek daarom van verre voor mij op firewire.