soort coilgun

hallo u kent vast wel het spelletje van vroeger pennen in het plafond schieten op school met een pennenhuls en een elastiekje.

ik wou nu graag een soort coilgun maken die sate prikkers met een gigantische kracht wegschiet oftewel een elastiek of iets dergelijks aantrekken en dan heel hard de sate prikker wegschieten.

iemand een dergelijk idee of hoe dit te maken het is voor de lol en wil er niet veel geld aan uitgeven <40 euro

Een zak tuinaarde opescheuren

het moet toch wel iets zijn dat magnetisch 'plakt' anders kan je er niet mee schieten...

de beste optie is denk ik toch een beter elastiek, en geen electriciteit...

Free the whales!

Heb ooit een kruisboog gemaakt:
- Houtenbalk, spleet in het midden,
- Een gat aan de zijkant aan het uiteinde erin waar een ijzeren staaf doorheen gaat
- en aan de uiteinden van de staaf het soort "jaskoort" elastiek.
Dan dartpijltjes in de spleet en maar knallen, gegarandeert succes. Pijltjes vast in lantaarnpalen waren geen uitzonderingen, bij dartborden kwam de punt er aan de achterkant weer uit...

Maar uiteraard is dit illigaal :P

Op 15 maart 2006 18:43:28 schreef JuuL:
Heb ooit een kruisboog gemaakt:
- Houtenbalk, spleet in het midden,
- Een gat aan de zijkant aan het uiteinde erin waar een ijzeren staaf doorheen gaat
- en aan de uiteinden van de staaf het soort "jaskoort" elastiek.
Dan dartpijltjes in de spleet en maar knallen, gegarandeert succes. Pijltjes vast in lantaarnpalen waren geen uitzonderingen, bij dartborden kwam de punt er aan de achterkant weer uit...

Maar uiteraard is dit illigaal :P

dat spreekt me dus meteen aan :P

maar een simpele coilgun kan ik die maken met koperdraad dikke eelco een een wegwerp camera (en wat kleine dinge)?

Een zak tuinaarde opescheuren