2-kleurenleds

Ik heb een 2-kleurenLED die oranje en groen licht geeft. Kan ik deze twee kleuren ook allebei tegelijk aansluiten, of gaat het de LED dan kapot?

weet je zeker da het niet Groen/Rood is?
Die leds heb je wel waarbij je ze wel beide kunt aansturen waardoor je Oranje licht krijgt.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

hoeveel pootje heeft hij. als hij er drie heeft dan kan dat met twee pootje wordt het moeilijker dan moet je tussen de kleuren switchen heel snel
[edit] een minutje te laat dan fantomaz[/edit]

[Bericht gewijzigd door tolunay op vrijdag 17 maart 2006 20:11:51

Het is echt groen/oranje en hij heeft 3 pootjes. (middelste is -, twee buitenste zijn +)

Je kunt ze gewoon allebei tegelijk aanzetten. Het zijn toch 2 aparte leds maar dan in 1 behuizing. En veel warmte ontwikkeling zal er niet zijn met 2 ledjes :)

Lucky Luke

Golden Member

Op 18 maart 2006 14:45:18 schreef Zundapp47:
Je kunt ze gewoon allebei tegelijk aanzetten. Het zijn toch 2 aparte leds maar dan in 1 behuizing. En veel warmte ontwikkeling zal er niet zijn met 2 ledjes :)

mits je er een weerstand tussenzet niet nee.

ik weet niet hoe warm een rode led zonder weerstand word op een 30v/10A voeding zonder stroombegrenzing?

gokje: heel warm.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 18 maart 2006 14:49:25 schreef Lucky luke:
[...]
mits je er een weerstand tussenzet niet nee.

ik weet niet hoe warm een rode led zonder weerstand word op een 30v/10A voeding zonder stroombegrenzing?

gokje: heel warm.

Nee, die geeft een flits en maakt heel even geluid. Dan blijft hij lekker fris :D

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Hey allemaal,
Bedankt voor jullie hulp. Ze kunnen idd tegelijk aan, maar de groene kleur overheerst dan helaas. De LED wordt trouwens niet warm. :)

klein is fijn

Moderator

Op 19 maart 2006 13:14:08 schreef hio:
Hey allemaal,
Bedankt voor jullie hulp. Ze kunnen idd tegelijk aan, maar de groene kleur overheerst dan helaas. De LED wordt trouwens niet warm. :)

Meestal is groen inderdaad feller, dat kan je compenseren met een groter weerstandje. Meestal is het even spelen met 2 potmeters om de juiste mengkleur te krijgen.

Met 2 potmeters kun je idd leuke dingen doen. Bedankt!

klein is fijn

Moderator

Let wel op dat je toch nog een serieweerstandje opneemt zodat er nooit meer dan 20mA kan lopen, zelfs niet als je de potmeter volledig terugdraaid. Anders rookt je LED en de potmeter uit.