In Rosmalen een SEM35 gekocht, leuk apparaat voor de 6m band, doet het prima. Maar wie heeft er voor mij/weet te vinden een service manual?
Deze is gewoon niet te vinden op het net, ook niet meer op de betaalde site van b.v. Hern Algra.
Er is daar nog wel wat te koop, maar het is niet geheel duidelijk of dat een *service* manual is.
Ik heb inmiddels van een paar modules de schema's gevonden (zitten ook in een SEM25) maar de rest is nog steeds een hoop...
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
Bij www.baco-army-goods.nl in ijmuiden hebben ze documentatie van de sem 35 ooit heb ik zo"n zend/ontv. in bezit gehad, de frequentie loopt d8cht ik van van 26 tot 70 mhz en het uitgaande vermogen is slechts 1 watt, je schijnt ze te kunnen modificeren naar de kanalen die hier in nederland gebruikt worden op 11 meter 27mc.
Er zijn ook amplifiers van in de handel voor meer hf output.
Baco had ik nog niet gemaild, bedankt voor de tip. Je kan het ding inderdaad continue afstembaar maken dus zonder de 50 kHz spatieëring, moet je wel de "loop" verbreken. (Document kan je bij Baco downloaden, echter niet de service manual.)
Op 27.400 ontvang ik kanaal 40 op 5 kHz na (is dat tegenwoordig het oproepkanaal?), ik hoor daar regelmatig wat maar ze horen mij niet als ik wat terug mekker, komt dat omdat de bakjes tegen woordig smaller zijn?
Meer info altijd welkom!
Zou best kunnen dat durf ik niet zo gauw te zeggen, het oproep kanaal is volgens mij per regio verschillend, hier in schagen is het kanaal 14 maar tegenwoordig ook kanaal 17 en kanaal 19 truckerskanaal 40 wordt hier in de regio gebruikt voor packetradio en 3 zat een twee jaar terug regelmatigde amsterdamse vos op.
vond wel een -basic- manual...:
http://www.vmarsmanuals.co.uk/newsletter_articles/sem35_manpack.pdf
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 22 maart 2006 23:39:49 schreef Rd12tf:
Baco had ik nog niet gemaild, bedankt voor de tip. Je kan het ding inderdaad continue afstembaar maken dus zonder de 50 kHz spatieëring, moet je wel de "loop" verbreken. (Document kan je bij Baco downloaden, echter niet de service manual.)Op 27.400 ontvang ik kanaal 40 op 5 kHz na (is dat tegenwoordig het oproepkanaal?), ik hoor daar regelmatig wat maar ze horen mij niet als ik wat terug mekker, komt dat omdat de bakjes tegen woordig smaller zijn?
Meer info altijd welkom!
De millitaire tranceivers zijn breedband FM, 27MC is smalband.
Op 23 maart 2006 13:07:28 schreef jovak:
[...]De millitaire tranceivers zijn breedband FM, 27MC is smalband.
@Ron-nl
Die heb ik ook gevonden, maar bedankt voor het opzoeken!
@Jovak
Klopt, de deviatie is 15KHz maximaal. Maakt verder niet uit de sem gaat bij mij toch voor 6m gebruikt worden, en de "Hub" is instelbaar. 
@Galaxy
Baco vandaag een mailtje gestuurd, ben benieuwd.