printerpoort

ik heb nu de schakeling gebouwd van de printerpoort aansturing maar zodra ik de pc aansluit op mijn sck=hakeling gaan de leds al branden ook als ik aan de basis van de transistor zit! hoe moet ik dat oplossen andere weerstand?

dank, Martin

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!
NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!

Op 26 maart 2006 14:34:23 schreef Blanckaert Tim:
[...]
te lui om zelf ff link te zetten mss?

http://circuitsonline.net/circuits/view/34

wat voor spanning zet je erover, want wrs zal dat opgelost zijn als je deze wat verlaagd

gewoon 9volt

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!

Op 26 maart 2006 14:36:10 schreef Nitram:
[...]

gewoon 9volt

ook zeker dat al je kanalen uit staan, en dus niet oplichten?

zo ja, gwn de spanning verlagen tot ze uit zijn, en dan eens een kanaal aanzetten

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!

Gaan ze allemaal aan of gaat er maar een aan? Bij het opstarten van Windows gaan alle leds even aan, als windows opgestart is blijf er altijd eentje branden.

Op 26 maart 2006 16:13:16 schreef ocmer:
Gaan ze allemaal aan of gaat er maar een aan? Bij het opstarten van Windows gaan alle leds even aan, als windows opgestart is blijf er altijd eentje branden.

in begin post staat er "van zodra ik mijn sturing aansluit" dus ik veronderstel dat de pc dan al geboot is

nou al mijn leds branden contant kan ik niet proberen een relais want die komen niet zomaar in.

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!
NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!

link anders, want ik vind het niet direct...

gebruik anders dat van hier op de site, om er zekers van te zijn dat je ze kan bedienen...

ist nu gelukt met die spanning?

Op 26 maart 2006 16:46:14 schreef Blanckaert Tim:
[...]
in begin post staat er "van zodra ik mijn sturing aansluit" dus ik veronderstel dat de pc dan al geboot is

Dat wil niet zeggen dat je computer de poorten weer op nul zet.

Op 27 maart 2006 07:23:41 schreef ocmer:
[...]
Dat wil niet zeggen dat je computer de poorten weer op nul zet.

Daarnaast is het helemaal niet gebruikelijk dat er een blijft branden, bij m'n broer gaan er eerst 5 aan, die gaan knipperen, waarbij de 3 overige aanblijven, na 3 keer knipperen gaat alles uit, en blijft ook uit.

Is het besturingssysteem het probleem niet?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Op 27 maart 2006 13:35:55 schreef weardguy:
[...]

Daarnaast is het helemaal niet gebruikelijk dat er een blijft branden, bij m'n broer gaan er eerst 5 aan, die gaan knipperen, waarbij de 3 overige aanblijven, na 3 keer knipperen gaat alles uit, en blijft ook uit.

Is het besturingssysteem het probleem niet?

Het zou best goed kunnen dat het besturingssysteem dat bepaald, bij ons is dit namelijk anders

Zoe best kunnen ja, bij ons is het namelijk toch echt anders...

je kan zien welke lijnen hoog zijn met een programma da de printerpoort monitort.
Het heet op mijn pc "parmon" maar ik weet niet of ik het zelf hernoemd heb.

free_electron

Silicon Member

na het opstarten van een computer kan de printerpoort en eender welke toestand staan.

dit wordt veroorzaakt door de printer drivers die geinstalleerd zijn op je systeem EN wat voor zoort poort je hebt.

Windows gaat eerst uitvlooien wat voro poort je hebt ( standaard ,ECP of EPP ) daartoe wordt met bepaalde registers gespeeld. eenmaal dat uitgedoktert gaat de plug en play ook nog eens met de poort spelen om te zien of daar iets aanhangt. ( printer , zipdrive , scanner , eprom programmer whatever ) das ook een hele mierennest aan impulsen die daar over vliegt ( ECP en epp definieren bepaalde pulspatronen om aangesloten device s'wakker' te maken

en daarnaa kunnen printerdrivers ook eventueel nog een 'proben' op de poort.

eenmaal de boot over en er niks gevonden is wordt de poort wel met rust gelaten

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

pin 18 t/m 25 met de min van de batterij verbonden ??

ik wil parmon probeeren maar die doet het niet op xp! wat moet ik nu? ander ddl.? kan het daar ook mee bestuurd worden?

[Bericht gewijzigd door Nitram op maandag 27 maart 2006 19:08:22

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!

http://www.geekhideout.com/parmon.shtml
werkt bij mij op XP toch gewoon
heb ook wel io.dll erop staan, maar ik weet niet of dit daarmee te maken heeft

waarschijnlijk mijn poort opgeblazen! mijn poort is dood maar ps2 doet het nog wel. Kan dat wel? volgen proff botje niet!

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!
Henry S.

Moderator

Ja, dat kan heel goed, wie is prof. Botje? ;)
Hang er een printer aan dan weet je het.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hmm.. vreemd mijn printer doet het wel maar op de 1 of andere manier zijn mijn uitgangen altijd hoog wat ik ook doe!

NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!