netwerkkabel aansluiten op 5 poorts swich is kortsluiting

GJ_

Moderator

Met trafo's gescheiden op de kaart kan dit toch simpelweg enkel gebeuren met afgeschermde kabels? Is dat zo en kan je die afscherming niet loshalen, die zorgt vaak toch meer voor problemen dan dat het ergens tegen helpt.

Op 30 maart 2006 20:12:37 schreef Aart:...Naast thinnet (en zijn voorloper thicknet)had je overigens ook nog AUI, op 15p SubD.

Vergeet de M12 ethernetconnectoren niet:
http://eshop.phoenixcontact.com/phoenix/images/productimages/large/1668551_04.jpg

ik zal de manual vanavond eens opzoeken, is er toevallig ook niemand die in de buurt van Krabbendijke woont die hier wat meer vanaf weet dan ik en eens een kijkje zou willen komen nemen?

Sine

Moderator

Op 31 maart 2006 08:39:17 schreef Marco69:
Zoals f_e al opmerkte, is iets over UTP in principe galvanisch gescheiden.

Helaash, was dat maar zo ...

de midden afrakking van die trafo wordt nog wel eens aan aarde geknoopt, ook de in 10/100mbit niet gebruikte ader paren (4,5 / 7,8) worden nog al eens al dan niet met een weerstand met massa verbonden. ( oude intels hangen direct aan massa bijvoorbeeld )

en de aardlek gaat er natuurlijk NIET uit door een brak protocol of verkeerde bekabeling of zelfs het totaal verkeerd aansluiten van de kabels.

Ik zou eens een voltmeter tussen de twee aangesloten pc's hangen om te kijken of ze wel echt op het zelfde potentiaal hangen.

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 31 maart 2006 21:16:38

een ervan is inderdaad een vrij oude intel, een pentium 2 van 350 mhz. de ander is een AMD Sempron 2400 van 1,67 ghz.

met die voltmeter, waar zou ik dat dan moeten meten? toch niet echt tussen de computers? want die staan een redelijk aantal meters uit elkaar namelijk, dus dat wordt dan wel moeilijk.

Sine

Moderator

Dat was eigenlijk wel mijn idee ja, bij gebrek aan een paar meter kabel kun je ook nog de spanning van elke pc tov de verwarming / waterleiding meten, niet perfect maar dat geeft in ieder geval een indicatie,

Wat me net te binnen schiet, heeft die switch ook behoefte aan een geaard stopcontact ?

de switch heeft geen behoefte aan een geaard stopcontact, is gewoon zo'n "trafostekker".

chuckie

Honourable Member

Je zei eerder al dat je de BNC gewoon laat zitten, moet je daar dan geen afsluitplug in doen?(niet dat dat het probleem zal zijn denk ik)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Sine

Moderator

Nop, een beetje hub / switch ziet dat en dropt die hele poort.

ik heb vandaag een aantal nieuwe netwerkkaarten binnengehad, ik zou kunnen proberen die in die ene computer te doen, en het dan te proberen.

aan de andere kant is het wel zo dat we gemerkt hebben dat het afgelopen half jaar de aardlekschakelaar ook wel erg gevoelig is, er is zelfs een periode van een paar dagen geweest dat hij een paar keer per dag zonder reden uitschakelde.
zou het dus kunnen dat door het inschakelen van de tweede computer een zodusdanige piek wordt veroorzaakt op de aarde dat daardoor de aardlek omspringt, of zou een ander kaartje voldoende zijn?

Je hebt een trigger happy aardlek, deze zijn onbetrouwbaar en kunnen om niets uitschakelen en blijven zitten als ze uit moeten gaan.
Vervang eerst de aardlek of laat hem uitmeten.
Kijk dan de rest na.

Op 30 maart 2006 23:43:52 schreef Videomodulator:
Zijn je PC's geaard? Dat is niet alleen wettelijk verplicht en levensgevaarlijk als het niet geaard is...

Mag ik dan even het wetsartikel weten waar dat in staat?
En al zou het zo zijn, dan kunnen ze daarmee echt gigantisch de pot op! Ik vertik het in 15625 talen om mijn PC aan aarde te hangen! Ik heb m'n PC in het verleden wel een tijdje netjes aan aarde gehad, maar het ding heeft nog nooit zo rot gefunctioneerd. Aarde eraf: lopen als een zonnetje!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Dat je pc slecht draait op de aarde ligt eerder aan jouw pc dan aan de aard aansluiting.

Verder zijn er geen echte wetsartikelen die jouw daartoe verplichten.
Hoogstens een paar verzekeringen die wat moeilijk gaan doen.

GJ_

Moderator

Op 1 april 2006 21:34:25 schreef The Headhunter:
Verder zijn er geen echte wetsartikelen die jouw daartoe verplichten.

Voor thuisgebruik zijn er zelfs geen onechte wetsartikelen. Het wordt pas wat anders als je je personeel blootsteld aan een ongeaarde PC, dan valt het onder de arbowet.