draadloos tekst zenden naar lcd

heb wat met die 433 mhz zendertjes bezig geweest van velleman en dan nog de ht12e en ht12d coderder en decoder.
maar nu wil ik tekst gaan zenden naar een lcd . ik dacht dat hier voor een zelf geprogrammeerde pic wel het beste voor zou zijn . maar hoe ga ik hier mee aan de slag. welke commando moet ik gebruiken . ik las hier bij http://www.picbasic.nl/pic_commandos_nl.htm bij commandos

XIN Ontvangt data volgens het X10 protocol.
XOUT Verzendt data volgens het X10 protocol.

kan ik misschien deze commandos gebruiken
zo ja , hoe ga ik hiermee tewerk

grt skywalker

Wat dacht je van
LCDREAD Leest 1 byte van een grafisch LCD.
LCDWRITE Schrijft 1 byte naar een grafisch LCD.

X10 protocol is een protocol voor 230V.

Voor AVR heb ik het draaien (draadloze GPS repeater voor aan boord). Houd er overigens wel rekening mee dat die Rx/Tx dingen ASK (CPCA zo je wilt) doen en of een tijdje nodig hebben om 'wakker' te worden of 'wakker' gehouden moeten worden (geloof dat dat niet helemaal de bedoeling is in die band, maar daar zal op zee niemand last van hebben gezien de reikwijdte).

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

hoe moet ik dan werken met

LCDREAD Leest 1 byte van een grafisch LCD.
LCDWRITE Schrijft 1 byte naar een grafisch LCD

heb hier totaal geen ervaring mee met deze 2 commandos

grt skywalker

Eerlijk gezegt denk ik dat je een microcontroller aan de ontvangende kant en 1 aan de zende kant moet knuppen.

En over draadloos een serieel signaal stuurd voor deze karakters. Dus de chip die aan het LCD zit zt je op als terminal. Alles wat hij ontvangt zet hij op het display. Eventueel met extra comando's om display te clearen, volgende regel en dat soort ongein.

En dan dus aan de zende kant een micro waarmee je de info verzend. (Kan natuurlijk ook een pc zijn..)