Labview seriele poort

hallo,

Ik maak een Data Acquisitie project voor school met Labview.
Ik kan mijn gegevens versturen en ontvangen via pin 3 (txd) en pin 2 (rxd) maar ik moet ook nog een andere pin aansturen namelijk pin 6.
Heeft er iemand een idee hoe ik die laatste pin kan aansturen via labview.

Avast bedankt

Ja dat kan, dan moet je direct in de registers van de seriele poort gaan schrijven. Dit kan met de port-in en port-out vi's.

De juiste register-adressen weet ik zo ook niet, maar die kun je wel googelen.

Succes!

Iets idiot-proof maken heeft geen zin, je komt altijd een nog grotere idioot tegen

Moesten er mensen zijn die weten waar ik die registers kan vinden, het is altijd welkom.
Ik heb al gevonden dat com 1 op addres 3F8 staat. Maar dat register-adressen vind ik nie

Toen ik op school een LabVIEW project had hadden we de beschikking over een USB daqmx. Jammer alleen dat ie niet echt snel was....

Welke labview versie gebruik je?

Ik heb ooit een stuk software geschreven waarmee ik de pinnen van de seriele poort afzonderlijk +12V of -12V maakte.

Als je me jou versie van labview laat weten kan ik de vi in de juiste versie naar je toe mailen (ik heb hier versie 6 en 7).

Iets idiot-proof maken heeft geen zin, je komt altijd een nog grotere idioot tegen

Ik gebruik de 6 full version en heb de 7 maar met de 7 kan ik geen poort aansturen beperkte versie.
Op school kan ik wel gebruik maken van de 7 full version

Ik zal je straks van thuis uit een voorbeeld mailen in Labview 6.0.2 inclusief de documentatie die ik hiervoor heb gebruikt. Hier staat alles vrij duidelijk in uitgelegd.

Iets idiot-proof maken heeft geen zin, je komt altijd een nog grotere idioot tegen

Alvast heel erg bedankt
Da project is vrij belangelijk en nu ga ik het tot een goed einde kunnen brengen.
Scheelt de helft op het examen

Merci zenne

You've got mail.

Succes ermee!

Iets idiot-proof maken heeft geen zin, je komt altijd een nog grotere idioot tegen

nop I haven't got mail

miss wat later

Ik heb het net nog eens verstuurd. Als je nu weer niets binnen hebt zal het er wel aan liggen dat ik met hotmail verstuurd heb.

Laat het maar even weten, anders stuur ik het nog eens vanaf een ander adres.

Groeten,
Marcel

Iets idiot-proof maken heeft geen zin, je komt altijd een nog grotere idioot tegen

het is goed hoor heb het ontvangen, ga me er meteen eens in verdiepen.
Nogmaals bedankt

Greez Annelies