Personen teller

Als school opdracht heb ik een opdracht waar we personen moeten tellen die een bepaalde ruimte binnen komen. Dit willen we realiseren door 2 lichtsluizen achter elkaar te zetten, en dit serieel een pc in te sturen. En dan op een monitor het aantal aanwezige personen weer te geven.
Maar we weten nog niet wat voor programmeer taal we zullen gebruiken. Met Qbasic is het simpel op te lossen, maar die ondersteund pc poorten niet goed onder windowsXP. Heeft iemand hier evaring mee/ideeën?
Alvast bedankt!

grtz Xanvier.

kijk welke talen je kan, en kijk dan of het daarmee mogelijk is, ik kan niet voor jou bepalen wat je wil.

Take a parachute, and jump!

Ik ken:

- Qbasic
- een beetje PHP

dat was t :p

dus dat is niet veel. Met welke programmeer taal werkt het het beste dan ga ik daar wel wat over opzoeken.

grtz X.

als je die dingen kent, ga maar lekker met visual basic aan de gang, lekker makkelijk.
of ga rapidq proberen, ook wel grappig.
c++ kan ook, maar is stukken lastiger.

Take a parachute, and jump!

Je moet ook een driver gebruiken als je in winXP printerpoort wil gaan gebruiken. Misshcien als je dat doet dat het dan wel lukt in QBasic

Download de gratis versie Visual Basic Express van de microsoft site. Echtwaar gratis :)

Die doet het denk ik beter met de seriele poort.

[Bericht gewijzigd door Switching Power op dinsdag 9 mei 2006 21:30:24

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 9 mei 2006 21:29:37 schreef Switching Power:
Download de gratis versie Visual Basic Express van de microsoft site. Echtwaar gratis :)

Die doet het denk ik beter met de seriele poort.

VB Express is volgens mij een .Net versie.

Ik heb het gevoel gekregen dat de .Net shit de seriele poort zo langzamerhand aan het onderdrukken (vergeten) is.
Als we .net doen of als het er niet is dan zal er ook niemand naar kraaien! Gebruik de USB inteface maar.....

Je kan zeggen wat je wilt maar die trage RS232 ==> RS485=422 poort is wel erg handig.

Wel mogelijk maar let goed op (topic starter).

[Bericht gewijzigd door Belleblaas op dinsdag 9 mei 2006 21:37:53

BelleBlazer4Life

Op 9 mei 2006 21:29:37 schreef Switching Power:
Download de gratis versie Visual Basic Express van de microsoft site. Echtwaar gratis :)

Je kan geen .exe file maken met deze versie dacht ik ?
Of wat was het probleem, want gratis bestaat toch bij Microsoft niet ?

beetje gek

Helemaal mee eens! Ik gebruik de comport ook nog voor van alles en nog wat. Is en blijft handig. Ik zou VisualBasic 6 gebruiken; hiermee is werken met de compoort heel eenvoudig. Maar ja, USB wordt je opgedrongen, meeste laptops hebben niet eens meer een comport :-(

De grootste moeilijkheden liggen daar waar we ze niet zoeken. [Goethe]

Op 9 mei 2006 22:06:16 schreef elektron_:
[...]
Je kan geen .exe file maken met deze versie dacht ik ?
Of wat was het probleem, want gratis bestaat toch bij Microsoft niet ?

In dit geval is gratis ook tijdelijk...Maar er zijn wel exe's meet temaken (Niet voor commerciele toepassingen).

Geschatte kosten per express pakket(bron: Micro Soft).
EUR 49,- (C++, C#, WebDevelopper e.d.) maar check de site van Microsoft.

BelleBlazer4Life

Op 9 mei 2006 21:35:39 schreef Belleblaas:
Ik heb het gevoel gekregen dat de .Net shit de seriele poort zo langzamerhand aan het onderdrukken (vergeten) is.
Als we .net doen of als het er niet is dan zal er ook niemand naar kraaien! Gebruik de USB inteface maar....

In tegendeel, .NET 2.0 heeft juist weer native support voor COM poorten gekregen. Oke wel volgens het normale RS232 protocol uiteraard, je kan er niet mee bitbangen maar goed daar hoef je ook geen support voor te verwachten (en terecht).

Op 9 mei 2006 22:18:55 schreef Belleblaas:
In dit geval is gratis ook tijdelijk...Maar er zijn wel exe's meet temaken (Niet voor commerciele toepassingen).

Het tijdelijke gaat hier puur om het downloaden, je kunt het een beperkte tijd gratis downloaden maar je mag het onbeperkt gratis gebruiken! En ook commerciele toepasingen zijn toegestaan.

edit: zelfs dat is al weer achterhaald, ze zijn nu gewoon permanent gratis. Zie the FAQ zou ik zeggen:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/support/faq/

[Bericht gewijzigd door madwizard op dinsdag 9 mei 2006 22:22:12

Als de mensen die je wil tellen maar niet te snel gaan kan het misschien ook met een usb > rs232 adapter.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 9 mei 2006 22:19:03 schreef madwizard:
[...]
In tegendeel, .NET 2.0 heeft juist weer native support voor COM poorten gekregen. Oke wel volgens het normale RS232 protocol uiteraard, je kan er niet mee bitbangen maar goed daar hoef je ook geen support voor te verwachten (en terecht).
[...]
Het tijdelijke gaat hier puur om het downloaden, je kunt het een beperkte tijd gratis downloaden maar je mag het onbeperkt gratis gebruiken! En ook commerciele toepasingen zijn toegestaan.

edit: zelfs dat is al weer achterhaald, ze zijn nu gewoon permanent gratis. Zie the FAQ zou ik zeggen:
http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/support/faq/

Even bekeken en inderdaad je hebt gelijk (denk ik).
Ik heb dit al een paar maanden in de gaten proberen te houden maar uiteindelijk dan wel de verlossende woorden.
't is MicroSoft dus probeer het wel bij te houden.

Thanx.....

Zie je maar weer hoe belanrijk 't is je sources te controleren.

BelleBlazer4Life

Oke, ik ga dadelijk eens kijken of ik dat van MS website kan downloaden.
Ik heb ook gekeken naar USB maar kan er op inet weinig van vinden.

Ik heb nu VB gedownload. maar ik heb geen idee wat voor statements ik moet gebruiken. weet iemand een goede website waar ik snel goed kan leren omgaan met VB.
alvast bedankt hiervoor!

Hier op de site bij Artikelen kan je een boek over visual basic downloaden.

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP