Shock Media

Navigatie

jeugd

Forum > Lieve moderators > jeugd << Vorige | 1 | 2
Naam Bericht
Tim Blanckaert

quote:
Op 17 februari 2003 16:12:51 schreef Stijntje:
Ik heb een looplichtje gemaakt met 20led, een versterker voor discman, een lichtgevoelig ding een 4 leds lichtorgel een digitale teller en een knipperlicht omgebouwd tot zoemer enz enz enz enz

als ge daar schema's van ebt, kunt ge die ier dan nen keer opzetten????
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Bastiaan

quote:
Op 10 maart 2003 19:57:35 schreef Ralph Benadski:
Kosmos bouwdozen heb ik ook gehad, de X1000, de X2000 en de high tech heb ik gehad, erg leuk en duidelijke boekjes met veel uitleg!

Me too!
Met onderstaande was ik op 9 jarige leeftijd al mee aan het spelen en rotzooien:

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Bliksem

Ik ben dus ook op een jaar of 8 met een bouwdoos begonnen van alles van motertjes enzo. Erg basis dingen maar wel leuk. Toen ik 11 werd kreeg ik een electrodoos met transistors en diodes enzo. (na één dag wist ik dat je vooraschakelweerstanden voor leds moest gebruiken =) ). Toen ik 13 was heb ik de laatste (ook een 300 in 1)doos gekocht en daar stonden ook ic's in. Daar heb ik toch het meeste aan gehad.

Nu ben ik 15 en gebruik ik het boekje van de electrodoos nog steeds om eenvoudige schakelingetjes op te zoeken. Aan internet heb ik ook erg veel gehad. En uiteraard leer je ook veel door oude dingen te slopen, prachtig testmateriaal.
Tommyboy

Ik kwam er nogal pijnlijk achter dat ik voorschakelweerstanden moest gebruiken bij leds: ik had ze direct op 9 volt aangesloten . 0 Hadden de massaslachting overleefd .
Ik had zelf ook de gelijkrichtbrug "uitgevonden". Ik had bedacht hoe ik een LEDje zou kunnen laten branden zonder dat ik me druk hoefde te maken over hoe ik de voeding aan sloot. Wel eerst een nieuw zakje LEDjes aan moeten schaffen natuurlijk
"Error: To many errors" aldus ModelSim. -- Interesse in de Elex DVD of Elektuur 1990-1999 DVD voor een leuke prijs? Mail me!
Stijntje

Maar ik wil effekes terugkomen op het onderwerp KOMt ER NOU ZO'N PAGINA VOOR DE JEUGD?????
Status-----Crazy!!!!
Thomas

Geduld Stijntje, Geduld. De moderators hebben nog veel werk en bij zo'n artikel schrijven komt er zeer veel bij kijken. Bastiaan is nu ook nog bezig met de AVR tutorial te schrijven. Als er zo'n artikel komt, zal dat waarschijnlijk ten vroegste binnen enkele weken zijn.
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Bastiaan

quote:
Op 15 maart 2003 17:01:55 schreef Thomas:
Geduld Stijntje, Geduld. De moderators hebben nog veel werk en bij zo'n artikel schrijven komt er zeer veel bij kijken. Bastiaan is nu ook nog bezig met de AVR tutorial te schrijven. Als er zo'n artikel komt, zal dat waarschijnlijk ten vroegste binnen enkele weken zijn.

Bedankt, jij begrijpt hem.
We hebben het idd allemaal druk, ten 1e met ons prive leven maar daarnaast ook met de site. Zo ben ik met de AVR tutorial bezig, met het regelen van zaken voor de AVR kit, de RGB ledactie, enz. enz.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Koen Van Vlaenderen

quote:
Op 10 maart 2003 22:13:10 schreef Bastiaan:

[...]

Me too!
Met onderstaande was ik op 9 jarige leeftijd al mee aan het spelen en rotzooien:

[afbeelding]

Hey ik ook !

enkel wel de X2000 die andere was teduur

ook op 9 jaar ofzo.
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
Aedolon

Muhhaa! ik op 3 jaar aan 220 V gehangen... is nooit meer goedgekomen ! maarja daarna heel veel interesse vooral voor electriciteit en dan op 16 avondschool graduaat electronica ik heb ook zo een tandy 2de hands ding gehad...
leek me maar vrij dom
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
wouter van der vinne

toen ik 3 was had ik al een eigen stopcontact (loos) en toen sleepte ik al met snoeren
Ik heb de beginselen uit een boekje: elektronica echt niet moeilijk, daarvoor had ik nog een boekje bij de bieb gevonden, maar alle onderdelen verouderd (ook met expirimenteer printjes (potplantvoeler en zo)). ik heb later van iemand anders de x1000 bouwdoos gekregen, als er iemand anders is die met deze doos de basisbeginselen wil leren of iemand kent die dit wil leren moet ie mij even e-mailen kijk ik wel of ik alle onderdelen weer bij elkaar schraap en dan verstuur naar degene. kben nu bezig met pic's en stappenmotoren, kben met pic's gestart door pic tutorial op deze site.

Wouter (15 jaar)
[Bericht gewijzigd door wouter van der vinne op 22 maart 2003 19:37:12]
Aedolon

volgend jaar graduaat informatica he !!!

Ik hoop toch niet die 16F84 ?? verouderd... kijk eens op www.voti.nl een site van een CO forum user trouwens
[Bericht gewijzigd door Aedolon op 22 maart 2003 20:35:25]
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
wouter van der vinne

ik heb de pic programmer van die site. werkte erg goed, nu denkt ie dat elke pic die ik erin stop een 18f248 is of zo. kmoet nog 3 jaar opt vwo en dan... technische informatica misschien.
Atmoz

quote:
Op 10 maart 2003 22:13:10 schreef Bastiaan:

[...]

Me too!

[afbeelding]

Heeey, die dozen komen me bekent voor. Rond die leeftijd kreeg ik die ook van sinterklaas Erg veel mee gewerkt alleen begreep ik de componenten niet, maar het werkte wel steeds
Atmoz: the Club, the Music, the People (be)
Aedolon

Moet niet in principe... als je alles al weet wat ze van plan zijn je te leren wat ga je daar dan doen ? je kan die examens afleggen voor die jaren misschien wel een klein probleempje met talen enz. had ik ook avond school dan maar en voor de EE vakken slapen !
Aedolon

18f248 ?? hm en hij werkt erg goed zeg je ?
die programmer van www.voti.nl werkt PERFECT!!! ik heb wel een paar kleine wijzigingetjes aangebracht paar ledjes voedingetje etc... als je die gebruikt gelieve de IC met de programmering te bestellen uit respect voor Wouter van Ooijen
zijn werk.
[Bericht gewijzigd door Aedolon op 23 maart 2003 10:58:34]
wouter van der vinne

ik zei werkte, ik heb de complete print besteld + onderdelen, dus kwa respect zit het wel goed. kweet niet of het aan mijn compu ligt (ouwe p200 voor op mijn kamer). kzal onze andere compu ook nog even proberen.
mauritzzz

quote:
Op 16 februari 2003 21:33:37 schreef Stijntje:
kleine schakelingen, uitleg van componenten enz. enz. enz.
snapie

PS zelf ben ik 12 jaar en ook zelf erg geintereseerd in elektronica

IK BEN OOK 12
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2