De KG-uitdaging, deel8!

Dit topic is gesloten

Oh sorry Rob,ik had vantevoren geluistert of de freq. schoon was,en hoorde niets.
Hij is weer uit hoor.
Zat net met weer een nieuwe zender en nieuwe modulator.
Met 20Watt drager
Zal even foto maken en hier onder zetten.
60 Watt audio versterker als modulator.

[Bericht gewijzigd door Transmitter op 17 juni 2006 10:55:20]

rob007

Golden Member

Geeft niks!
Dave in Engeland heeft me gehoord!
Foto:
Ziet er trouwens mooi uit zeg!
Lekker spul!

Rob007.
Op 17 juni 2006 10:47:41 schreef Transmitter:
Oh sorry Rob,ik had vantevoren geluistert of de freq. schoon was,en hoorde niets.
Hij is weer uit hoor.
Zat net met weer een nieuwe zender en nieuwe modulator.
Met 20Watt drager
Zal even foto maken en hier onder zetten.
60 Watt audio versterker als modulator.
[afbeelding]

ziet er geinig , met die racal erboven !
op dit moment wat betere condities laser zit weer op S9
@TRANSMITTER: Verleden week vrijdag had ik een kort testuitzendinkje gepland om een nieuwe weerstand in de modulator uit te testen. De oude waarde begon nl. door te branden bij 27V, dus heb ik deze vervangen door een iets zwaardere van een 1/2 watt... Achteraf bleek dat de modulatie er niet beter op werd, dus de boel maar weer teruggezet...
Bert, jij komt in Nederland overal wel redelijk tot goed binnen, maar ben je al eens doorgekomen bij Dr. Tim? Misschien wellicht als UNID? Mocht dat niet zo zijn, dan hebben we hier (misschien) iets interessants...
Ik schijn namelijk NERGENS in Nederland binnen te komen, maar wordt IEDERE keer wel opgemerkt door Dr. Tim (Frankfurt am Main).
We zitten allebei met praktisch hetzelfde vermogen, alleen met totaal verschillende antennes. De afstand tussen jouw lokatie en de mijne bedraagt volgens Marktplaats maar 14 km.
Ik ben af-en-toe bezig om mijn KG/MG Z-match te voltooien, maar heb tot heden nog mijn verkorte indoor halvegolf-dipool (SWR 1:1.7) met 1:1 balun en coax (nog) in gebruik, terwijl jij met een Inverted Vee, open voedingslijn met Z-match werkt.
Kan de afstraling tussen beide antennes zo verschillend zijn onder (bijna) dezelfde condities?
Wat denk jij?
HF-junk, verslaafd aan ether.
Trouwens nog meer iemand die tower weer gehoord pfffff zeg,wat een kwaliteit van modu.trouwens.
En het signaal nou dat is altijd toppie.Wat voor audio hebben die gasten.9+60 db in limburg,niet normaal.
Nog even en die gasten gaan de wereldomroep voorbij.
Groeten racal.
he transmitter:trouwens die racal hahahahaha die vind ik mooier,Heb je wel de kast erom heen.Maar die zender is ook dik in orde zo te zien,echt gaaf man.
sorry moest zijn versterker,Maar die racal van jou is alweer een nieuw soort bah.hahahahaha.Want die bandwidth gaat maar tot 8 kc.Ik heb nog andere soorten hier.Maakt niet uit,dat spul werkt top.En ik heb bijna alles op racal gebied.Groeten uit het 29 graden gebied.(limburg)
@racal

Je begint met,dat je de racal mooier vind....
Maar mooier dan wat???...
Ik heb er geen (originele)kast bij,maar hij staat in een 2 meter hoge 19 inch rack.
Ik wil ook meer Racal hebben,die hele kast moet stamp vol.
Ik ben nu een preselector aan het zoeken.
Op Marktplaats.nl staat nog een SWR-meter,maar die ziet er niet goed genoeg uit.
Maar foto's wil ik zien van je spullen....ben gek op foto's.

@Hans
Ja we zitten dan niet ver vanelkaar,maar dat is niet te vergelijken,of zouden we dezelfde apparatuur en identieke antennes heb je volgens mij nog verschil.
Ik denk dat de bodemgesteldheid grote invloed heeft.
Ik zit hier op 3 meter veen,en als ik het goed heb zit jij daar al op de zandgronden.
Ik denk dat je net geluk moet hebben,om met de de juiste hoek sommige luchtlagen of ionen-toestanden te bereiken.
Maar met mijn eerste testen heb ik zonder enkele condities toch de ORN berijkt.
Natuurlijk heb je met meer vermogen wat een groter stralingsbereik en kun je misschien wat andere luchtlagen bereiken,maar dan is het nog geluk hebben.
Racal zei net dat die tower zo sterk was,maar ik kon hem hier nauwlijks horen(Friesland),verklaar het maar.
Let op,dit is puur mijn idee,dus kan geheel fout zitten.
Maar ga vanavond het spul maar weer eens aanzetten.
Als racal mij hoort ben ik tevreden,dan ben ik het land over.
Dus racal,warm die oude junk maar eens op...
20:30 ga ik weer die fet weer even aanslingeren,met trilsteen op 6300kHz....Wave-Radio is de naam.
WMR op 6401 Khz S7 R4/5 Weekend Music Radio.
6295 Khz unid S6/7 R4/5 music int. pop and dutch
3927 Khz Spaceman S9+50Db R5 oei wat is hij hard.
De lage banden gaan beter dan de hogere !!!

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op 18 juni 2006 00:03:57]

MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
heb je ons ook nog gehoord mrf?
Op 17 juni 2006 23:50:26 schreef Weazel:
heb je ons ook nog gehoord mrf?

Nee helaas zit nog niet zolang op de Piratenbanden was op andere freq. bezig .
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
luistert er nog iemand op 6308 ?, heb ook het orgel aangezet
rob007

Golden Member

On air 6375KHZ - AM

RadioRob007.
Hugo Welther

Moderator

Op 18 juni 2006 09:46:06 schreef rob007:
On air 6375KHZ - AM

RadioRob007.

Helaas niet te nemen hier. Zelfs geen carrier.
Zit hier wel met een S8/S9 QRM.
The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle.
ORN
Op 17 juni 2006 16:26:25 schreef racal:
Trouwens nog meer iemand die tower weer gehoord pfffff zeg,wat een kwaliteit van modu.trouwens.
En het signaal nou dat is altijd toppie.Wat voor audio hebben die gasten.9+60 db in limburg,niet normaal.
Nog even en die gasten gaan de wereldomroep voorbij.
Groeten racal.

Ja zitten er nu ook weer op, Mooie kwaliteit inderdaad alleen nemen ze het niet zo nauw met de bandbreedte 25kc in Tjechië nog, das iets te gek.
Het Nederlands Am forum voor KG en MG op http://www.am-forum.nl , of voor de FM Hobbyist http://www.fm-forum.nl
Hoi hoi piraatjeuhs

Jaja, tower radio is vandaag in de lucht. op 6.300Khz
super ontvangst in oostende +20dB.
boxjes staan op trillen!

groensels

tom
!!!DaS rAdIo PiRaT!!!
Tower 6300Khz S9+50Db R5 Bandbreedte is te groot
Unid 6325Khz S8 R4 met splatter van de Tower er door !!

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op 18 juni 2006 11:09:46]

Radio Rob 007 ontvangen op 6375 khz. varierend van S1 tot S9 +25 db, 100 % mod.
Ook Tower zeer wisselende sterkte S6 tot S9 +40 db, bandbreedte valt deze keer bij mij wel mee , maar ach, ze zenden maar eens in de 2 maanden !
kent iemand het nummer van 'the tower'? ik wil eens een babbeltjeuh slaan lol

groetjes

ON3TG
!!!DaS rAdIo PiRaT!!!
Op 18 juni 2006 11:28:36 schreef ThE sHiPeLeKtRoNiC fReAk:
kent iemand het nummer van 'the tower'? ik wil eens een babbeltjeuh slaan lol

groetjes

ON3TG

pirate adresses op de alfa lima site daar staat ook het tel nummer
hoor hem niet meer, stuk ruis nu

is al weer beter

[Bericht gewijzigd door Weazel op 18 juni 2006 12:20:36]

Op 17 juni 2006 23:33:26 schreef MRF-Technoligy:
3927 Khz Spaceman S9+50Db R5 oei wat is hij hard.
De lage banden gaan beter dan de hogere !!!

Als je ook eens wist met wat voor vermogen die gast aan de band zit... Dezelfde zender wordt overigens ook gebruikt op MG en 48 mtr. met gigantische resultaten. Zelfs tot vlakbij Moskou wordt 'Wolfman Tom' regelmatig beluisterd op een wereldontvangertje met telescoopantenne(!) en dat alleen in AM-modulatie...

@TRANSMITTER: Ik ben het niet geheel met je eens over de 'bodemgesteldheid'-theorie. Wanneer de (bodem)grond als aarde gebruikt zou worden, zou je wel eens gelijk kunnen hebben met de afstraling. Maar dat is bij onze antennes niet echt het geval...
Wel sluit ik me bij je aan, dat zelfs onze kleine afstand grote verschillen met zich mee kan brengen qua uit/afstraling op SW, gezien de condities.
Het zou zelfs mee kunnen spelen, dat mijn lokatie gelijk ligt met de zeespiegel en jouw lokatie iets daaronder??? :-S
HF-junk, verslaafd aan ether.
Die Tower zit echt flink te blazen

Ik ontvang 'm hier op een scanner Yupiteru MVT-7100 op een telescoopantenne van 50cm! Zo'n ding heeft een gevoeligheid van 0,niks op die band, maar toch komt-ie flink binnen knetteren.

Ik zit hier tegen de belgische grens aan te wonen
-= Laat je niet op handen dragen. Plots applaudisseert men voor een ander =-

Dit topic is gesloten