zekering knippers

Hi, Mijn zekering in mijn motor brand steeds door. Het is te simpel voor woorden dus moeten jullie er zeker uit komen.

code:


  ------------------
  |    |           |
  |    |      |-relais---|
  O    O           |       
  |    |      |-zekering-|
  -------     -----|
        |     |
      + o 12V o -
         accu

Dit is het schemaatje. De O-tjes zijn de twee in parallel geschakelde knippers. De standaard knippers zijn 21W en nu zijn mijn knippers voor alleen 10W.

Maar volgends mijn supernauwkeurige berekeningen kom ik op een stroomsterkte van max. 0,83A + 1,75A = 2,58 A. Dit is nog lager als de zekering van 10A. Ik twijfel tussen het relais en een kortsluiting in de draden.

Bij voorbaat dank,
zx9r

[Bericht gewijzigd door GJ_ op donderdag 15 juni 2006 16:13:42

OMFG schemaatje werkt niet

Het bestaat gewoon uit twee parrallel geschakelde lampjes met daarna resp. het relais en de zekering. Deze zitten op een 12V accu aangesloten.

Kawa :-)

Lijkt op sluiting naar massa, is het alleen links of rechts of in beide gevallen?

Check even de draadboom naar het stuur, daar kan nog wel eens slijtage optreden.

[Bericht gewijzigd door morc op donderdag 15 juni 2006 15:36:48

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

tussen [ code] ... [ /code] zetten als het schema niet goed wordt weergegeven...

Digitaal - Mijn ding :P

Op 15 juni 2006 15:29:14 schreef morc:
Kawa :-)

Lijkt op sluiting naar massa, is het alleen links of rechts of in beide gevallen?

Check even de draadboom naar het stuur, daar kan nog wel eens slijtage optreden.

dit is gegarandeert sluiting naar massa,bedrading zorgvuldig controleren en de fittingen

GJ_

Moderator

Op dat schemaatje mag je sluiting naar massa maken wat je wil, dat zal de zekering worst wezen. Zitten + en - niet gewisseld op schema?

Ja idd nu je het zegt, plus en min zitten omgedraaid |:( . Ik denk dat het relais alleen geschikt is voor een 21W lampje en niet voor een 10W lampje. Maar het zou ook een defect relais of sluiting kunnen zijn. En met een kapot lampje of contact in het lampje zou de zekering er niet uit vliegen lijkt mij.

Dank voor de snelle reacties. Op deze manier is het opgelost voordat het weer weer omslaat.:)

het ligt niet aan je relais en niet aan het lampje maar je hebt kortsluiting.

Dank ik heb em doorgemeten en ik heb idd kortsluiting. De behuizing waar mijn knipperlicht in valt geleid stroom :(

Lekkere kwaliteit knippers het is nu opgelost.

Dank voor input.

GJ_

Moderator

Op een motor horen helemaal geen knippers. De mijne is al 49 jaar probleemloos ;-)