oude connectoren op philips 594 versterker

Anoniem

hallo. ik heb op de rommelmarkt een philips 594 versterker op de kop getikt voor 5 euro. dit blijkt een quadrofoon model te zijn. ik heb gehoord dat dit systeem echter geflopt is :p nu wil ik hem gewoon als stereomodel gaan gebruiken maar vroeg ik me wat af. de luuidspreker uitgang is oke. daar kan ik wel wat op verzinnen maar de ingangen (aux tape tuner enz) geen idee wat ik daar mee aan moet. ik kan wel wat opzoeken qua convertertjes maar dan moet ik wel weten hoe ze heten. het zijn een soort vergroote ps/2 (voor je muis en toetsenbord) poorten met een doorsnede van zo'n 1/1,5 cm. iemand een idee hoe die heten (ook in het engels) en mischien weet iemand nog wat meer over deze versterker (issie goed? :p)

Din pluggen/connectors, vijf polig ?

Of IE goed is kan ik hier vandaan niet zien:-)
Ken het type niet.

[Bericht gewijzigd door morc op donderdag 15 juni 2006 15:45:30

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Note to self: Goed lezen.

[Bericht gewijzigd door Goeievraag op donderdag 15 juni 2006 17:41:32

Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl

Hum. We krijgen nu de generatie die DIN niet meer kent voor audio of zelfs maar als de XT/AT tb connectie ? Gelukkig wordt die ellende ook nog voor midi gebruikt.. ;)

Er zijn gestandariseerde aansluitingen bij DIN voor stereo, maar voor quadrafonie zou ik er niets over durven zeggen.

De bijbehordende signaalniveau's zijn overigens een stuk lager als de nu (min of meer) gebruikenlijke -10 dbV in 47 kohm.

Is het een 22Rh of 22Ah 54 versterker?
de 22AH594 is een gewone 2x 60w versterker met aanslutingen voor 4 speakers/stereo 4

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Anoniem

@ledlover. geen idee, het stikkertje waar dit waarschijnlijk opstond is eraf -_-' ...

het enige wat ik jammer vind is dat het linker VU metertje niet meer werkt. maar dat is op zich niet zo'n ramp. de versterker heeft zelfs een gezellige zachte ruis :D