Shock Media

Navigatie

Uitleg

Forum > Lieve moderators > Uitleg
Naam Bericht
High met Henk
Honourable Member

Hoi

Ik reageer hier nogal veel en wou dus maar even uitleggen hoe het ongeveer zit. Ik ben een 2e jaars student Elektrotechiek van 20 met een grote passie voor audio.
Mijn hobby's zijn motorrijden en heb dus ook een Dnepr(Oekraiens zijspancombinatie dus). Ik sleutel regelmatig aan dit ding en ben nauw betrokken bij dit merk en de russische broer de Ural.
Verder heb ik ook wel iets met Auto's: ik rijd ermee op de weg en cross ze in puin op de crossbaan.
Tja Elektronica is leuk en wil graag mensen helpen waar ik dat denk te kunnen. Vandaar dat ik ook mijn steentje wens bij te dragenop dit forum. En sorry ik ben menselijk en kan er weleens naast zitten. Maar ik denk dat we dat allemaal weleens doen.

Hierbij dus de uitleg. Vond die jullie wel verschuldigd, want ik voel mezelf af en toe nogal betweterig. Sta ook volop open voor suggesties en zal vast regelmatig zelf ook wat vragen stellen.

Groeten Sven
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Peter

hallo

Hallo,

Ik ben ook electrotechniek student, 1e jaars, MBO. Heb ook een passie voor audio. Verhuur ook audioapparatuur.
Misschien kunnen we wat ideeen uitwisselen. Mijn email adres is peterkuli@hotmail.com en mijn icq nummer is:
96009236. Ik hoop dat ik wat van je hoor.
Het is ook altijd hetzelfde liedje...
Corné

Alleen studenten hier bij Circuitsonline ??

nou, dan zal ik mij ook effekes nader verklaren...
Ik zit in havo 5 16 jaar
En ik heb heeeeeeeeeel veel met rally auto's en dat special de SUBARU http://www.swrt.com

Ik hoop dus ook mensen te kunnen helpen, een avond in de week doe ik dat zo en zo al bij JeT dronten ( is voor kindekes van 10-14 jaar die je leert solderen en zo )
pe5ocb

ik ben 14, en ik kanwel solderen hoor , ik heb alleen nog nooit iets echt gedaan, deze week wat bij conrad bestellen ne dan nog een keer voor de eerste keer proberen te etsen
Antoine

Nee niet allemaal

Nou vooruit, gezien ik ook veel te vinden ben hier:

Antoine van de Cruyssen is de naam ben 21. Heb de MTS met succes afgemaakt, ik werk op een industrieel automatiserinbgsbedrijf, waar ik voornamelijk doe aan automotive computersystemen (voor voertuigen dus), interfacing en beveiligingsprojecten, verder programmeer ik in Visual Basic 6 en soms nog in QuickBasic 4.5. Thuis nog een modelbaan staan met een daarbij horende zelfbouw computerbesturing.

Mzzls,
Antoine
www.insv.nl
Corné

Ik moet zeggen dat het me wel meevalt dat iedereen (tot nu toe ) zo jong is.... dat kan nog wat worden in de toekomst !!!
pe5ocb

jong geleerd oud gedaan he, alleen weet ik nog niet zo heel veel, dus als iemand nog een goede en uitgebreide howto weet? anders moet ik maar naar die bieb electronica is echt niet moeilijk halen.
hier is een groot deel nog jong, ja kan, was bij mij gisteren wel anders ik ging naar een meeting van nedlinux (http://www.nedlinux.nl voor de geinteresseerde) daar waren veel al oud en ik en nog iemand waren de enige ècht kleine
Jeroen
Moderator

quote:
Op zo 10-02-2002 19:50:08 schreef Termelator:
hier is een groot deel nog jong, ja kan, was bij mij gisteren wel anders ik ging naar een meeting van nedlinux (http://www.nedlinux.nl voor de geinteresseerde) daar waren veel al oud en ik en nog iemand waren de enige ècht kleine

Ook al naar de NedLinux meeting, daar las ik op GoT ook al over...

En mijn verhaal is hier wel ergens te lezen.
www.getfirefox.com
Antoine

quote:
Op zo 10-02-2002 17:22:34 schreef Corné:
Ik moet zeggen dat het me wel meevalt dat iedereen (tot nu toe ) zo jong is.... dat kan nog wat worden in de toekomst !!!

Plannen Corné ?
www.insv.nl
Martijn Berntsen

om mijzelf ook maar even toe te voegen,

ik zit in de derde klas en ben 15 jaar.
wij hebben een modelspoorbaan en ik pruts vrij veel met electronica.
verder programmeer ik in VisualBasic 5.0 en ik heb lang in QBasic 4.5 geprogrammeerd. ik probeer C++ te leren maar daar zijn erg weinig goeie boeken over.

pe4mb, AVR webshop: www.aavrs.nl, nu ook met USB/CAN/PWM AVR! En ook voor CPLD en FPGA kun je bij ons terecht: NIEUW CPLD breakout board, CPLD op je breadboard.
Marcel
Golden Member

quote:
Op di 19-02-2002 16:50:30 schreef Martijn Berntsen:
ik zit in de derde klas en ben 15 jaar.

3e klas van... ?

quote:

wij hebben een modelspoorbaan en ik pruts vrij veel met electronica.
verder programmeer ik in VisualBasic 5.0 en ik heb lang in QBasic 4.5 geprogrammeerd. ik probeer C++ te leren maar daar zijn erg weinig goeie boeken over.

Ik ben 21 en zit in het derde jaar van de HIO (hogere informatica).
Daarvoor heb ik MTS-telematica gedaan.
Voor C/C++ heb op de MTS les gehad uit het boek "Leren Programmeren in C++" van N.B. Meijerman.
Mischien iets voor jou? Vooral object georienteerd programmeren kan bepaalde problemen
veel makkelijker maken. Dat is iets wat je met C++ wel kan, maar met Basic niet.
Overigens moet ik er bij zeggen dat ik pas met objectgeorienteerd programmeren
ben begonnen op de HIO. (in JAVA) Maar je bent nooit te jong om het te proberen.

Stuur je je modelbaan ook al digitaal aan via zelf geschreven software?

Marcel
Can you decode my avatar? | AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Martijn Berntsen

nee, niet digitaal, maar ik wil het, na de verbouwing(zijn wij nu mee bezig) wel computergestuurder maken.

3e klas VWO als je dat wilde weten

martijn
pe4mb, AVR webshop: www.aavrs.nl, nu ook met USB/CAN/PWM AVR! En ook voor CPLD en FPGA kun je bij ons terecht: NIEUW CPLD breakout board, CPLD op je breadboard.
Theo B

eindtrap

Goeden dag mensen

ik ben een 16 jaars havo student en ben ook druk in de weer met electro zooi. Ik heb nu men eerste fm zender in elkaar zitten. Maar nu zoek ik een eindtrap. Een zendversterker wel te verstaan. Wie kan mij hieraan helpen??
Een etherpiraat is een jongen van stavast!
Corné

quote:
Op ma 11-02-2002 20:59:11 schreef Antoine:

[...]

Plannen Corné ?

Nee, ik bedoel dat dat de elektronica de goede kant opgaat... als iedereen tenminste zo goed is als mij , ehum
MADdie

Nou ik ben Stefan,
ben 16 jaar, zit in de 4e van MAVO.
Ik weet niet veel van electronica of tenminste niet genoeg.
Ik probeer de vragen waar ik iets van weet te beantwoorden. Maar zoals Sven al zei ik ben menselijk en kan dus fouten maken. Als ik op een bepaald punt beland wat ik niet begrijp of iets van wil weten geef ik wel een belletje.
Ik werk voornamenlijk aan effekten voor mijn gitaarspel en aan computers.
Computers voornamenlijk omdat ik later er mee wil gaan werken. Mensen die gewoon een praatje willen maken over elektronica, gitaren of wat dan ook kunnen me bereiken met MSN op driess94@hotmail.com
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Corné

MSN

TJa, en mijn msn e-mail is

co@myself.com
Antoine

quote:
Op wo 20-02-2002 20:16:41 schreef Corné:

[...]

Nee, ik bedoel dat dat de elektronica de goede kant opgaat... als iedereen tenminste zo goed is als mij , ehum

Als ons, Corné, als ons
www.insv.nl
Corné

Jaaaaaa, slechte mensen als jullie zijn ook nodig in de maatschappij... anders heb je ook geen goede mensen zoals ik....... (goh,, waarom geeft die computer elke keer foutmeldingen als ik dit probeer in te typen... net of ik en goed niet samen gaan, en jullie en slecht)

NEE kiddin natuurlijk...........

Maar ik wens iedereen nog lekker veel Elektro plezier toe

Rinus

Uitleg

Hallo zeg,wat een knappe koppen!Ik ben Rinus, een ouwe zak (volgens mijn dochter) van 53 jaar oud,Indertijd begonnen met een EE-doos van Philips, en sindsdien verslingerd aan die verrekte dingen die je nog niet eens kunt zien: de electroontjes.Verder ben ik gek van optiek in de ruimste zin: wie heeft er nou een webcam meteen lensje van 250 mm
da's op dat dingetje wel effe 30X tele.In het dagelijkse leven steriliseert deze vent het instrumentarium van een ziekenhuis, zodat de geachte cliëntele geen infecties krijgt. Zo, dan zijn jullei ook weer op de hoogte. Rinus
Zoeken in topic