Knopje met neon lampje

Ik ben bezich met een projectje aan het inbouwen. Nu heb ik een knopje gekocht als aan/uit schakelaar. In het knopje zit een neon lampje, maar hoe sluit ik die in gods naam aan. Het gaat om dit knopje

Als ik hem op de ene manier aansluit doet de schakeling het. Op de andere manier gaat het neonlampje branden, maar op geen 1 manier doen ze het samen. Dus hoe sluit ik hem aan zodat zowel de schakeling het doet als dat het neonlampje gaat branden.
basz

Special Member

mischien al bedacht dat dat helemaal niet de bedoeling is? Dat de verlichting handig is zodat je de schakeling ook in het donker aan kan zetten?

grtz Bas
staat het niet op de zijkant gedrukt ?? was bij mij wel het geval (niet zelfde schakelaar)
@basz: Nee, het gaat hier volgens de beschijving om een 'on/off' schakelaar met neon lampje

@Dutchboy: er staat het volgende op
code:
+------+-/ -|===|--[o]-+
|      |               |
1A     1               1B

die 3 dingen zijn schakelaar -> weerstand -> lampje symbolen

Als ik de schakelaar tussen 1 en 1B aansluit gaat de lamp branden maar staat er 207 V over de schakelaar en maar 17 volt over de rest van de schakeling.

[Bericht gewijzigd door xantus op 8 oktober 2006 20:34:37]

Fantomaz

Golden Member

even voor de geest houden dat Neon altijd gaat branden rechtstreeks over de Fase/Nul.
Inspraak zonder Inzicht, leidt tot Uitspraak zonder Uitzicht.
Op 8 oktober 2006 20:31:03 schreef xantus:
@
@Dutchboy: er staat het volgende op
code:
+------+-/ -|===|--[o]-+
|      |               |
1A     1               1B

is t niet meer zoeiets van |_|/|
(dan wat groter natuurlijk)
Dank je dutchboy, weet niet of je het zo bedoelde maar jouw tekening liet mij wel het licht zien

Het was dus

code:
+----/ -[===]-[O]-+
|      |          |
FASE  SCHAKELING GND