Lichtbak met UV-leds

Is het mogelijk om dit een beetje werkend te krijgen. Ik doel dan met name op de kwaliteit van het uitendelijke PCB, want op internet heb ik al verschillende gezien, waaronder 1 op dit forum. Maar bij geen een staat helaas een resultaat, en of dit beter is dan de klassieke manier, met gezichtsbruiners. :D En hebben de leds dan genoeg UV-power voor het belichten van een print, aangezien ze toch aan de rand van het uv licht zitten (~400 nm)

klein is fijn

Moderator

Niet zo lang geleden was hier nog een topicje over, stonden nuttige tips in.

uv-led lichtbak voor printplaten

hmmm ja ik heb alle topic mbt uv leds al doorgelezen, maar eigenlijk geen een met een concreet resultaat of het nu goed werkt of niet.

Ik denk dat ik maar eens van die ledjes ga bestellen ergens en kijken wat het wordt.

wel resultaat (klikbaar):
Dubbele lichtbak (voor 160x100 mm):

http://members.home.nl/a.vermaning/UV/pic01059t.jpg

Printje:
http://members.home.nl/a.vermaning/UV/img_0395t.jpg

De print is niet helemaal goed gelukt, maar dat komt waarschijnlijk door mijn printer. Verder werkt het prima!

heb je daar nog een glasplaat tussen oid? Voor diffusering :P

Of leg je gewoon je pint met sheet tussen de 2 bakjes. Verder wel mooi gemaakt zag ik. maar dacht dat het niet goed werkte, maar dat ligt dus aan je printer.

Hmm als het gaat om leds bestellen Dan wil ik allicht wel met je mee bestellen.

De ebay dealer bijvoorbeeld
ebay verkoper

Dat is niet duur maar de verzendkosten zijn wat hoger, bovendien zit ik dan weer met paypall creditcard etc.

LED there be light

Ik heb de print direkt op het glas gelegt.

Maar ik moet hiermee nog wat gaan experimenteren maar moet dan wel eerst een andere laserprinter kopen (en meer tijd verzamelen :) )

Oja, de spoorbreedte is 10 mil

@joerideman, Is prima, ik zat er zelf ok aan te denken bij hem te bestellen, alleen zijn de verzendkosten 20 dollar volgesn hem, maar heb ff om duidelijkheid gevraagt van hoe en wat.

@lexy
10 mil is idd erg dun, ik zal denk ik toch eens een gaan bouwen, lijkt me toch een uitdaging.

Is de concentratie op sommige plekken niet te sterk, en op andere plekken te zwak?
Je zult het toch moeten verstrooien lijkt me...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Tja, dat dacht ik ook. Maar na een test met 1 printje zag ik dat het goed ging. Heb dus meteen deze bak gemaakt. En ik moet zegen dat ik niet kan zien dat er een patroon lichte en donkere vlekken op zitten. Gebruik wel bungard, die schijnen redelijk goed tegen overbelichting te kunnen. Waaschijnlijk help dat ook.

maar iets wat het licht een beetje spreid kan geen kwaad denk ik. Je moet mischien iets langer belichten.

[Bericht gewijzigd door Lexy op dinsdag 19 december 2006 20:29:40

20 dollar is wel heel erg veel voor verzenden, is de afgelopen tijd wel gestegen.

En als ik zo de reactie lees over de printplaat, dan neemt het mijn twijfel ook wel weg. Dan ga ik er gewoon voor.

LED there be light

Je zou je belichting onder de glasplaat zo kunnen monteren dat hij heen en weer kan gaan. Een beetje wiegen zeg maar...
Dan krijg je zeker spreiding in je lichtval.

Ik heb een Dejavu van een ander topic dat hier ook over ging. Volgens mij heb ik toen ook hetzelfde geopperd

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)