dat voetje voor een pic binnen in een groter (40 pins exemplaar) vind ik wel een goed idee.
ik weet dat het een starters kit is ,maar zou het jammer vinden als je iets meer wilt dat je dan een nieuwe bordje moet maken.
ik stel voor een iets uitgebreider bord, het is dan aan je zelf of je alle componenten plaatst
b.v. uart met rs232 en een max232 (er zijn ook uitvoeringen waarbij je de condensators niet nodig hebt)is voor mij een vereiste om het bord aan te schaffen.
het liefts beide naar buiten gebracht want er zitten er twee in de behuizing
het is dan aan jezelf of je die componenten ook gebruikt/plaatst
iemand die geen communicatie wenst met een pc hoeft dus de max232 niet te plaatsen en ook de 9polige subD niet dat scheeld dan in de kosten, als je het late toch wilt kun je hem simpel upgraden door een paar componentjes te plaatsen
een 7 segment led display is voor mij (nu) niet interesant en zou ik dus niet plaatsen, maar het is wel handig als je het in de toekomst toch een keer gebruiken wilt dat ik hem er even snel op kan zetten.
is het handig om een standaard connector te plaatsen voor de isp? nu gebruikt ieder zijn eigen connector en volgorde
ik zou graag als isp een connector zien die microchip adviseerd ivm. crostalk zie pdf :
http://www.uploadarchief.net/files/download/icd2_advisory_51566b.pdf
een connector voor uitbereidingsborden vind ik een super idee (liefst zo een net als een pc slot waar je zo een print in schuift ?)
iemand van CO die een bordje gemaakt heeft kan hem dan delen met de forum leden , mischien een aparte afdeling voor het bordje maken waar ook dit soors zaken als layout gedownload kan worden?
lijkt me een erg leuk project,en van alle (gezamelijke) projecten een die seriues kans van slagen heeft en wat uitkan groeien tot iets leuks (heeft in iedergeval meer kans van slagen als vage topics over een co vlag met led's van klein meisje

)
tip's voor de print:
de rs232 connector zo plaatsen dat hij rechtstreeks in de pc/laptop past nu zit de power connctor in de weg, waarom? teveel prblemen gezien met verschillernde serieele kabels als nulmodem ,cros en staight. en maar zoeken waar de fout zit bord rechtstreeks aan de poort en het werkt
de max232 heeft 2 poorten is de tweede poort wel beschikbaar (headers?) en er zijn types die geen extra condensator's (4x) nodig hebben, scheel ruimte op de print minder risico op aansluit fouten
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 24 mei 2007 11:50:07]