Golden Member
Golden Member
. Ik denk dat er zo'n bevestingsoogje is zoals je bij laptops hebt.. Golden Member
Op 7 juni 2007 09:20:23 schreef rew:
Ehhh. Ik dacht dat deze actie via "samenkopen.net" liep, daar zag ik hem ook. Heb de laatste dagen geprobeerd daar bepaalde knoppen te vinden die ik eerst niet kon vinden. Ik denk nu dat ik weet waar ze zitten, en denk nu dat ik kan aflezen dat DAAR nog niemand heeft ingeschreven....
Kortom, kan ik nog meedoen? Ik wil de 40MHz, met LA. Kennelijk weten anderen hier een rekeningnummer, dus ik ga de thread verder rustig uitlezen, dan moet dat ook komen. Als het echt niet meer lukt, dan stuur je het geld maar weer terug..... Afgesproken?
Moderator
Golden Member

Golden Member
fuctie : | met softkey | zonder softkey |
USB | RS232 USB | RS232
bediening scoop via PC x x
Printen x
instellingen opslaan x
BMP x
TXT x
EXEL x
record x
data x
waveform x
DSO controller x
Data browser x
Conect USB x
Conect RS232 x
LA: (niks ?) ?
HEX ?
BIN ?
DEC ?
SPI ?
IC2 ?
als ik wat toe moet voegen, stuur me maar een mail[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 7 juni 2007 13:55:55]
Golden Member
Golden Member
Op 7 juni 2007 11:56:00 schreef Jeroen Boere:
Heb je al besteld, en betaald, mail mij dan dat je ook de software en/of case wilt en maak het geld over naar mij. de gegevens heb je.
Golden Member

Golden Member
Golden Member
Op 7 juni 2007 13:48:53 schreef Jochem_S:
@ship: PDF? Betreft het uitleg/handleiding van die software? Ben ook wel benieuwd (ook al zie ik het als weer 25 euro extra).
Kan je nagaan he, wat er voor marges op dat spul zitten, effe van 75 euro naar 25... Want reken maar niet dat die importeur nu bij moet leggen hoor

Ik wacht effe wat er over die software bekend wordt. Ik vind eigenlijk dat we 'm gratis moeten krijgen, want volgens mij was er bij 17 stuks sowieso nog wel wat ruimte geweest voor een prijsverlaging van de scoop zelf, maarja, de importeur weet inmiddels dat de boel toch wel besteld wordt, dus daar gaat je onderhandelingspositie hè..
Als die software echt wat toevoegt, zoals I2C decoderen enzo, dan vind ik 't het wel waard.
Golden Member
Op 7 juni 2007 13:58:48 schreef shiptronic:waar?
staat nu online
Ja moet bijleggen, gaat onder inkoopprijs wegIf you say so? Dan had er van de scoop-prijs wel wat af gemogen, kennelijk heeft die teveel marge

). Daarnaast laten ze je vooruit betalen en daarmee financier je hun bedrijfsvoering en draag je als klant een financieel risico, mocht het bedrijf failliet gaan.Golden Member
Golden Member
Op 7 juni 2007 14:26:53 schreef Jochem_S:
[...]waar?
[...]If you say so? Dan had er van de scoop-prijs wel wat af gemogen, kennelijk heeft die teveel marge
Golden Member

Golden Member
Op 7 juni 2007 14:59:57 schreef Jochem_S:Daarom vindt ik de software behoorlijk 'waardeloos', het moet wel mogelijk zijn seriele data op de 2 analogekanalen te zetten, en zo naar de pc over te brengen. Maar het is een rare omweg. Ik hoop dat er andere manieren zijn om de data van de 16 kanalen op de pc te krijgen.
Overigens lijkt het erop dat er sowieso niks van SPI/UART/I2C herkenning in zit. Het lijkt zelfs zo te zijn dat het exporteren van data naar CSV/TXT alleen mogelijk is voor de 'analoge' data van CH1/CH2 en niet voor LA-data. Dat betekent dat je dus ook niet zelf een interpreter kunt gaan maken. Beetje jammer.
Op 6 juni 2007 23:46:35 schreef free_electron:
je kan stomweg een memory stick in de rigol pluggen en daar je captures op saven als bitmap of allerhande andere formaten ( ik geloof zelfs een excel file met de datapunten ierin )
en anders is er de rs232 poort.
de commandset voor de scoop is standaard SCPI (skippy ofte Standard Commandset for Programmable Intstruments). met andere woorden je kan daar in 123 mee uit de voeten.
als je de programmers manual van een van de Agilent scoops ( de 1000 reeks ) download bij Agilent ben je zo vertrokken.
[Bericht gewijzigd door droid op 7 juni 2007 20:09:24]
Op 7 juni 2007 19:32:38 schreef droid:
Bedankt f-e!, hier moet zeker iets mee te doen zijn, maar de 1000 reeks? bestaat die? bij agilent?
Golden Member
De software is dezelfde, maar u kan die alleen met de scoop verbinden als u over een paswoord beschikt.

Hallo Jochem,
Ik werd toch wel benieuwd, dus ik heb toch maar ff snel de software getest.
Ik heb nu geen tijd om diep op de software in te gaan, maar om je toch snel te helpen moet ik zeggen dat het niet veel bijzonders is, je kan alleen de instellingen van de scope op remote beheren, scope beelden importeren en waveforms opslaan. De software is gratis en vraagt nergens om een key, dus het lijkt erop dat de importeur je probeerd op te lichten, tenzij er een andere (betere) softwareversie is voor meer geld natuurlijk.
Als attachment een screenshotje van de software.
Groeten,
Leon

Moderator
Op 7 juni 2007 21:40:45 schreef Jochem_S:
Ik bestel in ieder geval GEEN software mee. Een beetje korting op de scoop zou nog WEL welkom zijn