[IA] Rigol Oscilloscoop

Mitchell S

Golden Member

ik weet niet of jeroen al besteld heeft. maar hij heeft het erg druk op het moment, dus een reactie van hem komt waarschijnlijk in de avonduren (hij zei dacht ik na 21:00)
ik sta op het punt om naar de bank te gaan , heb gisteren na 21h nog een mail gehad van Jeroen.
Alleen heb ik geen adres en of gemeente van jeroen , is dit geen noodzaak als gegeven om een overschrijving volledig te maken ? Hoe zit dat bij anderen hier , als het kan niet lang te wachten om te antwoorden aub , zou graag naar de bank vertrekken.

Mvg Luc
Mitchell S

Golden Member

voor het overschrijven heb ik met internet bankieren nog nooit een adres gebruikt...
hallo luc

je hebt helemaal geen woonplaats van jeroen nodig (ik toch alvast niet), zeker niet bij netbanking.

De key die je krijgt is sowiezo een softwarekey, staat erbij, geen USB-key's dus !

Ik ben zelf student, en kan je zeggen dat bij ons de scopen (ook tektronix, weet alleen niet precies welke, maar tzijn er met monochroom scherm, wss dus een TDS200 ofzo) aan een staalkabel hangen...Dat zal best ook met een reden zijn vermoed ik . Ik denk dat er zo'n bevestingsoogje is zoals je bij laptops hebt..
Meten is weten!
Shiptronic

Golden Member

Op 7 juni 2007 09:20:23 schreef rew:
Ehhh. Ik dacht dat deze actie via "samenkopen.net" liep, daar zag ik hem ook. Heb de laatste dagen geprobeerd daar bepaalde knoppen te vinden die ik eerst niet kon vinden. Ik denk nu dat ik weet waar ze zitten, en denk nu dat ik kan aflezen dat DAAR nog niemand heeft ingeschreven....

Kortom, kan ik nog meedoen? Ik wil de 40MHz, met LA. Kennelijk weten anderen hier een rekeningnummer, dus ik ga de thread verder rustig uitlezen, dan moet dat ook komen. Als het echt niet meer lukt, dan stuur je het geld maar weer terug..... Afgesproken?

DAAR, hadden zich wel mensen ingeschreven, maar die hebben geanuleerd en hem in deze actie gestopt

@ Rew , kijk even in je postbus, je hebt mail
je moet erg snel zijn , omdat de actie eigenlijk dicht is.
In neem even de vrijheid om de gegvens van jeroen naar je te mailen.

woonplaats wist ik ook niet , heb daat de iban of bic ingevuld (de kleine code) en dat ging goed.

evt terugstorten zal geen probleem zijn
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Jeroen Boere

Moderator

Beste mensen,

Ik heb net contact met mijn leverancier gehad.

De prijs van 75 euro (incl btw) voor de software is hoog.

Aangezien wij nu samen 17 scoops (tot nu toe) kopen, is hij ons tegemoet gekomen: 25 euro (incl btw) voor de software.
Deze dient dan wel met de bestelling meebesteld te worden.

Evens de softcase. (deze kost 75 euro)

Heb je al besteld, en betaald, mail mij dan dat je ook de software en/of case wilt en maak het geld over naar mij. de gegevens heb je.

Vanavond heb ik een mailtje met de manual van de software.

De software werkt als volgt:

je krijgt een sleutel, die voer je in de software in. dan haalt de software alles functionaliteiten op via internet en heb je de volledige software.

Je werkt dus niet met een usb dongle ofzo. Dus gewoon een serial key en dan werkt het.

Ik ga er vanuit jullie voldoende geinformeerd te hebben.

Ik ben na 21.00 weer in het bezig van een internet verbinding en dan pas weer kunnen reageren.

Excuses hiervoor.

mensen die zich nog aangemeld hebben zal ik vanavond bekijken. en waar nodig ook de gegevens sturen. die heb ik hier namelijk niet bij de hand.
IF you can't convince them, then confuse them!
Heb deze ochtend de betaling gedaan en het kon zijn dat je het bedrag maar pas dinsdag zou kunnen zien op je rekening, (hopelijk maandag) ik kan je een document scannen/ doorsturen van betaling maar hoop op een kleine tegemoetkoming mocht je het bedrag 1 dag later zien zodat ik deze aankoop niet mis anders hoor ik graag je mening daarover Jeroen. wanneer word de bestelling juist geplaatst ? Ik heb interesse in de software maar hoe interpreteer ik dat juist , is dat de scoop via pc bedienen of houd dat extra functies in ? Wie heeft daar iets meer uitleg over aub.

Mvg Luc
Paul Nieuwkamp

Golden Member

Werkt die software zonder 25 euro te dokken helemaal niet? Lekker duidelijk aangegeven op de site

25 euro is iig een stuk beter te doen dan 75

Dat "Evens de softcase" gaat over het direct meebestellen neem ik aan, niet over de prijs?

Ik zal nu nog mailen, overmaken kan ik pas vanavond.
Shiptronic

Golden Member

@marder, ik ben het aan het uitzoeken, maar blijft onduidelijk , zal zo de pdf even online zetten.

De software zou werken maar niet alle fucties zijn functioneel.Helaas in nog niet duidelijk welke funties wel/niet beschikbaar zijn zonder de softwarekey

hier een link naar de pdf van de full software verzie:

http://www.uploadarchief.com/Bestanden/50c3d7614917b24303ee6...79dab3.pdf

ik ga nog even uizoeken welke functies wegvallen/overblijven zonder de software key, voor aslnog ga ik er vanuit dat er zonder de key niks werkt.

ik probeer dit lijstje in te vullen:

code:

fuctie :                | met softkey  | zonder softkey |
                         USB  |  RS232   USB  | RS232
bediening scoop via PC    x        x
Printen                   x        
instellingen opslaan      x 
BMP                       x
TXT                       x
EXEL                      x
record                    x
data                      x
waveform                  x
DSO controller            x
Data browser              x
Conect USB                x
Conect RS232              x

LA: (niks ?)              ?
HEX                       ?
BIN                       ?
DEC                       ?
SPI                       ?
IC2                       ?

als ik wat toe moet voegen, stuur me maar een mail

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 7 juni 2007 13:55:55]

WilToyo

Golden Member

Zo heb de software ook besteld. 25 euro op 850 euro maakt ook niet meer uit
Maak me niet gek, ik ben al gek.
25€ is inderdaad een erg schappelijke prijs.
Ik ga de software ook maar bestellen dan..

Gewoon een mailtje naar jeroen sturen dat ik de software wil en het bedrag dan nog extra overmaken ?
Meten is weten!
WilToyo

Golden Member

Yup
Op 7 juni 2007 11:56:00 schreef Jeroen Boere:
Heb je al besteld, en betaald, mail mij dan dat je ook de software en/of case wilt en maak het geld over naar mij. de gegevens heb je.

Jochem

Golden Member

@ship: PDF? Betreft het uitleg/handleiding van die software? Ben ook wel benieuwd (ook al zie ik het als weer 25 euro extra).

Kan je nagaan he, wat er voor marges op dat spul zitten, effe van 75 euro naar 25... Want reken maar niet dat die importeur nu bij moet leggen hoor

Ik wacht effe wat er over die software bekend wordt. Ik vind eigenlijk dat we 'm gratis moeten krijgen, want volgens mij was er bij 17 stuks sowieso nog wel wat ruimte geweest voor een prijsverlaging van de scoop zelf, maarja, de importeur weet inmiddels dat de boel toch wel besteld wordt, dus daar gaat je onderhandelingspositie hè..

Als die software echt wat toevoegt, zoals I2C decoderen enzo, dan vind ik 't het wel waard.
If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
WilToyo

Golden Member

Het is met software toch moeilijk in te schatten wat het waard is. En dan is het heel erg makkelijk om enorme marges toe te passen.
Shiptronic

Golden Member

Op 7 juni 2007 13:48:53 schreef Jochem_S:
@ship: PDF? Betreft het uitleg/handleiding van die software? Ben ook wel benieuwd (ook al zie ik het als weer 25 euro extra).

staat nu online

Kan je nagaan he, wat er voor marges op dat spul zitten, effe van 75 euro naar 25... Want reken maar niet dat die importeur nu bij moet leggen hoor

Ja moet bijleggen, gaat onder inkoopprijs weg

Ik wacht effe wat er over die software bekend wordt. Ik vind eigenlijk dat we 'm gratis moeten krijgen, want volgens mij was er bij 17 stuks sowieso nog wel wat ruimte geweest voor een prijsverlaging van de scoop zelf, maarja, de importeur weet inmiddels dat de boel toch wel besteld wordt, dus daar gaat je onderhandelingspositie hè..

Als die software echt wat toevoegt, zoals I2C decoderen enzo, dan vind ik 't het wel waard.

ook mij idee!
Maar heb de software toch maar besteld
Jochem

Golden Member

Op 7 juni 2007 13:58:48 schreef shiptronic:
staat nu online
waar?
Ja moet bijleggen, gaat onder inkoopprijs weg
If you say so? Dan had er van de scoop-prijs wel wat af gemogen, kennelijk heeft die teveel marge
Die software kost dus normaal €99,- en nu kost hij vanwegge deze actie 'slechts' €25,-
Kun je nagaan wat de marges zijn op dit soort producten, waarschijnlijk kan er dus ook nog wel wat van de prijs van de oscilloscoop af dan?
Ik vindt het namelijk raar dat je hier namelijk nog niet meer staffel korting kan bedingen?
Ik schat dat je nu ongeveer 40% korting heb gekregen op hun marge, niet slecht maar ook niet superstrak als je bedenkt dat ze geen enkele moeite hoeven te doen (of kosten te maken) voor het binnenhalen van deze opdracht. (lees: slapend rijk worden)
Transport gaat met de boot dus kost geen kloot (dat rijmt ). Daarnaast laten ze je vooruit betalen en daarmee financier je hun bedrijfsvoering en draag je als klant een financieel risico, mocht het bedrijf failliet gaan.
Zeg dat je twintig bestelling haalt dan moet je voor dat geld de case en de software er minstens wel gratis bij kunnen krijgen lijkt mij?
Just my 2 cents...
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Mitchell S

Golden Member

zit idd wel wat in. aangezien de prijs van 850 bij 5 stuks was. en nu zitten we bijna op de 20.

De software wil ik er wel graag bij, dan kan ik alles ermee doen wat ik wil

over de tas zit ik nog te twijfelen. Is namelijk wel erg mooi om in op te ruimen, geen stof enzo... is bevordelijk voor de levensduur en bedrijfszekerheid...
Shiptronic

Golden Member

Op 7 juni 2007 14:26:53 schreef Jochem_S:
[...]waar?
[...]If you say so? Dan had er van de scoop-prijs wel wat af gemogen, kennelijk heeft die teveel marge

hier http://www.uploadarchief.com/Bestanden/50c3d7614917b24303ee6...79dab3.pdf

had de link in mij post geedit
Jochem

Golden Member

Ok, thanx. Die handleiding is gewoon de help van de (downloadbare) software in PDF vorm
Ik zie niks over een key invoeren trouwens...

Overigens lijkt het erop dat er sowieso niks van SPI/UART/I2C herkenning in zit. Het lijkt zelfs zo te zijn dat het exporteren van data naar CSV/TXT alleen mogelijk is voor de 'analoge' data van CH1/CH2 en niet voor LA-data. Dat betekent dat je dus ook niet zelf een interpreter kunt gaan maken. Beetje jammer.
nou, misschien valt er inderdaad nog wat te regelen voor 17! stuks ivm de software. Kzou hem der ook wel graag bijwillen, en inderdaad, er zit veel marge op de producten... mss even aan de boom schudden
Meten is weten!
droid

Golden Member

Aha, 25 euro klinkt al beter, toch blijft het vreemd dat de software van de rigol niet aangeeft dat er een licensie nodig is of om een code zeurt.(mischien moet inderdaad eerst een scope aangekoppeld zijn) Of is het toch vrijgeven? net als agilent heeft gedaan met zijn versie scope-connect in april? Als dat later blijkt hoop ik dat we onze 25 euro terug krijgen van ****.

Op 7 juni 2007 14:59:57 schreef Jochem_S:
Overigens lijkt het erop dat er sowieso niks van SPI/UART/I2C herkenning in zit. Het lijkt zelfs zo te zijn dat het exporteren van data naar CSV/TXT alleen mogelijk is voor de 'analoge' data van CH1/CH2 en niet voor LA-data. Dat betekent dat je dus ook niet zelf een interpreter kunt gaan maken. Beetje jammer.
Daarom vindt ik de software behoorlijk 'waardeloos', het moet wel mogelijk zijn seriele data op de 2 analogekanalen te zetten, en zo naar de pc over te brengen. Maar het is een rare omweg. Ik hoop dat er andere manieren zijn om de data van de 16 kanalen op de pc te krijgen.

Misschien zo dus:
Op 6 juni 2007 23:46:35 schreef free_electron:
je kan stomweg een memory stick in de rigol pluggen en daar je captures op saven als bitmap of allerhande andere formaten ( ik geloof zelfs een excel file met de datapunten ierin )

en anders is er de rs232 poort.
de commandset voor de scoop is standaard SCPI (skippy ofte Standard Commandset for Programmable Intstruments). met andere woorden je kan daar in 123 mee uit de voeten.
als je de programmers manual van een van de Agilent scoops ( de 1000 reeks ) download bij Agilent ben je zo vertrokken.

Bedankt f-e!, hier moet zeker iets mee te doen zijn, maar de 1000 reeks? bestaat die? bij agilent?

[Bericht gewijzigd door droid op 7 juni 2007 20:09:24]

Do Androids Dream of Electric Sheep?
Op 7 juni 2007 19:32:38 schreef droid:
Bedankt f-e!, hier moet zeker iets mee te doen zijn, maar de 1000 reeks? bestaat die? bij agilent?

Die heb ik ook niet in hun totale overzicht zien staan:
Agilent overzicht

Zou hij de 3000serie bedoelen, daar vindt ik wel Scope connect software: Software

- - big bang - -
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Jochem

Golden Member

Dames en heren, ik denk dat we het nu zeker weten: de software behoeft GEEN key.

De reactie van Rato deed in eerste instantie anders vermoeden. Op mijn vraag hoe het met de software zat (die bij hen MEEGELEVERD wordt, maar wel met de mededeling 'ter waarde van 99 euro') en of dat iets anders was dan op de site van Rigol gedownload kon worden, kreeg ik dit antwoord:
De software is dezelfde, maar u kan die alleen met de scoop verbinden als u over een paswoord beschikt.

MAAR...
Ik heb gemaild met iemand die op tweakers meldde dat hij binnenkort met een review van de DS-1022CD zou komen. Aangezien hij kennelijk al zo'n scoop had, heb ik hem gevraagd of hij weleens met die software had gewerkt en of hij daar een key bij nodig had. Hij is zo vriendelijk geweest dit meteen te testen (hij had de software nog nooit gezien/gebruikt).
Eerst kreeg ik een reply dat hij in het weekend wel even kon kijken. Gelukkig was hij een kwartiertje later TE nieuwsgierig geworden

Hallo Jochem,

Ik werd toch wel benieuwd, dus ik heb toch maar ff snel de software getest.

Ik heb nu geen tijd om diep op de software in te gaan, maar om je toch snel te helpen moet ik zeggen dat het niet veel bijzonders is, je kan alleen de instellingen van de scope op remote beheren, scope beelden importeren en waveforms opslaan. De software is gratis en vraagt nergens om een key, dus het lijkt erop dat de importeur je probeerd op te lichten, tenzij er een andere (betere) softwareversie is voor meer geld natuurlijk.

Als attachment een screenshotje van de software.

Groeten,
Leon

Lijkt me meer dan duidelijk!

Overigens wil ik niet gelijk zeggen dat de importeur ons op wil lichten. Het kan best zijn dat de software, net als met die Agilent, eerst niet gratis was en nu wel. Laten we daar maar vanuit gaan dan?

Ik bestel in ieder geval GEEN software mee. Een beetje korting op de scoop zou nog WEL welkom zijn
Jeroen Boere

Moderator

Op 7 juni 2007 21:40:45 schreef Jochem_S:

Ik bestel in ieder geval GEEN software mee. Een beetje korting op de scoop zou nog WEL welkom zijn

daar ben je vrij in om te bestellen.

Maar een korting komt er NIET
IF you can't convince them, then confuse them!