[IA] Rigol Oscilloscoop

Op 30 mei 2007 10:45:04 schreef Mitchell S:
[...]

dus MET 16x digitaal is dus eigenlijk een combi van oscilloscoop en logic analyser? of begrijp ik dat nu verkeerd?

Misschien een kleine hint voor je vragen?
http://www.rigolna.com/products_osc_DS1000.aspx
Mitchell S

Golden Member

OK, ja, ik heb die link GISTER gelezen, maar was toen van plan om enkel een scoop te kopen, zonder logic analyser. Dus vandaar dat ik daar niet op gelet had. sorry.

Wat moet ik me overgens voorstellen van:

16 channels Logic Analyzer. En dan bedoel ik met die 16 kanalen?
Precies wat het zegt, je kan 16 signalen tegelijk bekijken.
Mitchell S

Golden Member

oh ok. dat vind ik verschikkelijk veel al zeg ik dat zelf. Maar ok
Shiptronic

Golden Member

als er een [IA] van komt heb ik ook wel interesse in zo'n rigol

www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Mitchell S

Golden Member

dan moet er eerst een goede leverancier gevonden worden. Heb ze tot nu toe alleen bij conrad gezien, bij elquip is het alleen voor bedrijven...

edit:

of via ebay:
http://search.ebay.nl/rigol_W0QQflocZ1QQsaslcZ1QQsubmit222ZQ5Aoeken

Maar ik heb zelf geen ervaring met aankopen via ebay, weet ook niet hoe het met garantie zit e.d.

[Bericht gewijzigd door Mitchell S op 30 mei 2007 11:11:01]

Als ik bijvoorbeeld even de Rigol met Logic Analyzer bekijk heeft Conrad er eentje in het programma en wel de 25MHz variant voor 770 euro.

Via EBAY uit China is deze te krijgen voor zo'n 650 euro (incl verzenden).

Ik vraag me alleen af of er bij verzending vanuit China nog belastingen bijkomen aan de grens?
Mitchell S

Golden Member

ja idd. En zoals ik eerder zei: hoe zit het met garantie
madwizard

Golden Member

Er komt zeker 19% BTW bij, bij zo'n bedrag laten ze dat niet schieten. Koeriersdiensten rekenen sowieso altijd BTW (dit wil je niet met de gewone post sturen). En soms nog voorschietkosten, vaak 10 euro of 2 a 3% (van de BTW dan). Ik heb Niels een mailtje gestuurd of hij ook aan die serie kan komen. En conrad ook of ze de missende 2 scopes nog gaan toevoegen, maar ik heb geloof ik nog nooit in m'n leven antwoord van Conrad gehad.
Mitchell S

Golden Member

Op 30 mei 2007 11:19:39 schreef madwizard:
Ik heb Niels een mailtje gestuurd of hij ook aan die serie kan komen.

en wie is Niels als ik mag vragen
WilToyo

Golden Member

Mocht Conrad die scopes willen toevoegen, kunnen we hier een IA starten. Als er genoeg animo voor is kun je kwantumkorting krijgen bij conrad. Scheeld weer wat.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Mitchell S

Golden Member

Op 30 mei 2007 11:24:41 schreef WilToyo:
Mocht Conrad die scopes willen toevoegen, kunnen we hier een IA starten. Als er genoeg animo voor is kun je kwantumkorting krijgen bij conrad. Scheeld weer wat.

dat scheelt idd veel geld!
jwb
Ik hoop dat ik niet onterecht dit topic kaap, maar...

Ik ben zelf na zo'n 18 jaar niets meer met elektronica gedaan te hebben weer begonnen, en helaas is veel van mijn kennis "verdampt", dus het kan zijn dat ik in jullie ogen soms onzin uitkraam.

Een oscilloskoop stond, na een dmm, hoog op mijn verlanglijstje, omdat ik dat vroeger ook had, en het een tamelijk onmisbaar apparaat vond. Ik heb inmiddels een PM3240 gekocht

20 jaar geleden waren logic analyzers helemaal onbetaalbaar, en aangezien ik toen veel met digitale elektronica (TTL was toen hot) bezig was kwam ik kanalen te kort. Ik vond toen een voorzet (multiplex?) schema om meerdere kanalen te verkrijgen.

Nu wil ik ook met microcontrollers gaan stoeien, en heb dus ook meer dan 2 kanalen nodig. Dus dacht ik erover om weer naar zo'n schema op zoek te gaan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
Jochem

Golden Member

Op 30 mei 2007 11:26:19 schreef jwb:
Ik hoop dat ik niet onterecht dit topic kaap, maar...
[...]
Ik vond toen een voorzet (multiplex?) schema om meerdere kanalen te verkrijgen.

Nu wil ik ook met microcontrollers gaan stoeien, en heb dus ook meer dan 2 kanalen nodig. Dus dacht ik erover om weer naar zo'n schema op zoek te gaan. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

En toch kaap je het topic Beter even een nieuw topic beginnen met deze specifieke vraag, dan krijgt hij ook de aandacht die hij verdient.
Mocht je overwegen een Rigol scope aan te schaffen, dan kun je natuurlijk wél in dit topic terecht!

Op 30 mei 2007 11:19:39 schreef madwizard:
En conrad ook of ze de missende 2 scopes nog gaan toevoegen, maar ik heb geloof ik nog nooit in m'n leven antwoord van Conrad gehad.

Ik neem aan dat een van die missende de DS-1042CD was?

[Bericht gewijzigd door Jochem op 30 mei 2007 11:35:34]

If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
jwb
Excuses allen...

Ik maak een nieuw topic aan voor de multiplex vraag.
Vroeger was ik Schizofreen, maar... nu gaat het goed met ons
Jeroen Boere

Moderator

ik heb ook wel interesse in zo'n scoop/analyzer.

en idd, als je er 5 koopt heb je meer korting
IF you can't convince them, then confuse them!
Jochem

Golden Member

Nou, dan zit je al aan 5 bijna?
Ik zie dat iedereen zo'n beetje die analyzer-optie erbij wil. Ik neem aan dat men dan ook de 40 MHz versie wil? WilToyo, madwizard, Mitchell S, Jeroen Boere, what about it? Of zouden jullie genoegen nemen met de DS-1022CD (20 MHz)? Ik vind dat voor die laatste euro's eigenlijk zonde. Beetje investeren in een paar MHz voor de toekomst kan geen kwaad lijkt me persoonlijk.
If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
Tsja indien je de kwantum korting van Conrad wilt pakken zullen we met z'n allen toch wel eensgezind moeten zijn qua model. De 25MHz en 100MHz variant heeft Conrad met Logic Analyzer. Waarbij de 100MHz variant wat buiten het budget valt voor de meesten hier denk ik (voor mij altans).

Dan blijft de DS-1022CD over:

1x 772 euro
5x 733 euro
10x 695 euro

Maar wellicht dat Madwizard nog goed nieuws krijgt van Niels van LEDsee?
Jeroen Boere

Moderator

Op 30 mei 2007 12:13:45 schreef Jochem_S:
Ik zie dat iedereen zo'n beetje die analyzer-optie erbij wil. Ik neem aan dat men dan ook de 40 MHz versie wil? WilToyo, madwizard, Mitchell S, Jeroen Boere, what about it? Of zouden jullie genoegen nemen met de DS-1022CD (20 MHz)? Ik vind dat voor die laatste euro's eigenlijk zonde. Beetje investeren in een paar MHz voor de toekomst kan geen kwaad lijkt me persoonlijk.

ben ik met je eens, voor mij persoonlijk maken die paar euro's niet uit. (tussen 20 en 40 mhz)

enne, elquip is hoe dan ook _veel_ duurder!
IF you can't convince them, then confuse them!
Shiptronic

Golden Member

Op 30 mei 2007 11:04:47 schreef shiptronic:
als er een [IA] van komt heb ik ook wel interesse in zo'n rigol

Op 30 mei 2007 12:13:45 schreef Jochem_S:
WilToyo, madwizard, Mitchell S, Jeroen Boere, .

snik waarom ikke niet in het lijstje ?

voor die paar centen extra wil ik het ook gelijk goed !

jammer alleen dat de PC-software demo niet beschikbaar is
de gewone verzie gedownload en ziet er redelijk uit.

kan er ook iets geregeld worden met een BTW-bon ?
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
WilToyo

Golden Member

Ik zou het liefst de 40MHz versie met LA willen hebben, de 1042CD dus. Is alleen afwachten of Conrad die in het assortiment opneemt. Als ze er ineens vijf of meer verkopen zijn niet helemaal wijs als die scoop niet opnemen.
madwizard

Golden Member

Op 30 mei 2007 11:34:15 schreef Jochem_S:
Ik neem aan dat een van die missende de DS-1042CD was?

Ja, en de DS-1062CD mist ook. Ik had al wel vrij snel antwoord maar ze vroegen nog om de artikelnummers, die had ik er niet bij gezet. Die zijn onderweg dus waarschijnlijk sturen ze nog wel vandaag een antwoord.

40MHz is erg interessant inderdaad, al zit ik ook wel een beetje naar de 60Mhz te kijken. 20MHz vind ik echt te weinig. Logic analyzer wel een vereiste.

Inkoopactie is op zich een goed idee, het gaat alleen wel om flinke bedragen dus moet er wel een betrouwbare organisator zijn. Het is wel even iets anders dan voor een paar tientjes aan LEDs op SK.

WilToyo

Golden Member

Op 30 mei 2007 12:36:14 schreef madwizard:
[...]
Inkoopactie is op zich een goed idee, het gaat alleen wel om flinke bedragen dus moet er wel een betrouwbare organisator zijn. Het is wel even iets anders dan voor een paar tientjes aan LEDs op SK.

Éen van de modjes hier? Worden de deelnemers misschien wel scoop members