| Naam |
Bericht |
Nico.c
|
quote:
Dat hang ervan af wat de Ebay verkoper aanbiedt. Als het nieuwe apparatuur is, dan zit er meestal iets van een jaar of soms zelfs 2 jaar garantie op. Professionele verkopers hanteren voor gebruikte goederen meestal een X aantal dagen DOA (dood bij aankomst) garantie waarmee je een apparaat terug kunt sturen als het defect blijkt te zijn. Op refurbished (schoongemaakt / opgeknapt) apparatuur wordt soms een aantal maanden garantie gegeven.
Voor overige tweedehands goederen geldt hetzelfde als je iets via Marktplaats koopt. Garantie tot aan de deur. Meestal is de prijs er ook naar bij 'sold as is' apparaten. Of je de gok neemt is aan jou.
Verzendkosten hangen heel sterk van het gewicht en land van herkomst af. Engeland, Duitsland en Frankrijk zijn relatief goedkoop om spullen vandaan te halen. In de VS wordt echter de meeste meetapparatuur aangeboden. Een grote multimeter (HP3466) laten versturen kost een paar tientjes. Een flinke logic analyzer + berg accessoires met een totaal gewicht van 48kg kost een kleine 400 euro om te versturen. Maarja, als de logic analyzer slechts 66 dollar kost dan is het nog steeds een koopje
|
Jouke
Golden Member
|
quote: Op 30 mei 2007 21:55:40 schreef Xenobinol:
Ja dat stukje is een algemeen stukje, het is niet zo dat voor alle producten invoerrechten betaald moeten worden.
De douane/belastingdienst heeft allerlei lijsten met artikelen waarin vermeld staat voor welke goederen je niet of wel en hoeveel invoerrechten moet betalen.
Een aantal jaren geleden wou ik een nieuwe labvoeding importeren vanuit de VSA.
Ik heb toen de douane/belastingdienst gebeld om te vragen wat de invoerrechten waren, uiteindelijk heb ik ze duidelijk kunnen maken dat het onder laboratorium meetapparatuur viel. Mij werd toen verteld dat hier geen invoerrechten over betaald hoefte te worden.
is dat niet zo omdat jij ook een eigen bedrijf hebt.
als je een nieuwe bedrijfsauto koopt hoef je ook geen invoerrechten
te betalen, maar als je hem binnen bepaalde tijd aan een particulier
verkoopt moet hij alsnog invoerrechten betalen.
http://blip.tv/users/view/make
|
madwizard
Golden Member
|
Helaas, Conrad zegt:
quote: "Tot op heden zijn die (nog) niet in ons assortiment opgenomen. Het is op dit moment niet duidelijk of deze er ook zullen komen. Houdt u onze web-site in de gaten voor eventuele verder ontwikkelingen."
www.madwizard.org
|
Mitchell S
Golden Member
|
Oh, dat is erg jammer. Welke shop verkoopt de DS1042CD dan nog wel?
Alleen ebay zeker:
http://search.ebay.nl/rigol_W0QQflocZ1QQsaslcZ1QQsubmit222ZQ5Aoeken [Bericht gewijzigd door Mitchell S op 31 mei 2007 10:15:17]
|
madwizard
Golden Member
|
En elquip, en oscilloscoop.be maar die is wel erg duur.
www.madwizard.org
|
Jochem_S
Golden Member
|
quote:
Aw, bummer... Misschien elquip de vraag stellen (iemand vanuit z'n bedrijf) of ze voor de conrad-prijzen kunnen leveren. Natuurlijk laten weten dat je per 5+ besteld.
|
madwizard
Golden Member
|
Jeroen heeft al naar elquip gemaild.
www.madwizard.org
|
alex278
|
quote:
Is al een jaar geleden, en als ik dat hele circus (een bezwaarschrift opstellen, uitvinden waar het naartoe moet, ontdekken dat je wel of niet binnen de gestelde termijn hebt gereageerd, etc, etc) in moet gaan voor 30 euro dan gaat me dat meer tijd kosten dan het me oplevert. Ik kies liever een andere windmolen uit.
quote:
Mij werd toen verteld dat hier geen invoerrechten over betaald hoefte te worden.
Kortom, die douanewetten zijn zo complex dat 't uiteindelijk redelijk willekeurig wordt of je nu wel of geen invoerrechten moet betalen.
|
alex278
|
Even een off-topic vraagje, voor de kenners: worden zendingen van USPS nog steeds afgehandeld door TNT post?
d'r is een pakje onderweg vanuit de VS, en volgens de track-n-trace info hebben ze het twee keer aangeboden en moet het op het postkantoor liggen. Alleen heb ik geen bericht gehad dat er iets op het postkantoor ligt, en bij 't postkantoor weten ze nergens van... [Bericht gewijzigd door alex278 op 31 mei 2007 11:57:48]
|
Mitchell S
Golden Member
|
volgens mij wel ja.
maar kan je het niet hier vinden:
http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm [Bericht gewijzigd door Mitchell S op 31 mei 2007 12:08:42]
|
alex278
|
Die info is niet gedetailleerd genoeg:
Attempted Delivery Abroad, May 29, 2007, 5:35 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, May 29, 2007, 7:42 am, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, May 26, 2007, 7:08 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, May 26, 2007, 12:20 am, NETHERLANDS
D'r zijn best veel postkantoren in nederland. Zelfs in Den Haag zijn 't er al best veel.
|
Mitchell S
Golden Member
|
Het pakje moet ergens gescanned zijn, dus TNT moet het weten...
edit:
nog steeds geen mail van Farnell... [Bericht gewijzigd door Mitchell S op 31 mei 2007 13:20:24]
|
surge_me
|
quote:
TNT heeft ook telefoon  dus waag er eens een belletje aan
|
WilToyo
Golden Member
|
quote:
In je mail er ook bij gezet dat het aantal geinterreseerden richting de tien gaat?
|
madwizard
Golden Member
|
Dat niet, was niet duidelijk toen dat er zoveel animo was.
www.madwizard.org
|
Mitchell S
Golden Member
|
ik heb net een mail gestuurd naar Rato (oscilloscoop.be)
maar per stuk(DS1042CD) zijn ze daar 969, dus best prijzig
edit:
die op ebay kost 699, MAAR die actie is nog 1:38 uur... en dat is er maar 1 volgens mij.... [Bericht gewijzigd door Mitchell S op 31 mei 2007 13:45:29]
|
alex278
|
quote:
Ga ik ook doen, maar 't is wel handig om dat op 't juiste moment te doen (dus als 't zeker op 'n postkantoor ligt) en ook bij de juiste vervoerder (als USPS geen zaken zou doen met TNT).
|
madwizard
Golden Member
|
quote:
Daar komt zo weer een nieuwe bij hoor, op ebay kunnen producten maar een beperkte tijd aangeboden worden. Ebay winkels zetten daarom meestal steeds een paar aanbiedingen neer maar vullen dit weer aan zodra het verkocht is of ze verlopen zijn.
www.madwizard.org
|
Mitchell S
Golden Member
|
oh ok. Stel ik zeg eens wat geks:
op ebay staat de DS1042CD voor 699. We mailen naar die man/vrouw/shop voor een prijsopgave voor minimaal 5. Is dat een idee? of werkt dat niet op ebay?
ik heb zelf nog nooit wat gekocht via ebay, vandaar...
|
madwizard
Golden Member
|
Ja dat kan prima, wordt wel vaak gedaan. Het is gewoon een soort winkel, alleen dan via e-bay. Alleen zijn de uiteindelijke kosten wat lastiger in te schatten als je buiten de EU besteld, wat een inkoopactie lastiger te organiseren maakt. Misschien dat de verkoper ze wel evengoed nog individueel wil afhandelen en verzenden (net zoals bij de kolomboor IA) maar dan hebben ze natuurlijk minder zekerheid dat er ook daadwerkelijk meerdere gekocht gaan worden.
Ik zag wel een Belg staan nog in de feedback van die verkoper die ook zo'n scoop gekocht had en blijkbaar tevreden was, misschien dat er nog wel meer Nederlanders/Belgen te vinden zijn waar we wat feedback kunnen krijgen.
Ik zal oscilloscoop.nl ook nog eens mailen, staat wel niets van Rigol op hun site maar wie weet.
www.madwizard.org
|
Mitchell S
Golden Member
|
quote: Ik zal oscilloscoop.nl ook nog eens mailen, staat wel niets van Rigol op hun site maar wie weet.
ik het oscilloscoop.be gemaild. die hebben het wel, weet niet in hoeverre die bij elkaar horen, alleen domeinnaam is anders..
|
madwizard
Golden Member
|
Het zijn volgens mij twee compleet verschillende bedrijven.
www.madwizard.org
|
Mitchell S
Golden Member
|
van ebay:
laatste twee feedback:
-Very fast delivery, excellent value for money!
-Fast shipping to France, excellent product, low price. Perfect pro Ebayer
feedbackscore: 741
positieve feedback: 99.9%
er is er 1 negatief, :
-Fast delivery but AOYUE 808 desoldering gun is a PIECE OF SHIT . Do NOT buy it !
Klinkt allemaal goed, en, het is vanuit Lid Verenigd Koninkrijk
|
Mitchell S
Golden Member
|
quote:
ja idd. site is ook geheel anders.
|
alex278
|
quote:
Pakketje is terug naar de VS