Shock Media

Navigatie

[IA] Rigol Oscilloscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > [IA] Rigol Oscilloscoop << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>
Naam Bericht
xantus

Als ik even ruw reken 700*5*0,19=€665 aan BTW. Is het dan niet een idee op het op te halen? Dan bespaar je waarschijnlijk €665 + €200. Ticket met easyjet kost tegenwoordig ook haast niets.
http://www.greenbird.info
shiptronic
Golden Member

samen ticket betalen , dan bied ik me vrijwillig aan om ze te gaan halen
www.PPO-Systems.nl ,Officeel Elsbett dealer
Jan klaasen

em meneer iets aan tegeven? nee hoor slechts 5 scoops bij voor eigen gebruik....
Bachelor of Social Work
Jochem_S
Golden Member

Inderdaad: dan heb je net zo goed die verplichting. Met een digitaal camera'tje ofzo ontspring je de dans nog wel eens, maar 5 scopes?
Xenobinol

quote:
Op 1 juni 2007 12:02:08 schreef xantus:
Als ik even ruw reken 700*5*0,19=€665 aan BTW. Is het dan niet een idee op het op te halen? Dan bespaar je waarschijnlijk €665 + €200. Ticket met easyjet kost tegenwoordig ook haast niets.

Vliegt Easyjet ook op China dan?
Engineering seems to boil down to: Cheap. Fast. Good. Choose two.
Mitchell S
Golden Member

niet naar china zover ik weet ..
WilToyo
Golden Member

Dan via een omweg, wel lachen 'even' wat in china halen. Net of je even naar de patatboer om de hoek gaat.
Mitchell S
Golden Member

maar ik denk dat een retourtje china wel aardig wat kost. en wellicht moet je in china ook nog wel wat met de bus ofzo
WilToyo
Golden Member

Doe maar een ezel of een kameel de bussen in china zijn niet echt een aanrader.
Jeroen Boere
Moderator

en vanaf nu weer ontopic, een slowchat wil ik niet hebben....
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
blackoz

quote:
Op 31 mei 2007 10:13:39 schreef Mitchell S:
Oh, dat is erg jammer. Welke shop verkoopt de DS1042CD dan nog wel?

Alleen ebay zeker:
http://search.ebay.nl/rigol_W0QQflocZ1QQsaslcZ1QQsubmit222ZQ5Aoeken

wel apart dat ze een scoop met logic analyzer functie op foto hebben maar deze niet verkopen
Jochem_S
Golden Member

Waar heb jij het nou over?

De link die je quote bevat zoekresultaten, en daarin vind ik de 1022CD (die ook digitale kanalen heeft). Alle shops waar we het over gehad hebben verkopen zowel de C als CD modellen, sommigen alleen niet alle types.
blackoz

quote:
Op 1 juni 2007 15:49:44 schreef Jochem_S:
Waar heb jij het nou over?

De link die je quote bevat zoekresultaten, en daarin vind ik de 1022CD (die ook digitale kanalen heeft). Alle shops waar we het over gehad hebben verkopen zowel de C als CD modellen, sommigen alleen niet alle types.

kijk maar op de site van Conrad daar staat een andere scope op de foto dan dat ze in de omschrijving vermelden
Paul Nieuwkamp
Golden Member

Dat is wel vaker. Waarschijnlijk gebruiken ze gewoon voor alle 6 de Rigol scopes die ze aanbieden hetzelfde plaatje.
Jochem_S
Golden Member

Tja, bovendien hebben ze ook die met logic analyzer, alleen niet de 40 en 60 MHz versies.
Mitchell S
Golden Member

nog steeds geen reactie van Farnell. Erg vreemd....
madwizard
Golden Member

quote:
Op 1 juni 2007 08:10:09 schreef Jochem_S:
Laatste zin was n.a.v. mijn vraag over garantie-afhandeling. Maar komt dus op 690/stuk inclusief verzending, die gedachte houden we even vast

Is dat dan met UPS/Fedex of TNT?
www.madwizard.org
Mitchell S
Golden Member

als ik nu op ebay kijk ( http://cgi.ebay.nl/RIGOL-DIGITAL-Oscilloscope-DS1042CD-40M-C...dZViewItem )

zie ik de DS1042CD voor 698,99 euro staan. Er staat bij dat de verzendkosten 30 pond zijn (ongeveer 45 euro). Totaal is het dan dus 745.

Er staat bij object locatie: China, maar bij lid staat Verenigd Koninkrijk.

ik weet dus niet waar het nou vandaan komt...

blackoz

quote:
Op 1 juni 2007 20:32:00 schreef Mitchell S:
als ik nu op ebay kijk ( http://cgi.ebay.nl/RIGOL-DIGITAL-Oscilloscope-DS1042CD-40M-C...dZViewItem )

zie ik de DS1042CD voor 698,99 euro staan. Er staat bij dat de verzendkosten 30 pond zijn (ongeveer 45 euro). Totaal is het dan dus 745.

Er staat bij object locatie: China, maar bij lid staat Verenigd Koninkrijk.

ik weet dus niet waar het nou vandaan komt...
Ik denk uit china, en voor je garantie moet je daar ook heen die apparaten hebben geen CE keur neem ik aan??

Paul Nieuwkamp
Golden Member

Ik vraag me af waar die BNC-aansluiting op de achterkant voor is? De handleiding vertelt mooi wat alle knoppen op de voorkant doen, maar de achterkant wordt amper genoemd. Nu zijn een USB- en een RS232-aansluiting niet zo spannend, maar wat doet die BNC daar? CH1, CH2 en de trigger zitten op de voorkant?

En een vraagje over scopes in het algemeen, naar aanleiding van een opmerking van Free hier in het topic:
De scope kijkt, welke uitvoering je ook kiest, 400 miljoen keer per seconde wat de waarde op een kanaal is.
Wat willen die 25, 40, 60 en 100 MHz dan nog zeggen?
shiptronic
Golden Member

hoe gaat het eigenlijk met het volgende (geld voor al het moderene spul) :

als "vroeger" je scoop stuk ging kon je hem zelf weer maken . paar torretjes vervangen een C-tje of een 74XX geval en hij doet het weer, en een 2e handsmarkt

nu na drie jaar is de scoop stuk, ja en een andere dure zoals fluke en agenent gaaan ook wel eens stuk, hoe is er dan nog aan onderdelen te komen?

ik koop zo'n , voor mij, duur apparaat en wil dan graag dat hij 20 Jaar mee gaat.

shiptronic
Golden Member

quote:
Op 1 juni 2007 21:33:26 schreef Paul Nieuwkamp:
En een vraagje over scopes in het algemeen, naar aanleiding van een opmerking van Free hier in het topic:
De scope kijkt, welke uitvoering je ook kiest, 400 miljoen keer per seconde wat de waarde op een kanaal is.

Ik ken grappen maker's : niets alleen de software
madwizard
Golden Member

quote:
Op 1 juni 2007 21:33:26 schreef Paul Nieuwkamp:
Ik vraag me af waar die BNC-aansluiting op de achterkant voor is?

Ik weet het ook niet maar op m'n huidige scope is dat een blanking input, om de straal aan en uit te kunnen schakelen (>4V erop is uit). Maar bij een digitale scope lijkt me dat wat vreemd.

quote:

De analoge bandbreedte waarschijnlijk. Bandbreedte is meestal het -3dB punt. De 25MHz scope zal een 25MHz sinus van 5V met 3dB verzwakken en die zul je dus zien als 3,5V (als ik het goed heb uitgerekend). De 100MHz versie doet dit pas bij 100Mhz en een 25MHz sinus zal dan veel dichter bij z'n werkelijke spanning zitten.
www.madwizard.org
Lexy

Die BNC op de achterkant is een pass/fail uitgang. In een geautomatiseerd testsysteem kan je deze uitgang gebruiken om of bepaald signaal binnen bepaalde grensen ligt.

De sample frequentie en bandbreedte zijn 2 seperate eigenschappen van een DSO. De bandbreedte is de maximale signaal frequentie waarbij de amplitude -3dB is gedaald. De sample frequentie kan je zien als horizontale resolutie. Dit zijn het aantal samples die per tijdseenheid worden genomen.
De sample frequentie van deze serie is 400 MS/Sec voor 1 kanaal. gebruik je beide, dan schakelt hij terug naar 200MS/Sec.
Een signaal van 1MHz wordt dan opgebouwt uit 400 punten horizontaal en 256 punten vertikaal (Vertikale resolutie is 8bits)
De 25Mhz versie zal een sinus van 25Mhz dus -3dB lager laten zien (x0.707 verzwakking). Let hierbij wel op: een blokgolf van 25MHz kan deze scope dus niet goed weergeven omdat de hogere harmonisen van de blokgolf sterk worden gedempt.Het lijkt dan meer een sinus dan een blokgolf.
free_electron

het analoog gedeelte is inderdaad lager in bandbreedte. das alles.

en die uitgang achteraan is pass./fail zoals hier iemand la schreef , maar ik dacht ook dat je zelf de 10MHz refrentie kan opdrukken )
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>