e-mail notificatie ? werkt niet/niet goed

Wanneer er op een topic werd geregeerd die ik met email notificatie had aangevinkt kreeg ik normaal altijd direct bericht maar nu opeens niet meer of heel soms hebben jullie toevallig wat aangepast aan het notificatie script ?

Bij werkt het goed.
Kun je dit lezen dan bij jou ook. ;-)

klein is fijn

Moderator

Blijven die mails niet in de spambox hangen omdat je vaak drie keer dezelfde krijg? Volgens mij wordt XS4ALL daar een beetje berucht om.. Even CO tussen de greenlist zetten.

Shiptronic

Overleden

ik krijg ze ook niet meer, voorheen kreeg ik bij iedere reaktie een mail , laatste tijd niet meer, soms hadden er al 4 gereageerd en dan pas een NF.

de laatste tijd keeg ik ze ook veel trager, vandaag nog niets gehad tewijl er in het topic over de IA voor de Rigol scoop gepost is, E-mail not. staat aan.

en van dit topic wil ik echt niets missen :(

geen spam box filter hier, posten gaat soms ook traag, af en toe blijft bij het laden van een pagina "hangen"

verbinding is goed en andere site's ed geen problemen.

* is er een mogelijkheid om alle tpics te zien waarbij je een E-mail not. aan hebt staan?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 5 juni 2007 13:31:47

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jeroen

Moderator

Op 5 juni 2007 13:28:54 schreef shiptronic:
ik krijg ze ook niet meer, voorheen kreeg ik bij iedere reaktie een mail , laatste tijd niet meer

Het is nu wel zo dat als er een reactie is, je slechts één keer een mailtje krijgt, totdat je het topic weer bekijkt. Dat is zo gemaakt zodat je niet massa's mails krijgt als je een tijdje het topic niet bekeken hebt.

Ik zal straks eens kijken of ik in de maillogs iets terug kan vinden van de notificatie e-mails.

Shiptronic

Overleden

Op 5 juni 2007 14:00:33 schreef Jeroen:
[...]
Het is nu wel zo dat als er een reactie is, je slechts één keer een mailtje krijgt, totdat je het topic weer bekijkt. Dat is zo gemaakt zodat je niet massa's mails krijgt als je een tijdje het topic niet bekeken hebt.

Ik zal straks eens kijken of ik in de maillogs iets terug kan vinden van de notificatie e-mails.

aha, zo'n soort vermoeden had ik al, ik heb er eens naar gevraagd of dit veranderd was maar nooit een reaktie op gekregen.

dus als ik hand matig het topic in de gaten houd krijg is dus geen mail's, dat is duidelijk. welke tijd zit hier aan vast?

staat er ergens op de zite de update's veranderingen die gedaan worden, of dingen die in de toekomst gaan veranderen/aangepast worden?

[edit] ik zie dat ik om 13:28:54 gepost heb.

jouw reaktie komt om 14:00:33

ik kijk pas om 14:45:xx weer zelf naar het topic en zie dan je reaktie staan, tussentijds geen NOT gehad.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 5 juni 2007 14:53:02

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik krijg ook geen notificaties meer.

O.a. het topic muendijk.nl heb ik aangevinkt staan, maar ontvang geen e-mail notificatie's.

Heb tevens identieke vragen als shiptronic.

Zou graag een lijstje kunnen oproepen van topics waarvan ik e-mail notificatie heb aangezet. Je hebt dan meteen een lijst van je 'favoriete' topics.

Op 5 juni 2007 14:00:33 schreef Jeroen:
... je slechts één keer een mailtje krijgt, totdat je het topic weer bekijkt. Dat is zo gemaakt zodat je niet massa's mails krijgt als je een tijdje het topic niet bekeken hebt.

Mijn voorstel is het zenden van notificatie's te veranderen in:
... slechts één keer PER WEEK PER TOPIC een mailtje krijgt, totdat je het topic weer bekijkt.

Dan kan je het volgen van topics makkelijker hervatten indien je een tijdje niet op CO hebt ingelogd.

Shiptronic

Overleden

slecht voorstel ik wil wel iets sneller weten als er een antwoord is , mijn laptop staat meestal aan en dan hoor ik een mail binnen komen

vandaag dus niet , vanaf 21:42 krijg ik pas de eerste mailtjes weer binnen.

ik denk dat jeroen toen net klaar was met boodschappen doen

ik vermoed iets met de mail box , want jeroen kreeg ook al belangrijke mail niet binnen ofzo

het lijkt dus weer opgelost

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jeroen

Moderator

Er was inderdaad een probleempje met de mail vandaag, inmiddels zou alles weer moeten werken.

Henry S.

Moderator

Op 5 juni 2007 19:29:04 schreef P.Techneut:
[...]
Zou graag een lijstje kunnen oproepen van topics waarvan ik e-mail notificatie heb aangezet. Je hebt dan meteen een lijst van je 'favoriete' topics.

Die heb je al.
http://www.circuitsonline.net/my/

Edit: WTF, veranderd... Eh Jeroen, waar is het lijstje gebleven? Of word ik seniel?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 5 juni 2007 23:18:53 schreef Henry S.:
[...]

Edit: WTF, veranderd... Eh Jeroen, waar is het lijstje gebleven? Of word ik seniel?

ehm, je bent niet de enige :)

IF you can't convince them, then confuse them!
Henry S.

Moderator

Ah, gemeenschappelijke dementie... :P

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 5 juni 2007 23:54:52 schreef Henry S.:
Ah, gemeenschappelijke dementie... :P

ja, ik denk dat het een van de bijwerkingen is van MOD zijn :(

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 5 juni 2007 22:54:55 schreef shiptronic:
slecht voorstel ik wil wel iets sneller weten als er een antwoord is , mijn laptop staat meestal aan en dan hoor ik een mail binnen komen

Heb je er overheen gelezen dat er ook staat ...TOTDAT JE HET TOPIC WEER BEKIJKT?

Als je het topic zo snel mogelijk weer bekijkt, dan kan je laptop snel een nieuwe notificatie ontvangen, lijkt me.

En wat is dan slecht aan het voorstel één keer per week per topic een mailtje te ontvangen, totdat je het topic weer bekijkt?

Maar misschien kan de periode instelbaar gemaakt worden zodat ieder het zelf kan instellen.

Op 5 juni 2007 23:18:53 schreef Henry S.:
Die heb je al.
http://www.circuitsonline.net/my/

Edit: WTF, veranderd... Eh Jeroen, waar is het lijstje gebleven? Of word ik seniel?

Dus mijn vraag betreft niet het lijstje topics waarin ik heb gepost, maar een lijstje topics waarvan ik e-mail notificatie heb aangevinkt.

Is zo'n lijstje er wel, maar heb ik het (nog) niet gezien?

Jeroen

Moderator

Op 5 juni 2007 23:18:53 schreef Henry S.:
Edit: WTF, veranderd... Eh Jeroen, waar is het lijstje gebleven? Of word ik seniel?

Dat lijstje is er nooit geweest ;). Komt op de todo.

Op 6 juni 2007 08:28:07 schreef P.Techneut:
En wat is dan slecht aan het voorstel één keer per week per topic een mailtje te ontvangen, totdat je het topic weer bekijkt?

Dus als ik het goed begrijp, stel nu reageert iemand op een topic met notificatie, dan krijg je nu een mailtje. Reageert binnen een week weer iemand, dan krijg je geen mailtje (als je het topic niet in de tussentijd hebt bekeken). Als er iemand meer dan een week sinds de vorige notificatie reageert, krijg je wel een mailtje. Klopt het zo?

In dat geval zie ik eigenlijk niet echt het voordeel van die week in. Wat is er mis met de manier waarop het nu werkt?

Op 6 juni 2007 08:37:15 schreef Jeroen:
Dat lijstje is er nooit geweest ;). Komt op de todo.

OK, we wachten benieuwd af.

Op 6 juni 2007 08:37:15 schreef Jeroen:
Dus als ik het goed begrijp, stel nu reageert iemand op een topic met notificatie, dan krijg je nu een mailtje. Reageert binnen een week weer iemand, dan krijg je geen mailtje (als je het topic niet in de tussentijd hebt bekeken). Als er iemand meer dan een week sinds de vorige notificatie reageert, krijg je wel een mailtje. Klopt het zo?

Ja, zo klopt het.
En verstrijkt er nog een week dan kan er weer een notificatie komen etc., totdat je het topic weer bekijkt.
(Tenzij je notificatie uitvinkt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend)

Op 6 juni 2007 08:37:15 schreef Jeroen:
In dat geval zie ik eigenlijk niet echt het voordeel van die week in.

Dan wordt voorkomen dat je massa's notificaties zou ontvangen.
De periode van een week is arbitrair. Een week vind ik een goede periode.

Op 6 juni 2007 08:37:15 schreef Jeroen:
Wat is er mis met de manier waarop het nu werkt?

Er is weinig mis (niets fout) met de manier waarop het nu werkt.

Echter, als soms regelmatige en vaak onregelmatige bezoeker van CO vind ik het enigszins onhandig dat ik geen notificatie meer ontvang van een aangevinkt topic, totdat ik het topic weer bekijk. Topics die ik volg kan ik uit het oog verliezen, bijvoorbeeld door het missen of ontbreken van notificaties vanwege technische of organisatorische reden. Thans is zo'n notificatie immers maar éénmalig, totdat je het topic weer bekijkt.

Een willekeurig organisatorisch voorbeeld:
Stel, je ontvangt en leest een notificatie maar hebt geen tijd op CO te gaan. Je vergeet de status van de notificatie te veranderen in de status 'ongelezen'. Je bent druk bezig met andere dingen. Enige tijd later verwijder je alle gelezen berichten en nog wat rommel uit je postvak. Weg is de éénmalige notificatie. Je hebt het topic niet bekeken en krijgt dus geen notificatie meer. Je verliest het topic uit het oog.

Een ander organisatorisch voorbeeld:
Je klikt niet op de link in een notificatie maar bekijkt wel topics (en ook je aangevinkte topics) terwijl je niet ingelogd bent op CO. Iets later zie je notificaties en denkt dat heb ik daarnet al bekeken dus je wist berichten uit je postvak. Weg is de éénmalige notificatie. Je verliest het topic uit het oog.

Indien je een tijdje niet op CO hebt ingelogd kan je het volgen van aangevinkte topics makkelijker hervatten als je per week per topic een notificatie ontvangt (als iemand heeft gereageerd).

Een neven-voordeel lijkt mij dat je door de ontvangen notificaties ziet dat er nog 'leven' zit in topics, en in welke topics. Afhankelijk van zijn drukte en situatie kan iemand dan besluiten een bezoek aan CO wel of geen hogere prioriteit te geven.

Een toekomstig oproepbaar lijstje van topics waar notificatie aan staat kan het ook makkelijker maken het volgen van 'uit het oog verloren' topics te hervatten maar is ervan afhankelijk hoe dat lijstje geimplementeerd wordt.

'k zie het probleem niet.
Of je moet wat vaker naar CO komen, Of je ken even in 'Mijn gegevens kijken'
Topic kwijtraken is me vreemd; eigen problemen loop je vanzelf wel een keer tegenop: oohja, ff op CO kijken,
en al die 1000 andere topic waarin je geregeert heb; 'k heb het al zo druk...
en mocht je echt wat zoeken: search werkt erg goed.

persoonlijk vind ik de notificatie gruwlijk iritant.
alles uit.
ligt dit aan mij of..

KIS!!: Keep It Simple
klein is fijn

Moderator

Op 7 juni 2007 19:19:37 schreef Martijn v:
persoonlijk vind ik de notificatie gruwlijk iritant.
alles uit.
ligt dit aan mij of..

Ik heb het ook nooit aan staan, ik zit teveel op CO om het nut te laten hebben. Waarschijnlijk zie ik eerst de topics en later de mailtjes pas..

Maarja, daarom kan het ook uitgezet worden. :)

En ik kan me voorstellen dat het heel handig is voor mensen die niet zo vaak op CO komen en toch hun topic in de gaten willen houden.

pcb_nl

Golden Member

zou handig zijn wanneer http://www.circuitsonline.net/forum/view/xxxxx/last ook echt naar de last reply gaat.
dus onder aan de pagina via #last

grt piet

mail notificatie blijft soms idd steken. verder, als je geen notificatie krijgt totdat je er weer een krijgt, is het misschien wel praktisch om dit ook in de mail te zetten.

verder, de search ergert mij nog steeds bij topic met meer pagina's. Misschien tijd om een weergeven per post functie te creëren.

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

'Weergeven per post', ik volg je niet helemaal.
En waarom niet gepost in http://www.circuitsonline.net/forum/view/49598/2 ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.