Shock Media

Navigatie

Het mooie foto opdrachten Topic

Forum > Algemene elektronica > Het mooie foto opdrachten Topic << Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Volgende >>
Naam Bericht
Joeri de Man

Ja nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik ook op deze foto's doelde met mijn request.
LED there be light -- Wie maakt er een printje voor mij?kleuren touchscreen te koop. ACX501AKM-7
riktw

tijd voor een nieuwe!
een vliegend stuk zelfbouw elektronica
alles kan en dat moet kunnen!
JoWi

een vliegend stuk zelfbouw elektronica

Wel erg minimaal, een PIC 12FXXX micro weggestopt in een leeg sigarettepakje onder een vlieger. Het is een timerschakeling die eerst een paar minuten wacht en dan om een instelbare tijd de sluiter aktiveert.

En hier in aktie:

En dat levert dit resultaat op:

Als nu nog iemand een camera (module) weet met serieele interface (geen USB !) dan ben ik hem eewig dankbaar
[Bericht gewijzigd door JoWi op 4 augustus 2007 11:02:22]
Benadski
Golden Member

Leuk gedaan! Nu nog een volgende opdracht.
dekatron nodig voor je nixie klok? Check vraag en aanbod - overig
High met Henk
Honourable Member

24 uur al LANG voorbij

ik wil graag een foto van een GROOTE condensator en dan 1'tje die je niet meer kunt tillen!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
martin de copain

Jezus wie heeft zo iets nu liggen!?
Stynus

10MFD - 35KVDC
http://mouser.org/gallery/blackhole/bigcap
http://mouser.org/gallery/blackhole
Groot genoeg?

Nieuwe opdracht:
Je eerste project
http://www.elektronicastynus.be ||| http://www.schematheek.net ||| Goedkope kwaliteits webhosting
Sine
Moderator

Oeh, het zou HEEL slecht voor me zijn daar een uurtje te shoppen ( en dan heb ik nog niet eens over de ruimte hier )
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
Henry S.
Moderator

Wie gaat er mee?
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
Sine
Moderator

Haha, de vraag is wie huurt de zeecontainer om alles mee terug te brengen
(Z)weetvoetje

Hmm, mijn eerste project
Ik heb dat als het goed is nog ergens liggen, een 3-tor radio'tje, met germaniumtransistoren. Eigenlijk niet me eerste project, maar wel me eerste geslaagde project.

De luidspreker (800 Ohm) zit er ondertussen niet meer aan.
Het was een schema uit het boekje 'transistorschakelingen' ergens uit de jaren 60, met AF116, en 2xAC126.

Met een flinke antenne kon ik er soms zelfs de BBC op ontvangen Maar het nut van terugkoppeling had ik toen nog niet ontdekt. Ook waren mijn soldeerkunsten nog zodanig amateuristisch dat ik niet in staat was om goed te solderen. Het kraakte dus altijd van alle kanten. Maar ik heb er toch veel plezier van gehad...

en dan nu een foto van een zeer aparte luidspreker
[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op 8 augustus 2007 15:48:13]
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Vaas

Tja... De MTX JackHammer
http://www.mtx.com/caraudio/products/subwoofers/jackHammer.cfm

[Bericht gewijzigd door Vaas op 8 augustus 2007 16:01:45]
-= Laat je niet op handen dragen. Plots applaudisseert men voor een ander =-
Henry S.
Moderator

Er is toch vast wel iemand die thuis iets heeft?
Sine
Moderator

Ik heb ooit een speaker gehad met de magneet IN de conus, helaas niet meer en ook geen pic van.
Vaas

OK, vooruit iets wat ik zelf heb staan hier, niet zo heel raar maar toch.....

Surround speaker van KEF, de tweeter zit in het midden van de woofer verwerkt. De bolling die je ziet is een heeel fijn gaas.

Henry S.
Moderator

Kijk, veel orgineler
Nieuwe opdracht?
Vaas

OK komt-ie...

Ik wil een zo vreemd mogelijke LED zien!

Verzin maar wat: extreem groot of een rare vorm
Technojunk
Member

Niet echt raar of zo maar wou het even kwijt:

LED- behangpapier

Kun je dat ook bij de gamma kopen?
[Bericht gewijzigd door Technojunk op 8 augustus 2007 17:10:19]
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect
klein is fijn
Moderator

quote:
Op 8 augustus 2007 17:06:32 schreef Vaas:
Ik wil een zo vreemd mogelijke LED zien!

Dat is niet zo moeilijk, gewoon even op de site van Roithner kijken:

kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
Robbertbd

led gloeilamp

je aller grootste microcontroller project.
[Bericht gewijzigd door Robbertbd op 8 augustus 2007 18:21:25]
robotica rules :D
Lucky luke

dat is nog in progress en ook niet zo groot... (domotica-achtig systeempje voor mijn kamer)
mijn homepage. // De vraag is niet: Is ubuntu klaar voor de desktop. De vraag is of de desktop klaar is voor Ubuntu.
High met Henk
Honourable Member

quote:
Op 8 augustus 2007 16:42:18 schreef Sine:
Ik heb ooit een speaker gehad met de magneet IN de conus, helaas niet meer en ook geen pic van.

mercedes heeft dat in zijn E-klasse

om de speaker vlakker t ehoude de magneet in de conus gestopt, doat hij beter in de deur past. Is heel raar gezicht met de stofkap aan de andere kant!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Ledlover

had philips in de jaren 20 en 30 ook, als ik me niet vergis onder ander in het 'puntje'
zelf heb ik een jaren '50 autospeaker met de magneet aan de andere kant, alleen is de conus nogal rot
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
Lucky luke

en sloop eens zo'n klein zwart buzzertje: onderin ligt er een spoeltje in, daarboven een metalen plaatje met een klein magneetje eraan gelijmd. (die niet-actieve buzzertjes waar toch een printje in zit onderaan, weet niet of het bij die ingegoten buzzertjes ook zo zit)

dacht altijd dat er in die dingen net zo'n plakje piezospul zou zitten als in van die platte piezo buzzertjes...
mijn homepage. // De vraag is niet: Is ubuntu klaar voor de desktop. De vraag is of de desktop klaar is voor Ubuntu.
Lucky luke

die 24 uur is nu wel eens om...

een foto van een print, waar duidelijk aan te zien is dat de ontwerper een goed gevoel voor humor had/heeft

dus b.v. een computermoederbord waar "if you can read this your computer will not work" onder de processor staat. (maar dan iets wat wel wat creatiever is dan dat)

een printspoel in de vorm van de tekst "electronendoolhof" (oid)
Zoeken in topic << Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | Volgende >>