| Naam |
Bericht |
hansjuh
|
aangezien de 24 uur alweer voorbij zijn, een nieuwe opdracht:
een heeeeel groot LED project
|
hansjuh
|
niemand? het hoeft geen zelfbouw te zijn...
|
Sine
Moderator
|
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
hansjuh
|
wha, vet man  .
zelfbouw?
GOEDGEKEURD
[Bericht gewijzigd door hansjuh op 21 augustus 2007 00:45:43]
|
Phlogiston
|
Gebouwd door gasten van de TU Delft:
http://static.flickr.com/56/145420031_fbf7cd255c_o.jpg
8 * 4 * 2 meter, 8000 LED's (in tennisballen)
"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun
|
hansjuh
|
ooh, deze is wel wa groter... mij maakt nie uit wie de volgende opdracht geeft, overleggen jullie het maar...
|
Sine
Moderator
|
ik ben fresh out of ideas, dus Phlogiston ... ga je gang
|
riktw
|
wow dat geeft wel wat licht.
die tu gasten verveelde zich zeker. [Bericht gewijzigd door riktw op 21 augustus 2007 09:32:37]
alles kan en dat moet kunnen!
|
Phlogiston
|
Ok, de volgende opdracht is een zelfbouwproject met een zelfgemaakte component. Zelfgewikkelde spoelen tellen niet. [Bericht gewijzigd door Phlogiston op 21 augustus 2007 19:03:26]
"If a rocket goes up, who cares where it comes down." - Wernher von Braun
|
Jochem_S
Golden Member
|
Is een CPLD een zelfgemaakte component?
|
Nico.c
|
Deze heb ik zelf een paar keer nagebouwd. Er zit een zelfgebouwde condensator in...
http://www.emcesd.com/1ghzprob.htm
Nieuwe opdracht: Toon een apparaat waar je flink wat in hebt aangepast (verbetert). En natuurlijk willen we de binnenkant zien!
[Bericht gewijzigd door Nico.c op 22 augustus 2007 23:06:05]
|
hansjuh
|
24 uur zijn al lang voorbij dus: een foto van toen je werkplaats er heeeeel rommellig bij lag
|
Nieko
|
quote:
Dan ben je net te laat  , heb m van een week terug opgeruimd
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P -->I like CMOS 4000 series<--
|
KT88
Moderator
|
Win ik alweer.
[Bericht gewijzigd door KT88 op 24 augustus 2007 19:29:21]
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
The Headhunter
|
Die bewaar ik, dan kan ik mijn vrouw laten zien dat het echt wel erger kan als mijn werkplekje.
http://www.ikbeneenschaapendoe.be/
|
riktw
|
en de nieuwe opdracht kt88?
|
KT88
Moderator
|
Show je meest extreme zelfbouw-luidspreker.
Niet van het net plukken, echt 1 die je zelf hebt gebouwd!
" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
|
Benadski
Golden Member
|
Deze:
Sorry, kon het niet laten! [Bericht gewijzigd door Benadski op 24 augustus 2007 20:36:59]
dekatron nodig voor je nixie klok? Check vraag en aanbod - overig
|
riktw
|
wat voor in die auto's van "pimp my ride"
|
Nico.c
|
Ik ben weleens bij iemand op bezoek geweest die zelf hoorn luidsprekers had gebouwd. Formaat Amerikaanse koelkast per stuk, maar wat een geluid! Een 6W klasse A versterkertje was genoeg om alles in de huiskamer aan het trillen te krijgen.
|
High met Henk
Honourable Member
|
even een korte update voor de geintresserden: mijn grote project van pagina 2 is enkele uren geleden in rook opgegaan!!!
brandstofleiding veroorzaakte een benzinebrand die nog NET te blussen was: bougiekabels en verschillende (nieuw aangelegde) kabelbomen zijn verbrand evanals enkele stekkers en leidingen....
trouwens: vorige opdracht is meer dan 24 uur, dus de nieuwe opdracht is:
SHOW JE PROJECT WAT HELEMAAL MIS GELOPEN IS (er is een voorkeur voor brand met vlammen) [Bericht gewijzigd door High met Henk op 26 augustus 2007 11:37:48]
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Sine
Moderator
|
Bij dingen die potentieel kunnen uitroken zorg ik dat ik een hand bij de netschakelaar heb bij de eerste testen
Dus verder dan een berg dode mosjes komt het meestal niet.
Brand in je project is natuurlijk altijd zwaar bagger, zeker als je er een hoop tijd in hebt zitten ..
Dus je kunt weer nieuwe kabelbomen gaan fabrieken ?
|
High met Henk
Honourable Member
|
netschakelaar in een auto?? Das beetje latisg: alles werkt op 12V met grote stromen......
Maar ben idd wel weer ven bezig met nieuwe kabelboom trekken. en maken, want hij was volledig custom made!!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Turbokeu
Golden Member
|
quote:
Haha, dat is wat men een 'hard coded' charactergenerator noemt...
CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
Sine
Moderator
|
Waanzin project ... compleet met cmos logica.
Een eprommetje er in, of zelfs alles in een picje was wat .. zeg maar "handiger" geweest
Ook de laatste keer dat ik iets zo bouw.
|