| Naam |
Bericht |
big bang
|
quote: Op 26 augustus 2007 11:37:12 schreef High met Henk:
...in rook opgegaan!!!
brandstofleiding veroorzaakte een benzinebrand die nog NET te blussen was: bougiekabels en verschillende (nieuw aangelegde) kabelbomen zijn verbrand evanals enkele stekkers en leidingen....
Stel je voor dat je lekker aan het karren bent op een snelweg en dan dit voorhebt, ...
- - big bang - -
Een voordeel van dementie is dat je je eigen paaseieren kan verstoppen... ;-)
|
High met Henk
Honourable Member
|
erger: stel je voor da thet neit te blussen was: in die loods staan 30 motoren en nog 4 auto's!!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Jeroen Boere
Moderator
|
nou, ik vind het betrokken raken bij een dergelijk mogelijk gevaar op de snelweg toch erger dan het in vlammen opgaan van een loods....
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
High met Henk
Honourable Member
|
hmm, ik heb vaker auto's gezien die in de brand vlogen, maar de personen stonden er altijd naast op het moment dat de auto volledig afbrandde
nog nooit iemand bij een spontane brand (dus geen aanrijding) in zijn auto verbrand zien worden.
tijd zat om uit te stappen.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Jochem_S
Golden Member
|
Bah, kut voor je HmH, daar ben je al zo lang aan bezig!
|
parathion
|
Aangezien de 24 uur al verstreken zijn een nieuwe opdracht: Een project met een enorme buis
(heb er ooit 1 gezien ter grote van een voetbal bij in leraar een 4tal jaar geleden)
|
Sparks
Golden Member
|
dit is mijn grootste buis
de gu21 weegt ongeveer 8 Kg
Verstookt 1.2 Kw aan filament
dat ding in die witte buis met die oranje gloed
en dit is wat het doet.
Waar is het goed voor? nou nergens eigenlijk maar het is wel grappig om eens te maken.
VOLGENDE OPDRACHT:
ZELFGEBROUWEN DRAADLOOS COMUNICATIE MIDDEL.
[Bericht gewijzigd door Sparks op 28 augustus 2007 16:19:00]
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
|
Turbokeu
Golden Member
|
[offtopic]
Sparks, was dat ook zo een NOS GU21b buisje van 20 Euro van bij Baco?
Zoals de linkse op de foto:

[ontopic]
CD
www.turbokeu.com - www.kdcs.be - Time is money. Especially if you make Nixie clocks - Bestaat er dan nog iets anders dan ASM?
|
flush
|
Aangezien de 24h om zijn een nieuwe opdracht:
Je zwaarste zelfbouw voeding
(minstens 5 eindtorren.)
|
Henry S.
Moderator
|
0-20V/0-10A, oude bak van ~1990.
M'n volgende monster moet 0-60V/0-10A gaan leveren, maar staat ergens op de todo lijst.
Volgende opdracht:
Zelfbouwelektronica in de auto en het liefst iets meer dan blauwe ledjes! Car-pc anyone?
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
big bang
|
Wel, even op de eerste foto van Henri terugkomen: ik heb hier juist dezelfde koelprofielen in een voeding verwerkt, 4 stuks met elk 3 torren MJ2955, dus totaal 12 stuks.
Voeding 2* 24V/5A.
Eigenlijk zitten ze met 2 rug aan rug en zo 2 pakketjes achter elkaar. En zo vormen ze een koeltunnel waar 2 ventilatoren hun best op doen.
Henri, weet jij nog waar je die dingen destijds op de kop hebt kunnen tikken?
- - big bang - -
|
Henry S.
Moderator
|
[ot]
Mooie blokjes! Je hebt er 4, mazzelaar. Ik weet niet waar ze vandaan komen, of uit de dumpbak van Broeksma of van de radiomarkt.
[/ot]
Heb je een foto van je voeding?
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Sine
Moderator
|
Ik heb ook ooit een linear monster gehad met een flinke koeltunnel achterop, alleen is die ooit gesloopt voor onderdelen
[Bericht gewijzigd door Sine op 31 augustus 2007 19:45:48]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
|
big bang
|
quote:
[ot]
Heehee, neen, ik heb 5 stuks! Maar die vijfde blok ligt hier nog bij de rest van alle andere koeldingens. En op die vijfde waren trouwens gaten geboord voor 4 TO3s.
Toen ik ze 10 jaar geleden kocht zaten ze met 5 bijeen tot een soort rack gebouwd, de 5e stuurde de 4 andere blokken.
Ik had ze uit een grote dump, voor 400Bef (10euro), alstublief! Spijtig dat die zaak er niet meer is, ik kocht er mij arm.[/ot]
En nu zitten die dingen met 4 op een zwarte 19inch rack.
Verder geen fototoestel hier, maar ik zal eens proberen wat te versieren. Ze is nog wel in aanbouw, al menige jaren, je kent dat vast, maar toch ook al in bedrijf.
- - big bang - -
[Bericht gewijzigd door big bang op 31 augustus 2007 19:57:12]
|
Sine
Moderator
|
Bij de gemiddelde electronicus is een apparaat nooit *echt* af
|
big bang
|
Das waar Sine, maar als ik jou projecten zoal eens bekijk raak jij toch steeds vergenoeg om mij in kwijlmodus te krijgen!
- - big bang - -
|
Sine
Moderator
|
*bloost*
Dan heeft het mechanische gedeelte van mijn opleiding blijkbaar toch nog nut gehad
|
riktw
|
mooi ding inderdaad.
ik laat morgen de voorkant van mijn labvoeding graveren en zo.
als het af is komt ie wel in show your projects en dan hopen dat ie net zo mooi wordt
alles kan en dat moet kunnen!
|
Lucky luke
|
de 24 uur is nu wel eens voorbij, dus ik trap dit leuke topic even omhoog:
een electronicaproject wat zo min mogelijk stroom verbruikt
(let op: er staat "stroom". 0.01mA bij 18Mv is ook weinig stroom)
(maar ik doel eigenlijk op iets zonnecellerigs)
mijn homepage.
|
klein is fijn
Moderator
|
quote:
Uhm, kan je wel stellen ja.
Geen zonnecellen, wel knoopcellen:
Een IR afstandbediening die altijd in sleep mode staat. M'n Fluke blijft in het 200.0µA bereik op 0.0 staan.
Ik wil graag zien...
Een zelfbouw elektronica project waar een ESD logo / maatregel in verwerkt is.
kif is in weer terug uit Japan. Lees meer op http://www.kleinisfijn.nl/?page=japan
|
WilToyo
Golden Member
|
Hm die kmoopcellen zijn wel errug groot
|
Fire_IC
|
ESD daar doe ik niets mee... En zo te zien ben ik niet de enigste want de 24 uur zijn voorbij.
Tijd voor de nieuwe vraag:
Ik zou graag een zelfbouw klok willen zien die GEEN gebruik maakt van een microprocessor
[Bericht gewijzigd door Fire_IC op 25 mei 2008 23:15:28]
Elektriciteit is gevaarlijk! :9
|
Sine
Moderator
|
Om daar maar meteen een extreem voorbeeld van te doen dan ...
een klok die eigenlijk met een uC gemaakt zou MOETEN worden :
Print 1 :
De eigenlijke klok (4518 counters ) en mux ( 4066's ) samen met het schuifregister voor de ring ( 4015's en ULN2803's )
Print 2 :
De karakter generator, met een 4017 per cijfer een ULN2003 als rij driver en de onderste rij is een bin naar dec decoder en de kolom scan / driver
JA, waanzin project ... NEE, doe ik nooit meer
Wel een leerzaam project overigens, er zitten een paar digitale truuken in
Voor wie de onderkant van de eerste print wilt zien : *klik*
Wat wil ik zien ...
ehh. ... Een van je oudste zelfbouw projecten die je nog regelmatig gebruikt. ( oud is minimaal ouder dan 10 jaar ) [Bericht gewijzigd door Sine op 26 mei 2008 00:11:06]
|
KP
|
quote:
Trinaire klok: ipv van 8,4,2,1 dus (54-27),(18-9),(6-3),(2-1). Een duo led laat de trinaire waarde zien: bv.: niets=0; groen=1; rood=2.
De eerste drie leds vertellen het uur, de vierde knippert om de seconde en de laatste vier stellen de minuten voor. Op de foto hieronder is het dus:
18+0+0 = 18 uur en 27+9+6+1 = 43 minuten --- alles te samen dus 18.43h
Het geheel bestaat uit: een schakeling met kristal gesloopt uit een andere klok en heel wat 4017 tel ic's. Met de schakelaar kan het display aan of uit geschakelt worden. En met de twee jumpers rechtsonderaan zet je het uur juist.
Dit is trouwens nagemaakt van een elektuur model (met enkele veranderingen)
Aj, te laat. [Bericht gewijzigd door KP op 26 mei 2008 10:48:18]
Super8 filmlab, Antwerpen: http://home.scarlet.be/kpfilmlab
|
Jochem_S
Golden Member
|
@KP: toch leuk, dat wahnsin-project van Sine kende ik al namelijk
Nog wat toelichting op de werking van je trinaire klok?
|