Shock Media

Navigatie

Het mooie foto opdrachten Topic

Forum > Algemene elektronica > Het mooie foto opdrachten Topic << Vorige | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | Volgende >>
Naam Bericht
ojeke

niets gezegt van een binaire klok?
Maarten Hoving

quote:
Op 5 juni 2008 16:09:44 schreef ojeke:
niets gezegt van een binaire klok?

dat is toch niet hi-tech
Jochem_S
Golden Member

Let op, komt die beeldbuisklok van Sine zo weer om de hoek kijken (en terecht overigens)
Sine
Moderator

hahaha

Deze ?

Daarvan is alleen de buis en sturing daarvan door mij ontworpen, de rest is van webx.dk

Dus die doet niet mee

Als je trouwens echt een mooie scope clock wilt zien moet je hier : http://www.cathodecorner.com/ eens naar kijken.
[Bericht gewijzigd door Sine op 5 juni 2008 20:19:03]
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
Jeroen Boere
Moderator

Binaire klok:

ff van kif gejat
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 5 juni 2008 20:17:04]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Uranium

Mijn klokje met ethernet. Haalt de tijd op via een NTP server die hij krijgt van pool.ntp.org.

Groot: http://dump.no/view/files/5e3f28aeb91f/img208.jpg
(het koelichaam is veel te groot, en sorry voor de slechte kwaliteit, het is met pda gemaakt)

EDIT: Zo'n klok met zo een beeldbuis zou ik ook wel eens willen maken Wat kost zo'n beeldbuisje en waar kun je het halen?
[Bericht gewijzigd door Uranium op 5 juni 2008 20:33:14]
Sine
Moderator

Beeldbuisjes haal ik van marktplaats en ebay, op radio beurzen zie je ze ook wel.

Ik betaal iets van 10 tot 20 euro per buisje, maar heb ook wel eens een scope van 15 euro gesloopt voor een kijkpijp

-edit-
deze is daar bijvoorbeeld erg mooi voor, dan heb je meteen de trafo, buisvoet en randonderdelen er bij.

[Bericht gewijzigd door Sine op 5 juni 2008 21:01:50]
Uranium

Dat is een grappig scoopje. Helaas woon ik in Belgie. Hier zijn ook geen radiobeurzen.
fripster

dit is mijn full-binary clock. moeilijker aflezen dan een bcd bin clock, dus leuker

fripster

(oh ja, het zit nu allemaal lekker in het kastje en niet meer op de broodplank)
Eens een wirehead,altijd een wirehead.... www.machma.nl
MMSoft

Uranium: Apart !, kan je iets over je klok vertellen, dus hoe en met welke onderdelen je deze opgebouwd hebt ?
Geregistreerd mikroC gebruiker
Sine
Moderator

quote:
Op 5 juni 2008 21:12:11 schreef Uranium:
Dat is een grappig scoopje. Helaas woon ik in Belgie. Hier zijn ook geen radiobeurzen.

Stuur me eens een mailtje met een werkend email adres, die in je profiel bounced.
Uranium

quote:
Op 5 juni 2008 21:19:34 schreef MMSoft:
Uranium: Apart !, kan je iets over je klok vertellen, dus hoe en met welke onderdelen je deze opgebouwd hebt ?

Het is een PIC16F877A op 20MHz met een ENC28J60 ethernet controller. De ethernet trafo komt uit een oude hub.

De pic is in C geprogrammeerd via SDCC. De IP stack is zelf geschreven en doet ARP DNS en UDP. Je kunt de klok ook over het netwerk configureren en je kunt via de computer tekst op de onderste lijn van het display zetten.

De losse transistors linksonder op de print is een discrete level convertor voor RS232 en een pic programmer, om te programmeren moet je dus enkel de seriele kabel aansluiten en dan het programma op de pc starten.

De connector die nu op de rs232 poort zit is de adapter die het geheel stroom geeft(een pin die de pc als input gebruikt heb ik aan de voeding gehangen. Dit geeft geen problemen als de pc kabel inzit(er komt dan gewoon 12V op de ingang) en je kunt op die manier via een solide verbinding de voeding aansluiten.

Dit was een experimentje, in de zomer ga ik proberen om een webradio te maken. (met een ARM)

quote:
Op 5 juni 2008 22:00:31 schreef Sine:
[...]

Stuur me eens een mailtje met een werkend email adres, die in je profiel bounced.

Zal ik morgen doen.
[Bericht gewijzigd door Uranium op 5 juni 2008 22:09:25]
MMSoft

Uranium: ik zou ook graag een werkend email adres van je ontvangen.
Geregistreerd mikroC gebruiker
Jochem_S
Golden Member

Kijk maar uit, straks bieden ze je nog een baan aan

Maareh, jij wint hoor Uranium, das best een high-tech klokje! Nieuwe opdracht?

[Bericht gewijzigd door Jochem_S op 6 juni 2008 07:23:42]
Uranium

Ok. Een nieuwe opdracht dan: Een DIY draagbare mp3 of andere audio speler.

MMSoft en Sine, mail is weg en goede email staat in profiel.
EDIT: mail komt eraan aangepast naar mail is weg
[Bericht gewijzigd door Uranium op 6 juni 2008 13:07:49]
Maarten Hoving

die is niet zo moeilijk,

een mp3 speler met (micro)SD met het EFSL project, libmad draaiend op een LPC2148, op dit ontwikkel bordje:

stereo lukte niet binnen de interrupts
Arco

@mmsoft: Als je het LV18FJ board bij MikroE bestelt, krijg je er een NTP example plus source bij...
Arco
Lucky luke

quote:
Op 5 juni 2008 21:16:04 schreef fripster:
[afbeelding]

dit is mijn full-binary clock. moeilijker aflezen dan een bcd bin clock, dus leuker

fripster

(oh ja, het zit nu allemaal lekker in het kastje en niet meer op de broodplank)

het is 1:28:17, is dat lastig te lezen? BCD is lastiger...

EDIT: 17 dan, bitje omgevallen tussen ogen en toetsenbord

Wat is de nieuwe opdracht?
[Bericht gewijzigd door Lucky luke op 6 juni 2008 18:51:02]
mijn homepage.
Gerwinh

1:28:17 volgensmij hoor
http://www.gerwinhummel.nl
Uranium

quote:
Op 6 juni 2008 18:43:16 schreef Lucky luke:
[...]
Wat is de nieuwe opdracht?

quote:
Op 6 juni 2008 10:35:37 schreef Uranium:
Ok. Een nieuwe opdracht dan: Een DIY draagbare mp3 of andere audio speler.

[Bericht gewijzigd door Uranium op 6 juni 2008 22:54:42]
Sine
Moderator

Jaaa, ik wist dat ik er nog *ergens* foto's van had

Weer eentje voor spek en bonen ...

Oude (slechte) foto's van de resten van wat ooit mijn mp3 speler was

Een 486DX op 100MHz als ik het me goed herinner, onder dos met mpxplay als basis. ( het bestaat waarempel nog )

het venster boven de druktoetsen bevatte ooit een 16x2 LCD, in het gat rechts zat een cdrom-drive en de drukknoppen waren verlicht, de hele software incl OS stond op een flop

De interfacing ( kuch ) was een gesloopt toetsenbord ( waarvan het printje te zien is )

Hoe testje om te zien hoe witte EAO drukkers er uit zien met verschillende kleuren leds.

[Bericht gewijzigd door Sine op 7 juni 2008 00:14:14]
Maarten Hoving

dat is al helemaal niet draagbaar
Sine
Moderator

quote:
of andere audio speler

gitaarstudentje

Bwa 't ziet er wel draagbaar uit, maar in je zak zal je't niet steken
www.schematheek.net finally back online! || www.zatar-electronics.be
ej_on_line

Ik vind vooral het hele DOS gedoe er knap uitzien. In deze tijden van GUI's met vanalle bewegende dingen en zo zouden we bijna vergeten hoe het ooit begonnen is .
Zoeken in topic << Vorige | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | Volgende >>