Shock Media

Navigatie

Het mooie foto opdrachten Topic

Forum > Algemene elektronica > Het mooie foto opdrachten Topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>
Naam Bericht
Henry S.
Moderator

Als mosterd na de maaltijd: M'n zelfgebouwde frequentieteller tot krap aan 100MHz zonder multiplexer.

Lid van genootschap "De Mexicaanse Hond" +++++ Een ATX-voeding is geen labvoeding! +++++ Waarom ligt gereedschap altijd op een plek waar je het niet neergelegd hebt?
elektro_freak

vol breadboard, het werkt al, maar de software is nog niet af,
Wat moet het worden ? een timer om de elektriciteit uit te laten vallen na een bepaalde tijd (blijft wel eens aan staan op mijn kot)

edit:
sorry vergeten, aangezien ik binnenkort met een robot ga beginnen:
Toon mij een foto van een robot met een 16F877 (liefst met veel functies)

[Bericht gewijzigd door elektro_freak op 25 juni 2007 18:13:22]
JAL-code voorbeelden op http://www.kortsluiting.tk
Sine
Moderator

En de nieuwe opdracht is ?
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
Stynus

En wat is de nieuwe opdracht elektro_freak?

edit: sine was me voor .
[Bericht gewijzigd door Stynus op 25 juni 2007 18:10:39]
http://www.elektronicastynus.be ||| http://www.schematheek.net ||| Goedkope kwaliteits webhosting
riktw

ah jammer ik had net mijn breadboard leeggehaalt.
stonden 2 picjes op die me elkaar praten en een max232 en een CF connector waar de data op ging.
was met voeding en zo 3 van die bordjes van electro_freak vol
alles kan en dat moet kunnen!
Jochem_S
Golden Member

Nou, een 16F877 is wel heel specifiek en daarbij heb ik (vind ik) wel wat leuks te laten zien:
Een robot (autonoom vliegende helikopter) met 2x een 18F4550 erop (slave zorgt voor alle communicatie met sensoren zoals kompas, hoekversnelling, ultrasoon, etc)

Print is zelf geetst, ging net die pitch.... En dubbelzijdig, teringwerk dat uitlijnen

En het geheel (ultrasoon-printje niet te zien, kompas wel op blauwe PCB met onderop nog de hoekversnellingsmeter, ook niet te zien):

Nieuwe opdracht: Iets met microcontroller(s) en gloeilampen in 1 project, liefst wat minder voor-de-hand-liggend dan een dimmer ofzo
droid
Golden Member

Dan komt deze van Frits wel in aanmerking:

Edit: plaatje van de lamp erbij gezet.
Lampicon

Ik wil een ge-wirewrapped board zien, met toch minstens 25 IC's erop.

[Bericht gewijzigd door droid op 26 juni 2007 18:53:40]
Do Androids Dream of Electric Sheep?
tjenoe

http://www.digibarn.com/collections/parts/mac-wirewrap5-boar...index.html

Nieuwe opdracht:
een schakeling bestaande uit meedere ic's zonder pcb of breadboard
Danny

alstublieft:

een handprintertje.. staat ook een filmpje hier:
http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/projects/inker/hpim3572.avi

voor meer info:
hierhttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1111846/

Wat ik graag wil zien: het grootste bouwwerk dat met spijkertjes/punaises op een plankje is gesoldeerd..
Wat is het vermogen van een oorstokje? 2 Watt?? Altijd al willen weten wat je echt bent? klik hier!
Jochem_S
Golden Member

Nou, die 24 uur is al lang verlopen. Nieuwe opdracht dus

Een netjes afgewerkt project met uC dat op maximaal 4 penlites werkt. Liefst van jezelf natuurlijk, van google ken ik er ook nog wel genoeg. Vertel nog even wat je hebt gedaan om verbruik tot een minimum te beperken (sleep, wake-on-interrupt, etc).
Lucky luke

Werkt met een step-up naar 8V en een 78l05 voor de microcontroller. oorspronkelijk hingen achter de step up ook nog 2 dikke bufferc's en de motoren, maar die motors bleken het direct op de batterij ook te doen (en niet trager) dus die zitten nu direct uit de batterij.
[edit]
Die step-up is misschien niet zo energiebesparend maar zorgt er wel voor dat de boel ook nog werkt als de batterijen naar 4V zijn gezakt. en het ook goed werkt met 7V (verse oplaadbare batterijen halen dat wel). de microcontroller lust dat niet, die kapt ermee onder de 4,5 en gaat stuk op 5,5. mischien was een 5.1V zener energiebesparender geweest maar dan waren de batterijen dus nog vol geweest als de microcontroller er mee ophield... dus, zo energieverspillend is dat ding nou ook weer niet.
[/edit]

KLM is sowiso een stukje aangepast. binnenkort komt daar ook wat over op mijn homepage

Een robotje met microcontroller dat werkt op zonne-energie
indien niet haalbaar is eentje zonder uC ook goed, mits het wel enige vorm van inteligentie heeft. dus niet lopmweg een zonnepaneel aan een motortje.
[Bericht gewijzigd door Lucky luke op 28 juni 2007 16:21:18]
Neem 's een kijkje op mijn homepage. // Canon IP4200 eigenaar gezocht in omg. Leiden.
Jochem_S
Golden Member

Hmz, het energie-besparende aspect is ver te zoeken met die 78L05 achter 8V terwijl je net daarvoor nog 4.8 of 6 volt had, maar vooruit
riktw

http://www.jcminventures.com/cybug_robot_kits.htm
een hele site met zonne energie botjes.

je grootste zelfbouw klok graag
Sine
Moderator

Groot genoeg ?

gezocht : Je werkbank met een groot project er op
No offense SOP packages, but gentlemen prefer chips with longer legs.
riktw

ja groot genoeg(kwijl)
Lucky luke

die klok is masief! wow!

ik heb een kenwood KA-3500 op mijn werkbank staan om te repareren
maar dat is 1 niet echt een project, en 2 kan het natuurlijk nog veel groter!
Neem 's een kijkje op mijn homepage. // Canon IP4200 eigenaar gezocht in omg. Leiden.
High met Henk
Honourable Member

okee het is niet helemaal een werkbank, want daar pastte het niet op (daar liggen ook delen)

Alles in het elektrische circuit is geanalyseerd en groot deel kabelboom opnieuw gemaakt, omdat de 4 cyl en de automaat en het PATS plaats hebben moeten maken voor een V6 met handbak en het PATS (Imobiliser) volledig verdwenen zijn.

Verder komt er een eigen gebouwde ventilator sturing in voor de radiator ventilatoren. (is al ontworpen)

Daarnaast de normale airco vervangen voor climate control

uiteindelijke doel is om motormanagement volledig te vervangen door een eingbouw, maar eerst nog een elektronisch gecontroleerde compressor op de V6.

getuige van elektrische mayhem:

opdracht:
show een eigenbouwprint met FPGA, ethernet en nog een bus behalve RS-232 of parallel (denk aan CAN, profibus, DMX o.i.d.)
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
GJ_
Moderator

Het interieur is er ook flink op vooruit gegaan
www.xj3.nl
High met Henk
Honourable Member

hmm leuk detail: bedoeling was een swap van 3 weken, maar mijn grondigheid om alles goed te doen vergde echter dat het dash en er nog veel meer uit moest: ben nu al 12 maanden bezig!!!! maar binnenkort kan de motor weer lopen...
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Danny

aangezien de 24 uur alweer om is grijp ik m'n kans:

ik wil zien: een leuke zelfgemaakte sleutelhanger. natuurlijk moet het wel met electronica te maken hebben..
Wat is het vermogen van een oorstokje? 2 Watt?? Altijd al willen weten wat je echt bent? klik hier!
Nico.c

quote:
Op 28 juni 2007 21:06:54 schreef High met Henk:
[afbeelding]

okee het is niet helemaal een werkbank, want daar pastte het niet op (daar liggen ook delen)

Alles in het elektrische circuit is geanalyseerd en groot deel kabelboom opnieuw gemaakt, omdat de 4 cyl en de automaat en het PATS plaats hebben moeten maken voor een V6 met handbak en het PATS (Imobiliser) volledig verdwenen zijn.

Niet vergeten opnieuw te laten keuren bij de RDW Hoe ga je de ontsteking bouwen? Megasquirt?
High met Henk
Honourable Member

Naar RDW idd, maar eerst nog even spuiten, want hij bleek ook beetje rot te zijn.... dus heb ook meteen leren plaatwerklassen.

nu is alles zoals het uit mijn vorige auto komt.
de bedoeling is om een DSP controlled ECU met sequentiele inspuiting te maken

nu is het semi sequentieel (hij spuit 3 cyl's tegelijk in)

ontsteking MOET ik behouden van het origineel daar hier de timing vandaan komt. Deze motor heeft verder geen enkele timing element of ik moet de complete ontstekingsrotor + verdeler wisselen.

Ik heb al een heel idee over HOE ik die ECU zou moeten bouwen, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Zal een hoop leerwerk vereisen. Wil nl. uC's als input voor de DSP gebruiken, bijv voor alle sensor omzettingen naar een goed digitaal signaal voor de DSP. De DSP moet dan dus uit al die waarde een juiste inspuittijd halen. Das behoorlijk wat rekenwerk en de inspuit tijd moet tot minimaal tot 1 uS nauwkeurig zijn. Dat halen huidige ECU's bij lange na niet.
help

http://www.janfernhout.nl/artikelen.php?id=1

Volgende opdracht:
Show een (liefst eigenbouw) project/testopstelling waarin 4 of meer volle breadbords verwerkt zijn
www.janfernhout.nl | www.elecdev.nl
Nico.c

quote:
Op 30 juni 2007 17:54:57 schreef High met Henk:
Naar RDW idd, maar eerst nog even spuiten, want hij bleek ook beetje rot te zijn.... dus heb ook meteen leren plaatwerklassen.

Tja, Ford..
quote:

Ik heb al een heel idee over HOE ik die ECU zou moeten bouwen, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Zal een hoop leerwerk vereisen. Wil nl. uC's als input voor de DSP gebruiken, bijv voor alle sensor omzettingen naar een goed digitaal signaal voor de DSP. De DSP moet dan dus uit al die waarde een juiste inspuittijd halen. Das behoorlijk wat rekenwerk en de inspuit tijd moet tot minimaal tot 1 uS nauwkeurig zijn. Dat halen huidige ECU's bij lange na niet.

Klinkt als een leuk project. Open eens een topic als je eraan begint. Ik was iets dergelijks van plan met m'n volgende auto (??) alleen dan met het megasquirt (zie Google) project als uitgangspunt.
Andreesie

Ik wil een computerkast gemaakt van moederbord's zien
of is dat teveel computer?
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende >>