| Naam |
Bericht |
soundmouse
|
quote:
Of een moederbord zien in een breadbord
Ik ga binnenkort een site beginnen met mooie stockphotos van elektronica, vooral macro opnames. Mag iedereen gratis kopieren  lekker toch dat open source.
Dit apparaat werkt correct kroket // Als rijst beweegt, dan zijn het maden / Mijn Doculenten / Bestanden copuleren
|
Henry S.
Moderator
|
We zitten op een elektronicaforum, geen tweaker-nerd forum.
Dus ja, teveel computer Andreesie, bedenk wat orgineels.
Lid van genootschap "De Mexicaanse Hond" +++++ Een ATX-voeding is geen labvoeding! +++++ Waarom ligt gereedschap altijd op een plek waar je het niet neergelegd hebt?
|
Andreesie
|
em...
een condensator van minstens 1 fahrad?
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
|
timmie
|
die is ook niet moeilijk een supercap zijn er tot meer dan 150Farad
[Bericht gewijzigd door timmie op 1 juli 2007 15:23:04]
my place, DMX interface
|
xantus
|
Een highspeed ADC (>5Msps) (liefst) in een zelfbouw project
http://www.greenbird.info
|
Nico.c
|
Hier is 'tie dan:

Het is een oude protoprint van me om wat met een 100MS/s ADC te spelen. De ADC is het vierkante SMD IC ongeveer in het midden (tussen de voorversterking en de voeding). Het printje rechts is een stukje uit een oud PC moederbord met een 100MHz oscillator. De headers zijn bedoeld voor het aansluiten van een logic analyzer die op zijn beurt met een VB programma wordt uitgelezen om op die manier het signaal zichtbaar te maken.
Deze kan iedereen: Post een foto van je favoriete zelfgebouwde apparaat en motiveer je keuze.
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
als er een nieuwe opdracht komt met de vraag " toon een foto waarin je optimaal oude PCB's recycled" MOET deze gepost worden
ontopic:
de reden: simpel: werkte in een keer, en vind het nog goed gelukt ook (al zeg ik het zelf  )
wat het doet: RS232 interface met PC om mijn lichtbak te controllen, werkt ook stand alone met LCD en menu structuur. heeft een DS18S20 temp sensor in dienst en schakeld de lampen aan en uit. Kan ook nog aan de hand van de temperatuur bepalen of de ventilatie moet gaan blazen.
nieuwe opdracht: plaats een foto van een PCB met een extreme ongebruikelijke kleur, maar dit mag niet Rood, blauw of groen zijn (=de meest voorkomende kleuren)
succes!
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 2 juli 2007 00:44:22]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
xantus
|
Een PCB in met zilvere soldeerstop, is de triplex xabre.
Is de kleur ongebruikelijk genoeg? Zoja, dan is de volgende opdracht:
Toon mij je kleinste zelfbouwproject ooitmax 10mmx10mm en werkend
[Bericht gewijzigd door xantus op 2 juli 2007 11:51:31]
http://www.greenbird.info
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
nou, zo'n bijzondere kleur vind ik dit niet.... AFGEKEURD dus
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
w1z13
|
Mag een roze moederbord wel?
Volgens mij is het het eerste en enige roze moederbord ooit gemaakt  , ik vind hem het vermelden wel waard iig.
Ik zou graag een project zien met meer dan 3 16×2 (of meer) regel lcd's.
Bullshit smells
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote: Op 2 juli 2007 12:17:07 schreef w1z13:
Mag een roze moederbord wel?
Volgens mij is het het eerste en enige roze moederbord ooit gemaakt  , ik vind hem het vermelden wel waard iig.
[ afbeelding]
Ik zou graag een project zien met meer dan 3 16×2 (of meer) regel lcd's.
hij is prima!
|
alex278
|
quote:
Oeh, een hello kitty moederbord.
|
qrp_man
|
quote:
Erg leuk topic. Mag een reeds veel meer dan 24 uur verlopen verzoek waarop niet gereageerd is ook nog ?
Ik moet nog ergens iets hebben liggen. Het was ooit behoorlijk groot, weet niet of er nog veel van is overgebleven.
|
Jeroen Boere
Moderator
|
jje mag als tussendoortje doen, maar je mag GEEN nieuwe opdracht geven... regels zijn regels
|
qrp_man
|
Jammer. Ik dacht als ik een extra opdracht mag geven zoek ik het bak en braadsel nog op. Je wil namelijk niet weten wat voor puinhoop het hier, hiernaast en op zolder is...
|
Danny
|
ik wordt nu wel nieuwsgierig qrp_man...
Wat is het vermogen van een oorstokje? 2 Watt?? Altijd al willen weten wat je echt bent? klik hier!
|
qrp_man
|
Het word niet wat. Alhoewel ik een klein deel van het bewuste project heb teruggevonden. (twee buisjes 6ak5 op spijkertjes op een plankje, zijnde een soort van log-versterker), blijkt mijn fototoestel (ondanks het plaatsen van nieuwe batterijen) het niet meer te doen...
|
High met Henk
Honourable Member
|
edit: hier stond een opdracht, maar er bleek er wel 1 te zijn... [Bericht gewijzigd door High met Henk op 3 juli 2007 10:49:58]
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Andreesie
|
er is geen vetgedrukte opdracht bedoel je, en hij loopt eigenlijk nog
quote:
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
|
Jochem_S
Golden Member
|
Jup, inderdaad nog een kleine 2 uur te gaan voor de multiple-LCD-opdracht
@Nico.c: prachtige invulling van de opdracht, nog eigenbouw ook.. Hoe heb je dat stuk eigenlijk uit het moederbord gehaald, met een kloofbijl? [Bericht gewijzigd door Jochem_S op 3 juli 2007 10:26:40]
|
MAH
Golden Member
|
helaas geen 2x16 en geen eigen project maar wel 3 lcd's in 1 apparaat
http://www.weda.com/telWeda/FD.gif
telt deze?
ja ik had ook wel beter verwacht maar wij CO-ers zijn blijkbaar te efficient met onze schermpjes en gebruiken er dus meestal maar 1 en anders 2..
maar de tijd is verlopen..
volgende opdracht:
een door jou zelfgemaakte foto van e-paper
gemaakt op een beurs ofzo.. [Bericht gewijzigd door MAH op 3 juli 2007 12:22:21]
There's no problem. Only learning opportunities. Zoekt iemand die pcb's wil frezen
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
nou, had wel beter verwacht...
|
w1z13
|
Aangezien er niets goeds is gekomen op mijn opdracht kunnen we gewoon verder gaan met die van MAH lijkt mij.
Bullshit smells
|
Lucky luke
|
wacht ff, ik heb nog wel 3 schermpjes liggen.
mogen 1 4x20 en 2 2x8 ook?
dan hang ik ze ff aan een PICje op een breadboard en schiet een fototje
Neem 's een kijkje op mijn homepage. // Canon IP4200 eigenaar gezocht in omg. Leiden. // /me is besmet met het nixievirus
|
w1z13
|
Dat laat ik over aan de moderators aangzein mijn opdracht eigenlijk al voorbij is, en MAH een nieuwe heeft gegeven. (foto's posten kan natuurlijk altijd, ik weet alleen niet of je ook een nieuwe opdracht mag geven)
Bullshit smells
|