| Naam |
Bericht |
Knustelsmurf
|
ik vind het goed, doe maar een nieuwe opdracht.
+++Sucker for Brown Sound +++ Waarom kopen als je het ook kunt zelfbouwen ?+++
|
JoWi
|
Tijd voor een klassieker:
Post een foto van een PSA
Als je je afvraagt: "what the **** is een PSA" zal ik later de volledige naam toevoegen, maar voor de KT's onder ons kan dat geen probleem zijn. [Bericht gewijzigd door JoWi op 13 juli 2007 09:33:15]
|
echtepino
|
Word lid van de Benelux DX Club
|
qrp_man
|
quote:
Grrrr, laat ik nu net op de zaak zitten nu ik dit lees...
<edit>
Dan maar eentje 'gestolen' van internet (Philips gm4561):
Volgens de verkoper (marktplaats):
Philips buizenvoeding - traploos regelbaar vanaf 145Volt in stappen van 20 volt (dus 145-165; 160-180 etc...) tot 300 Volt.
Heeft een stroombegrenzing met indicatie bij 100Ma. Tevens gloeispanning, 2x 3,15 of 6,3Volt bij 4A.
[Bericht gewijzigd door qrp_man op 13 juli 2007 10:07:43]
|
JoWi
|
quote:
Wikipedia weet ook niet alles 
Hoewel het een nieuwerwets ding is voldoet de voeding van qrp_man natuurlijk.
Hier een "klassieke" waar je ook de volledige naam vindt: PSA
|
JvdB
|
quote: Op 13 juli 2007 10:03:55 schreef qrp_man:
[...]Grrrr, laat ik nu net op de zaak zitten nu ik dit lees...
<edit>
Dan maar eentje 'gestolen' van internet (Philips gm4561):
[ afbeelding]
Volgens de verkoper (marktplaats):
Philips buizenvoeding - traploos regelbaar vanaf 145Volt in stappen van 20 volt (dus 145-165; 160-180 etc...) tot 300 Volt.
Heeft een stroombegrenzing met indicatie bij 100Ma. Tevens gloeispanning, 2x 3,15 of 6,3Volt bij 4A.
Traploos is stappen van 20V
|
MAH
Golden Member
|
We willen natuurlijk nog wel de foto van het apparaat zien wat jij thuis hebt staan
en een nieuwe opdracht!
There's no problem. Only learning opportunities. Zoekt iemand die pcb's wil frezen
|
Mr Soldeer
|
quote: Op 12 juli 2007 23:30:48 schreef Nico.c:
[...]
Ik heb wel nog iets van een schema, maar echt nabouwbaar is dat niet. Er zitten nogal wat aanpassingen op de print en er zit vrij veel 50Hz rimpel op de uitgang (slecht printontwerp). Als ik de voeding nog eens op z'n kop gooi dan post ik het schema.
Owkay, ik hoor het wel  Misschien een tipje van de sluier ivbm de aanpak van de voorregeling. Hoe heb je dat gedaan ?
Teveel ideeën voor teweinig tijd
|
free_electron
|
quote: Op 13 juli 2007 12:39:48 schreef JoWi:
[...]Wikipedia weet ook niet alles 
Hoewel het een nieuwerwets ding is voldoet de voeding van qrp_man natuurlijk.
Hier een "klassieke" waar je ook de volledige naam vindt: PSA
hey een foto van ene bak pruimen uit santa clara. das hier vlak om de hoek. (santa clara stond in de jaren 50 en 60 bekend om zijn pruimen. )
voordat het hier silicin valley was noemde het 'The valley of Hearts Delight
omdat er vooral fruit geoogst werd.
Professioneel ElectronenTemmer - 8 April 08 : 7.355.303
|
qrp_man
|
Oei, bijna vergeten, een nieuwe opdracht:
Een schakeling (op een print) in een bak/emmer met water, waarvan je kan zien dat die nog werkt...
quote: We willen natuurlijk nog wel de foto van het apparaat zien wat jij thuis hebt staan
en een nieuwe opdracht!
Bestukt met o.a. 8*EL34; 60-350 Volt, 450 mA + 2*6.3 V, 10 A.
[Bericht gewijzigd door qrp_man op 13 juli 2007 22:44:00]
|
christiaan-elektro
|
quote: Op 13 juli 2007 22:30:10 schreef qrp_man:
Een schakeling (op een print) in een bak/emmer met water, waarvan je kan zien dat die nog werkt...
[...]
[ afbeelding]
snip, heb ik net mijn waterindicator gesloopt
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
|
Jeroen Boere
Moderator
|
damn, wat baal ik ervan dat ik die ene foto niet heb:
een paar jaar geleden werd er op een of andere pro AV beurs een nieuw type LED wand/scherm geintroduceert, en zoals dit vaak bij bedrijven gaat word dit met een hoop tam-tam gedaan,
ook voordat je het werkelijk product al af hebt
Dat dacht dus een belgisch bedrijf ook... a new break through LED solution.
Het scherm moest buiten tegen de zon op kunnen boksen, dus minimaal 5000 nit (=candela/m2) kunnen uitstralen.
Dit geeft een hoop warmte met zich mee. Helaas fikte (letterlijk) de modules al uit toen ze slechts op 50% helderheid stonden.
De oplossing: je zet een groot aquarium weg, met daarin je LED scherm, zodat het GOED zijn warmte weg kan doen.
En toen de marketing guys: je zet er een bord bij dat het zo'n goed product is dat het zelfs(!!!) onder water op 100% werkt.
-amen- [Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op 14 juli 2007 13:37:59]
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
qrp_man
|
Tja, 't zal wel net iets te veel gevraagd zijn. Heb effen zitten twijfelen tussen deze 'watervraag' en een apparaat met meer dan twee afstem-ogen (geen afstem-oog demonstratie apparaat).
Dus een apparaat waarin de 'ogen' een functie hebben. Wellicht was dit beter gegaan. Nou ja, volgende keer beter.
|
High met Henk
Honourable Member
|
deze opdracht doet mij denken aan een vriend van me:
zit in het cafe naast een bouwvakker die met zijn mobieltje aan het spelen is.
Bouwvakker: "moet je kijken, geweldig apparaat, kan ook tegen water en vallen" hij voegt de daad bij het woord en propt het ding in een glas bier. Haalt hem eruit en alles werkt
Maat van me pakt zijn telefoon, dompelt hem ook in datzelfde glas bier. Ding doet tot het niveau waar het bier kwam dus helemaal niets meer. "maar wat doe jij nou, daar ken hij toch niet tegen?" "jahoor, het is nog steeds dezelfde mobiele telefoon, alleen hij functioneert niet meer, maar de mobiele telefoon zelf kon ertegen"
@Jeroen: Zijn dat diezelfde marketing guys die je signature bedacht hebben???
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
High met Henk
Honourable Member
|
de opdracht is al LANG verstreken: het topic haast doodgebloed.
tijd voor een verse opdracht:
show je eigenbouw elektronica onder EXTREME omstandigheden (het liefst onbedoeld  )
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
jojo
|
quote:
Hij voldoet niet aan volledig aan de opdracht (olie in plaats van water), maar ik vind deze PC koeling toch leuk als runner-up even te tonen.

edit: Plaatje even overgeheveld. Blijkbaar werkte de link alleen als de browser een cookie had staan... [Bericht gewijzigd door jojo op 17 juli 2007 15:07:50]
|
buzzer
Golden Member
|
afbeelding doet bij mij niet jojo
verbeter me maar als ik het fout heb... || je mag me altijd toevoegen op msn;)
|
Andreesie
|
hier ook niet nu wel
@hmh: wat voor extreme omstandigheden precies? [Bericht gewijzigd door Andreesie op 17 juli 2007 15:43:59]
***#Weet je de datum van een radiomarkt in de buurt van Eindhoven? Mail me: slotcar [puntje] mod [apenstaartje] gmail [puntje] com#***
|
High met Henk
Honourable Member
|
tja laat het aan je creatieve geest over. Het kan op gebied van krachten zijn (bijv een stuk elektronica in een stresstest; je rijd er met je auto overheen)
Op het gebied van temperatuur (met een vlammetje erbij, al dan niet door de schakeling zelf ontwikkeld)
GEBRUIK je creativiteit. Ik ben juist beniwued WAAR je mee komt.
Die olie is eigenlijk al extreem vind ik.
|
Lucky luke
|
quote: Op 13 juli 2007 22:30:10 schreef qrp_man:
[...]
[ afbeelding]
die bak met water geld ook wel als extreme omstandigheid dus eigenlijk staat de opdracht nog
ik zou even iets electronisch in gedestileerd water (geleid niet) kunnen gooien, maar heb niet genoeg water voor een volle emmer...
hier staat helaas geen fototje bij...
en om nou iets in de fik te gaan steken vind ik ook weer zo wat...
dit is zeker geen eigenbouw, maar ;t is wel extreem:
http://www.youtube.com/watch?v=ffo-o262prA
daar boren ze door het (uiteraard al voor het boren defecte) scherm van een laptop heen.
dit zijn ook wel behoorlijk extreme omstandigheden voor elektronica:
http://www.youtube.com/watch?v=w9YNhs-RSs4
maar geen van deze 3 dingen is eigenbouw natuurlijk.
@HmH: lucht geleid idd niet. weet niet hoe het zit voor gassen opgelost in water, b.v. als je NaCl oplost en electrolyseert: Na(aq)+Cl(aq)->Na(aq?)+Cl(g)
CMIIW, en 't is meer voor SO (Scheikunde Online), maar goed.
wel snap ik sowiso niet waarom je gedestileerd water zou gebruiken voor die motortjes, na enkele seconden zit er zo veel slijpsel in van de koolborstels dat je evengoed kraanwater had kunnen nemen... [Bericht gewijzigd door Lucky luke op 17 juli 2007 18:47:42]
mijn homepage.
|
christiaan-elektro
|
24 uur is voorbij
ik wil een foto van een zelfbouw fpga op exp. print ( liest van jezelf natuurlijk )
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
|
Lucky luke
|
wedden dat fotoopa die heeft?
(of bedoel je echt een FPGA gemaakt van discrete componenten, gesoldeerd op gaatjesbord?) [Bericht gewijzigd door Lucky luke op 18 juli 2007 11:57:55]
mijn homepage.
|
WilToyo
Golden Member
|
Dan is het geen FPGA meer....
|
High met Henk
Honourable Member
|
tuurlijk wel
een FPGA bestaat ook alleen maar uit transistoren.....
Maaremmmm 't zijn er wel MILJOENEN! (schat ik F_E???)
|
Henry S.
Moderator
|
Overbodige off-topic posts verwijderd!
Dat moet niet te vaak voorkomen.
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|