Shock Media

Navigatie

"Life Time" van een topic

Forum > Lieve moderators > "Life Time" van een topic 1 | 2 | Volgende >>
Naam Bericht
Carel M.

De afgelopen 10 dagen viel het mij op dat er veel oude topics opnieuw geopend worden. Een enkele zinvol maar de meesten omdat iemand die kennelijk een tijdje afwezig geweest is, of een nieuwkomer het nodig vindt om te reageren op een discussie die al lang niet meer gevoerd wordt en de starter zeker niet meer op antwoordt zit te wachten.
Is het mogelijk om topics na een bepaalde tijd een "Read Only" status te geven. Ik denk hierbij aan b.v. een periode van twee maanden. Als het daarna zinvol is om de discussie over 'n bepaald onderwerp opnieuw aan te kaarten kan toch een nieuwe topic gestart worden?

Wat is hierover de mening van de moderators?
sven

of zorgen dat degene die een topic heeft gestart, deze ook kan locken...
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Ledlover

waarom zou je???
tis toch wel best??
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
mauritzzz

vind ik ook ledlover als iemand niet snapt uit een oud topic moet hij weer een nieuw openen.
Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.
Carel M.

Dan verwijs je naar het oude topic en stel je opnieuw een vraag Mauritzzz mits het een zinvol onderwerp is. Het klakkeloos antwoorden op lang vervlogen discussies getuigd van onbegrip over het doel van zo'n forum.
Jeroen Boere
Moderator

quote:
Op 12 juni 2003 21:06:58 schreef mauritzzz:
vind ik ook ledlover als iemand niet snapt uit een oud topic moet hij weer een nieuw openen.

dit soort onzin bedoelt Carel:

http://www.circuitsonline.net/forum/view.php?id=1333

ik ben het met hem eens dat zo op deze manier (het topic dat ik hier citeer is opgehaald door jou Mauritz) het doel van het forum totaal uit het zicht raakt.

Ik vind het een must-do aktie om in een topic na een lange tijd niet meer te reageren, maar simpelweg een nieuw topic openen en een vervijzing maken.

Over dat auto-closen zullen we nadenken.

Eveneens geldt voor dit topic: Overbodige en niet relevante reactie != DELETE * FROM d_base WHERE $reply_id == "...
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Pixie

Dat de topicstarter zelf kan sluiten lijkt me best een goeie trouwens.
breng mij taart.. en offer ook wat aan EA...
mauritzzz

quote:
Op 13 juni 2003 12:01:25 schreef Pixie:
Dat de topicstarter zelf kan sluiten lijkt me best een goeie trouwens.

mij ook
Erik

of dat een maand nadat het laatste bericht in een topic is geweest het zichzelf afsluit
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
mauritzzz

dat lijkt me niet
[Bericht gewijzigd door mauritzzz op 13 juni 2003 14:54:54]
Gerwin

ik denk dat 2 maand beter is
An amplifier is just a modulator for a power supply
mauritzzz

quote:
Op 13 juni 2003 15:00:24 schreef GeRwIn:
ik denk dat 2 maand beter is

of een half jaar
Aedolon

ik vind niet dat het topic moet gesloten kunnen worden door de starter, het kan nog handig zijn voor anderen
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Bastiaan

Topics blijven gewoon open en sterven vanzelf wel uit. Voor die paar keer dat mensen vervelend gaan doen en oude topic ophalen moeten wij gewoon even optreden en het topic afsluiten.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Aedolon

Ook vb als het een schema is en je bouwt het 2 maand later en het werkt niet opnieuw een nieuw topic openen ? waarom ?
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Bastiaan

quote:
Op 13 juni 2003 20:18:38 schreef Aedolon:
Ook vb als het een schema is en je bouwt het 2 maand later en het werkt niet opnieuw een nieuw topic openen ? waarom ?

Aan wie vraag je dat?
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Aedolon

jij dus de vraag is vb over een schema en je bouwt het 3 maand na de laatste post erin en je hebt er een probleem mee mag je het dan niet terug opspitten ?
Bastiaan

quote:
Op 13 juni 2003 20:25:19 schreef Aedolon:
jij dus de vraag is vb over een schema en je bouwt het 3 maand na de laatste post erin en je hebt er een probleem mee mag je het dan niet terug opspitten ?

Tuurlijk wel, lees de FAQ nog maar eens goed door.

Om je wat op weg te helpen, dit staat er in de FAQ: "Ook is het niet netjes om op discussies van meer dan een paar maanden geleden te reageren als je weinig nuttigs hebt toe te voegen"
Aedolon

dus iets "nuttig" zouy zijn als je er een probleem mee zou hebben ?
Bastiaan

quote:
Op 13 juni 2003 21:23:34 schreef Aedolon:
dus iets "nuttig" zouy zijn als je er een probleem mee zou hebben ?

Dat is per situatie verschillend. Wat we vaak zien is dat iemand als bericht post in een topic van 4 maanden terug: "ik denk dat je beter een 4k7 kan nemen ipv die 10k". Zulk soort dingen zijn natuurlijk flauwekul.

Maar als jij echt een probleem hebt wat je opgelost wilt hebben (iets waar het forum onder andere voor is bedoelt) dan mag je dat natuurlijk via een topic doen dat daarvoor was bestemd.
mauritzzz

quote:
Op 13 juni 2003 21:55:53 schreef Bastiaan:

[...]

Dat is per situatie verschillend. Wat we vaak zien is dat iemand als bericht post in een topic van 4 maanden terug: "ik denk dat je beter een 4k7 kan nemen ipv die 10k". Zulk soort dingen zijn natuurlijk flauwekul.

Maar als jij echt een probleem hebt wat je opgelost wilt hebben (iets waar het forum onder andere voor is bedoelt) dan mag je dat natuurlijk via een topic doen dat daarvoor was bestemd.

of onbeantwoorde topics
Bastiaan

quote:
Op 14 juni 2003 13:31:27 schreef mauritzzz:
[...]
of onbeantwoorde topics

Als er een topic is wat waar niemand echt een antwoordt heeft gegeven en dat is bijv. 2 maanden oud, dan heeft het niet veel nut meer om daar alsnog een antwoord op te gaan geven.
mauritzzz

quote:
Op 14 juni 2003 17:37:18 schreef Bastiaan:

[...]

Als er een topic is wat waar niemand echt een antwoordt heeft gegeven en dat is bijv. 2 maanden oud, dan heeft het niet veel nut meer om daar alsnog een antwoord op te gaan geven.

waarom dat dan niet
Koert

Dit topic bijvoorbeeld mocht allang vanzelf verdwenen zijn. Is al bijna 'n hlf jaar geleden de laatste keer beantwoord.
Aan de ene kant vind ik het zeer handig om eerst even in oude topics te kijken alvorens te zeuren, maar aan de andere kant start diegene die wat wil weten meestal toch 'n andere topic.
Voorstander van tijdslimiet. Dat houdt de boel netjes.
pff.....
Frits Kieftenbelt
Honourable member

Voordat ik een vraag stel ga ik eerst altijd ff de 'zoek' functie gebruiken.
Hierdoor komt het, dat je op hele oude topics terecht kunt komen.
En dan is het mogelijk dat je toch ff moet reageren op een gegeven antwoord.
Ohm sweet Ohm l www.picbasic.nl
Zoeken in topic 1 | 2 | Volgende >>