Truuk met de gloeilamp

Fantomaz

Golden Member

Dus als ik de lamp er uit zo draaien en er wer in zou draaien, zou de hele boel ontregeld zijn?
Inspraak zonder Inzicht, leidt tot Uitspraak zonder Uitzicht.
Op 10 augustus 2007 17:18:25 schreef Fantomaz:
Dus als ik de lamp er uit zo draaien en er wer in zou draaien, zou de hele boel ontregeld zijn?

Nee dan ga je gewoon terug naar waar je was (stap 1 dus).

Edit: Dat andere kwam allebei op het zelfde neer

[Bericht gewijzigd door stekkerjack2 op 10 augustus 2007 17:24:04 (36%)]

Programming is like having sex, make one mistake and you'll have to support it you whole life...
Fantomaz

Golden Member

onwaarschijnlijk.
De lampen zijn hetzelfde dus zou het geen verschil uitmaken...
Tenzij de boel pas een stap verder in het uC circuit zou gaan als 2 lampen uit het circuit gedraaid waren.
Inspraak zonder Inzicht, leidt tot Uitspraak zonder Uitzicht.
WilToyo

Golden Member

Als hij de lampen uitschakelt, doet hij altijd eerst de buitenste twee en daarna pas de binnenste. Doet hij ook niet zomaar.....
Maak me niet gek, ik ben al gek.
~Galaxy

Special Member

Is die knakker er al op gewezen dattie uiterst milieu-onvriendelijk bezig is ?

Gloeilampen zijn -not done- spaarlampen is the way to go
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Leds vind ik toch nog altijd het mooist inplaats van die lelijke gloeilampen en spaarlampen.
picsels

Golden Member

Heeft iemand al ontdekt hoe het zit wanneer hij willekeurig één kleur laat kiezen en die óók de goede lamp aan doet?
Op 3:33.
Volgend project: domotica met USB en RS-485...
~Galaxy

Special Member

Leds vind ik toch nog altijd het mooist

En dan komen we op het modden van een matwitte gloeilamp met RGB-leds erin. Dat gedoe met timers en vaste sequences vindt ik nix. Daar moet je bijna een goochelaar voor zijn. Het moet idiot-proof zijn.

[Bericht gewijzigd door ~Galaxy op 10 augustus 2007 18:20:37 (10%)]

In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Jochem

Golden Member

@picsel: wederom de eerste lamp. Had die toeschouwer de tweede gekozen, dan had die goochelaar gewoon eerst een ongekleurde schakelaar omgezet, met een mooi praatje erbij van: "deze is het niet!", en daarna die schakelaar met kapje... it's all in the game..

Op 10 augustus 2007 18:13:20 schreef stijn martens:
Leds vind ik toch nog altijd het mooist inplaats van die lelijke gloeilampen en spaarlampen.
Okee, draai jij even het ledje eruit?
If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
picsels

Golden Member

@Jochem_S: nope, dat is het niet
Is iemand van CO al aan het bouwen?
gewoon een LED in een gloeilampsocket solderen...

denk dat ik wel zo'n plank kan maken. als iemand anders me een tijdmachine regelt zodat ik dat truukje van F_E kan doen. (je toekomstige ik naar het heden halen om met meer mensen aan je electronicaproject te werken. nou zullen er wel tijdruimteinstabiliteitsproblemen mee gemoeit zijn, maar zoniet is het een handige oplossing)
('n stuk of 15 ikjes moet genoeg zijn).
want ik heb het nou toch best wel te druk met m'n

Domotica
VMK124
Versterkerreparatie's (4 stuks inmiddels, waarvan 2 voor mezelf en 1 voor me pa)
Nixieklok (dat ding van xantus, lijkt wel of er een vloek op rust)
zonnebatterij (baterypack met zonnepaneel op z'n rug. leg 'm een paar dagen in de zon en hij is weer vol) (wachten op zonnepaneeltjes, diodes en acu's heb ik al)

en als dat af is moet ik nog een
Binaire klok
minirobot
Propellor clock
single tube nixie klok
4-digit nixie klok
VFD klok
enz. enz.

(1e bijna echte offtopic post in dit topic, toch knap, 11 pagina's ontoppic met 1 pagina per uur. al staat er wel vaak hetzelfde)
homepage / Ubuntu / If a cluttered sign is the mind of... Let me order my desk first.../ Luister je GR af!
Op 10 augustus 2007 18:17:03 schreef picsels:
Heeft iemand al ontdekt hoe het zit wanneer hij willekeurig één kleur laat kiezen en die óók de goede lamp aan doet?
Op 3:33.

de topjes gaan uit beeld. Zorg gewoon dat men enkel een rood topje kan kiezen
pointers don't kill programs, programmers kill programs
picsels

Golden Member

@sven: da's juist. Dit is de enige 'vingervlugheid' die eraan te pas komt.
Die man aan de overkant mag kiezen zonder dat de 'goochelaar' iets ziet. Maar hij weet inderdaad precies waar het rode kapje (het 1e lampje) zit. De ene keer legt hij de gekozen kapjes weg, en de andere keer houd hij juist die hand over, waarvan hij weet dat het rode kapje erin zit.

Dat is mooi te zien omdat de man aan de overkant bij de 2e keer aanwijzen verwacht, dat de aangewezen hand weer wordt gebruikt.
Op 10 augustus 2007 18:42:38 schreef sven:
[...]

de topjes gaan uit beeld. Zorg gewoon dat men enkel een rood topje kan kiezen

Hehe, iid. wat ik raar vond is dat die kerel een hand aan moest wijzen en dat dat de hand was die hij weg deed, terwijl ik dacht dat dat juist het dopje was wat gebruikt zou worden.

Dus neem een blauwe en een rode in de handen. Zeg: "Wijs maar een hand aan."
Als
1 . De hand met het rode dopje aangewezen wordt, zeg "Dan pakken we deze!"
2 . De hand met het blauwe dopje gekozen wordt, zeg: "Dan blijft de andere hand over, en pak dan alsnog de rode".

Edit: te traag :S
Jochem

Golden Member

De vingervlugheid is leuk, je bent toch een goochelaar immers, maar het kan ook in het bord worden gebouwd. Immers, detecteer waar de enige lamp zit, en laat die aan gaan met de eerst omgezette schakelaar.
blaaaat... ik heb die film nog eens bekeken, ik dacht dat er maar 1 lampje in zat..

[Bericht gewijzigd door Jochem op 10 augustus 2007 20:46:40 (19%)]

If the plural of mouse is mice, wouldn't the plural of spouse be spice?
pcnerd

Golden Member

inderdaad.

maar misschien is het ook wel doodsimpel een ontvangertje dat relais stuurt die de draden binnenin schakelen. terwijl iemand in het publiek (of ergens anders) de boel stuurt (het schakelen van de draden, niet het aan/uit van de lampen.
Take a parachute, and jump! -- Tomzooi R&D<== nieuwsschrijvers gezocht
Bart Hiddink

Golden Member

Het is inderdaad het resetten van de schakeling door het verwijderen van lampjes of kapjes.

De 'goochelaar' begint na de reset elke keer weer bij de meest linker lamp. En zo programmeerd hij het bord.
Daarna kan hij doen wat het wil.

Het is idd devilishly clever!

[Bericht gewijzigd door Bart Hiddink op 10 augustus 2007 21:06:57 (14%)]

Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. Auteur van uitgave: Draadloze Communicatietechnologie, Segment uitgeverij.
GJ_

Moderator

Ik heb voor een illusionist al heel wat grote illusies geautomatiseerd en kan wel zeggen dat het vaak een stuk eenvoudiger is dan het lijkt.
Wie zegt dat hij niet gewoon een assistent met een remote heeft? Ook niet ongebruikelijk hoor. (mijn klant kan uiteraard wel echt toveren )

Maar het blijft lachen, een heel stel techneuten die zich over een ILLUSIE buigen. In enkele dagen 11 pagina's vol uiterst technisch giswerk.
pcnerd

Golden Member

mijn idee..

maar ik vindt het ook wel leuk ja .

ik blijf bij de ab.

ken trouwens ook wel een paar illusies, en zodra je weet hoe ze werken zijn ze echt doodsimpel.
Take a parachute, and jump! -- Tomzooi R&D<== nieuwsschrijvers gezocht
Sine

Moderator

ik blijf bij de ab.

Doe dat

Het is 100% zeker een zelf lerende schakeling, lees een paar pagina's terug maar eens, geen remote nodig.

Er was vroeger op de BBC een serie over een figuur die truuks maakte voor goochelaars, daarin werden ook idere keer weer een paar truuks uitgelegd, de meeste inderdaad verbluffend simpel wat opzet betreft, maar kom er maar eens op !

[Bericht gewijzigd door Sine op 10 augustus 2007 21:15:28 (35%)]

Jeroen Boere

Moderator

je ziet diverse malen NIET waar zijn handen blijven en wat ze daar doen.
tevens zie je ook niet WAT de persoon doet met zijn voeten.
ook zie je geen kabels lopen.

het gewoon extern bestuurd. niets moeilijke schakeling!
IF you can't convince them, then confuse them!