Ik heb in het verleden (en het heden) nogal eens grote projecten gehad, waar meerdere hiaten in zaten.
Vaak was dit één topic waard en doorgaans vind ik de oplossing ook wel dankzij anderen.
Echter,
Soms heb ik meerdere problemen die welliswaar te betrekken zijn op hetzelfde project, maar die een heel ander deel bestieren.
Is dat dan een nieuw topic waard?
Ik heb hier al eens een discussie over gevoerd met menig moderator. Hetgeen me nu vaak onzeker maakt of ik nu wel of niet een nieuw topic moet starten voor die nieuwe probleem, of dat ik het nieuwe probleem moet "knopen" achter het oude.
Laatste lijkt me niet practisch aangezien de topictitel het eerste deel omschrijft.
Een ruimere topictitel zal niet het accent leggen op het werkelijkeprobleem waardoor men er gemakklijk over heel kijkt.
Kortom:
Waar ligt de grens voor het starten van een nieuw topic, wanneer er raakvlakken zijn met een eerder topic, zonder te crossposten of hoe dat ook maar heet?
Losse veters hoeven geen probleem te zijn, zolang je stappen maar groter zijn dan de lengte ervan. Pas als je korte stappen móet nemen, gebeuren er ongelukken.