Shock Media

Navigatie

opgevoerde brommer lamp

Forum > Algemene elektronica > opgevoerde brommer lamp << Vorige | 1 | 2 | 3
Naam Bericht
flipflop

...en dan nu de stoere dienst-verhalen
if (rst='1') then d <= '1' elsif (clk'event and clk='1') then d <= data end if;
Henry S.
Moderator

quote:
Op 16 september 2007 20:03:25 schreef Remi:
@ Henry S,
jij doelt op een lm317 als stroombron / begrenser ?

Nope, dat is een zwevende regelaar, alleen het verschil tussen in en uitgangsspanning geldt daarbij. En niet gaan kortsluiten natuurlijk.
quote:
Op 17 september 2007 12:58:45 schreef High met Henk:
12 lampje erin gezet: deed ik ok bij mijn maxi die reed ook 95

Ja, dat was al 'standaard'.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 18 september 2007 00:55:25]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
High met Henk
Honourable Member

mijn maxi was tenminste 50 cc!

70 cc erop vindt ik geen sport, dan is het een motor

50 cc en dan zo rap mogelijk, von 95 geen slechte score: de echte winst valt te halen in het inlaatspruitstukje: tjonge wat wervelt dat ding!

maare 12V lampjes: tje die 6 V waren echt te krap bemeten, wilde er nog een LED remlicht op zetten, maar daar is het nooit van gekomen: ding is ivm onveiligheid zo draaiend de schroothoop op gegaan! Durfde hem neit te verkopen.

Mijn andere brommertjes (nsu quickly's) heb ik natuurlijk NIET weggedaan!
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
Corné 12

Misschien een dom idee, maar als je nu 2 12 V lampjes in serie zet, verdeelt de spanning zich over de lampjes. Dan heb je minder last dat ze doorbranden.
The TOOL man

quote:
Op 18 september 2007 08:48:41 schreef High met Henk:
70 cc erop vindt ik geen sport, dan is het een motor,50 cc en dan zo rap mogelijk

JUIST !!! Henk begrijpt het tenminste!!

En inderdaad, de inlaat en eigenlijk alles wat er na nog komt was bij mij spiegelglad gepolijst, daaaaaaaagen mee bezig geweest maar ja.... en ik had er ook nog 'even' vier extra spoelpoorten bij gemaakt,samen met m'n oom die fijnmetaal bewerker was! (stempel/spuitgietmallen fabriek)
Dat in combinatie met een perfecte uitlaat (daar zit met tweetakt echt de winst) zorgde voor die 16000 toeren

Sorry voor het off topic gaan hoor, maar dit is nou eenmaal een zeer groot deel van me jeugdige tijd geweest hahahaha
techno-design

dit is wel al een oud toppic maar blijkbaar was het probleem niet opgelost

ik heb een goede oplossing
plaats gewoon een volt limiter 6v (van rc race ) na je gelijkrichter

daar mag je tot 35 volt op aansluiten en hij geeft constand 6v (max 10A dus geen probleem)

hier is een voorbeeld maar er bestaan betere
http://www.mscomposit.com/electronics/receivers/accessories_...-lipo.html

hopelijjk heb je er iets aan
help

Tot 35V .. en als je het topic hebt gelezen zie je dat de spanningen na het gelijkrichten daar ver boven liggen.

Maar gezien de leeftijd van dit topic heeft de topicstarter er denk ik weinig meer aan.
www.janfernhout.nl | www.elecdev.nl
Zoeken in topic << Vorige | 1 | 2 | 3