| Naam |
Bericht |
CarlS
|
Als ik de lade van de DVD-Speler (Philips DVDR) wil openen krijg ik op het schermpje de mededeling "Blocked".
Bestaat er hier een eenvoudige oplossing voor, vooraleer ik hem onnodig weggooi ?
Aangezien hij niet veel gekost heeft willen herstellers er niet aan beginnen.
Carl
|
RazeR
|
Genoeg te vinden op Google
1 van de links die ik gevonden heb:
http://club.cdfreaks.com/f114/info-how-open-tray-philips-dvd...ed-200172/
Misschien dat met vermelding van een type er nog wel betere links te vinden zijn. [Bericht gewijzigd door RazeR op 1 november 2007 14:52:10]
|
citroen 2cv
|
bediening ontgrendelen dit kan meestal door een combinatie van knoppen in te drukken weer opgeheven worden zie dus de
gebruiksaanwijzing van het toestel
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
|
maus0611
|
blocked betekent geblokkeerd, dus er zal waarschijnlijk iets zijn met het loopwerk van open en dicht, meestal zit er een tandwieltje scheef. is een kwestie van kijken en de logica proberen te begrijpen van de lade. heb het zelf al veel keren gerepareerd
Een Tor loopt, en een buis rolt... euhh, ja..
|
knutsel
Golden Member
|
En meestal zit er aan de onderkant van de recorder een gat, kan een sticker overheen zijn geplakt, waar je met hulp van een schroevendraaier de lade kunt openen.
gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam.
|
echtepino
|
Meestal zit er een heel klein gaatje aan de voorzijde ter grootte van een milimeter waar je net een uigevouwen paperclip door kan steken. Dat moet je dus ook doen en heel hard drukken. je drukt dan de lade mechanisch open.
Word lid van de Benelux DX Club
|
Marco69
Golden Member
|
Die 612 had daar veel last van. Enige manier om eruit te komen is de spanning eraf halen en er weer op zetten.
Als dat na een paar keer niet helpt, het ding open schroeven en de slede waar de head op zit voorzichtig met de hand een stukje bewegen. Die zit door verdroogd smeermiddel of vervuiling op z'n geleiders 'vast geplakt'.
Kwaal wordt steeds erger. Ik heb de mijne er uiteindelijk om weg gemieterd.
Succes.
(lezen we nog even of dit hielp?)
Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
|
CarlS
|
Heb er in elk geval de DVD al uitgekregen. Als ik andere forums mag geloven vrees ik dat het een typisch probleem is voor dit toestel en dat er weinig aan te doen is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt
|
william1967
|
Blocked is meestal een defect IC onder op het loopwerk,hier is een kit voor
|
Hendrix
|
Hallo ik ben Hendrik en nieuw op dit forum. Ik heb ook het "blocked" probleem met de Philips DVDR725H/00.
Wat is nu de logische volgorde van handelen? Ik heb de lade al wel geopend. Ik lees dat er een ic stuk kan zijn?
Kan ik hier ergens iets over lezen? Ik ben een beginnend hobbyist en ga na de vakantieperiode beginnen aan een opleiding voor monteur electrische bedrijfsinstalaties dus alvast mijn excusses voor het misschien vragen naar de bekende weg. mvrg Hendrik [Bericht gewijzigd door Hendrix op 20 juni 2008 14:38:30]
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
Lees over de DVDR725 onderste deel:
www.picbasic.nl/philips_hdd900.htm
Ohm sweet Ohm l www.picbasic.nl
|
Hendrix
|
Dank heer Kieftenbelt, ik ben nu op zoek naar een dvdplayer/writer van dat type.
|
citroen 2cv
|
dan kun je lang zoeken want toen deze recorders nog in de garantie zaten waren deze loopwerken al op.wegens een zeer hoog uitvalspercentage.
zorg dat je nooit maar dan echt nooit wat met ziggo internet en /of telefonie te maken krijgt !!
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
Heer Eend, het gaat hier niet om de originele VAD8041 (inderdaad een slecht type brander), maar om een vervangend type DVD brander, origineel voor een PC.
Al is deze ook schaars aan het worden omdat deze niet meer worden gemaakt.
|
Hendrix
|
|
Hendrix
|
En dat feest gaat niet door. De aanbieder communiceert niet. Iemand suggesties?
|
maartenbakker
|
Gewoon een goedkoop Lite-On loopwerk proberen?
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
Lite-on gaat waarschijnlijk niet werken.
Ik ben nieuwsgierig waarom ze niet reageren.
Ze hebben zowel de witte als de zwarte PBDV1660G DVD uitvoering op voorraad.
Hoe vaak heb je de bestelling geprobeerd c.q. geprobeerd contact met ze te krijgen?
|
Hendrix
|
Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of het app. onderweg is. Hoop van ze te horen. Het proberen van andere producten wordt een kostbare hobby wanneer je ze niet tot je beschikking hebt. Van dit type Philipsbrander weet je dat het prima werken gaat.
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
Vermeldt hier a.u.b. hoe dit afloopt, ben nieuwsgierig.
|
Hendrix
|
Heer Kieftenbelt,
Heeft u een link naar de site waar u uw brander heeft besteld? Ik heb nog steeds niets gevonden.
Groet Hendrik [Bericht gewijzigd door Hendrix op 5 september 2008 20:32:07]
|
Henry S.
Moderator
|
http://www.computeronderdelen.nu/index.php?aux_page=aux1 Vaag zaakje. Lijkt me na wat gegoogel buiten bedrijf gesteld. [Bericht gewijzigd door Henry S. op 18 augustus 2008 21:00:59]
Windhoos helemaal zat? Een ATX-voeding is geen labvoeding!
|
Frits Kieftenbelt
Honourable member
|
quote:
Hoe is dat afgelopen bij die andere lui?
Ik zal er daar eens één bestellen.
|
Hendrix
|
Die lui van computeronderdelen reageren niet.
Schoonpa vraagt al naar de brander die ik nog bestellen moet... maar waar?
Excusses voor late reactie, ben druk met opleiding en werk...
|
maartenbakker
|
Hij zal niet meer gemaakt worden, Aswo zegt ervan: VAD8041/01 DVD-LOOPWERK = NIET MEER LEVERBAAR - HIERVOOR CONTACT MET EEN PHILIPS SERVICE-WERKPLAATS OPNEMEN -. Mogelijk is er een service-oplossing.
Anders zal je dus afhankelijk zijn van iemand die een origineel of vervanger nog op voorraad heeft liggen, of een tweedehandse drive ergens uit een gebruikte PC.
Laatste alternatief is een willekeurig ander loopwerk te kopen en kijken of dat wil werken. Een ander model Philips of als dat niet te vinden is zou ik gokken op Lite-On omdat die ook veel recorders voor Philips hebben gefabriceerd en Philips wellicht ook hun loopwerken zal hebben gebruikt.
|