Soldeer Flux

Weet iemand waar je soldeer flux kan halen?
Is het verkrijgbaar bij de Praxis, Gamma of Hornbach?
Alvast bedankt

klein is fijn

Moderator

Bij de elektronica winkel.

Bij de bouwmarkten kan je alleen S39 halen, dat is niet geschikt voor elektronica.

Is er een elektronicaboer bij jou in de buurt? Daar heb je meer kans dan bij een bouwmarkt.

Edit: KIF was me voor (0.0001 seconde >:) krijgen mods soms voorrang als ze tegelijk posten?)

Hee ik gebruik wel S39, voor draden (om te ontvetten als je ze in elkaar hebt gedraaid). Voor printjes gebruik ik geen vloeimiddel, dat is (meeestal) niet nodig (als je de print niet aanraakt).

@GJ: harskernsoldeertin werkt toch net zo goed?

Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
GJ_

Moderator

Of multicore tin kopen. Werkt net zo gemakkelijk.

Behalve als je pietepeuterige SMD-dingetjes gaat solderen.

GJ_

Moderator

..en met hele dunne multicore?
(ik heb geen ervaring met pietepeuterig SMD, ik hou van lomp groot)

De kleinste multicore die ik zo heb kunnen vinden was 0.5mm (en al aardig prijzig). Daarnaast is dat ook geen oplossing; je blijft met bv. SSOP's toch zitten met 't feit dat je al snel een paar pootjes aanelkaarsoldeert. Dan is even lekker influxen en opnieuw opstoken wel zo prettig.

Voor fijne pitch in SMD solderen is het wel vaak erg handig/nodig (balletje tin over pootjes trekken soldeert het snelst, maar vereist wel een druppeltje flux).

Ik weet niet waar je het kan halen, heb het nog nooit bij een elektroboer zien liggen. In een online-shop ga je wellicht meer succes hebben?

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

soms hebben ze we fluxpennen. Zijn ook wel topics geweest over welken wel goed waren en welken minder... Zit behoorlijk prijsverschil in meen ik..

Je kan ook kiezen voor tin met wat meer flux erin. Al ga je dan wel snel echt aan het braden...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
GJ_