Shock Media

Navigatie

Robot met gyroscoop

Forum > Meten & meetapparatuur > Robot met gyroscoop
Naam Bericht
MartijnV

Eigenlijk kan dit in zowel dit forum als in digitaal als in software, maargoed.

Hallo allemaal. Ik ben bezig met een robot projectje. Het idee is om een gyroscoop te gebruiken om de hoek te bepalen waaronder de robot staat ten opzichte van zijn beginstand. Dit kan door de hoeksnelheid die gemeten wordt door een gyroscoop ic te integreren. Met behulp van andere sensors zal het 0 punt af en toe ingesteld moeten worden om te zorgen dat de hoek niet verloopt door onnauwkeurigheid.

Ik ben student werktuigbouwkunde en weet het een en ander van sensors en programmeren. Waar ik echter nog niet alles van weet zijn PICs. De bedoeling is dat dat gaat veranderen.

Dit is geen schoolopdracht maar gewoon een hobby projectje en ik zou het leuk vinden als jullie meedenken en mij wat dingen kunnen leren.

Laat ik eens beginnen met te vragen hoe je een analoog signaal door een PIC laat integreren, het liefst zo nauwkeurig mogelijk. Hoe snel kan een PIC waarden meten (en opslaan) en er tegelijk aan rekenen. Er moeten ook 2 motoren aangestuurd worden om de robot weer recht te zetten als hij van koers raakt.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
sould3mon

heb je de sensor al waar en hoe duur was die wel niet ?
kan je leuke dingen mee doen

dubbel

er moet ergens langer filmpje zijn maar ben em kwijt
[Bericht gewijzigd door sould3mon op 4 januari 2008 23:44:52]
Boeip

http://revver.com/video/443032/botka-the-barely-standing-robot/
Dit is de lange versie.
Echt kicken man! Als die gozer m een tik geeft, hersteld ie zich weer helemaal. Knap staaltje techniek!
Et Toto - "Allesomvattend" - Boeip.nl - Voorderingen RF modules
MartijnV

cool filmpje idd! Sensor komt bij Sparkfun vandaan. Aangezien al die sensors van die irritante behuizingen hebben, hebben ze daar dat IC alvast op een bordje gemaakt voor mensen zonder SMD-skills.