Hallo iedereen, ik heb hier bij mij de Akai AM-2200 versterker van mijn ouders en deze heeft de geest gegeven.
zomaar van de ene dag op de andere zonder aanwijsbare reden volgens mijn vader(hij twijfelt of hij mss de cd-speler en de tuner van ingang heeft verwisselt, maar is bijna zeker van niet).
Ik dus op zoek naar een schema en heb dit ook gevonden http://www.uploadarchief.net/files/download/akai_am-2200_schematic.pdf
Ik heb al hier en daar wat gemeten, maar ik heb nog wat vraagjes.Er staan verschillende spanningen genoteerd op het schema. Ten opzichte van wat moeten deze gemeten worden? bvb op de Main PC board staat onderaan bij TR4 en R3 met een pijltje 29.1V. is dit over R3 of ten opzichte van de ground. En waar moet ik dan precies een ground-punt nemen?
Ik heb al enkele onderdelen vervangen: R1 van 1K(connected bij pin 7) was onderbroken. Nadat deze vervangen was ging het lichtje weer.
Ik heb ook C3 en C4 vervangen omdat er over C4 geen spanning meer stond tijdens het meten.
Ook wijken de gemeten waarden iets af van de vermelde waarden. Dit kan natuurlijk ook aan mijn meettoestel liggen. Vb er staat bij pin 8 23.2VAC. Ik meet 22.7VAC.
Ik roep bij deze de hulp in van de audio-experten want foutzoeken in een versterker heb ik nog niet veel gedaan.
)