moderne led zwaailicht balk voor modelbouw

Beste mensen. Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn vraag en mij verder op weg kunnen helpen. Ik ben al aan het zoeken geweest en kwam soortgelijke vragen tegen maar niet precies wat ik graag wil. Het gaat om het volgende. Ik ben bezig met modelbouw en wil graag een takelwagen gaan bouwen. Zoals jullie weten hadden de hulp diensten voorheen meestal zwaailichten maar dat zijn tegenwoordig stroboscoop (of xenon??) licht balken geworden en nu zelfs worden led's gebruikt. Led's kun je dus blijkbaar met een hoge frequentie laten knipperen (wij hebben politie auto's in onderhoud en de nieuwste types gebruiken led's). Omdat mijn model custom is kan ik denk ik geen gebruik maken van eventueele in de handel verkrijgbare accesoires dus moet ik zelf wat gaan bouwen en daar kan ik jullie hulp bij gebruiken. Mijn basis electronica is voldoende om iets te bouwen maar niet om zelf de constructie uit te denken.

Zoals jullie misschien weten hebben takelwagens meestal een licht bak op het dak en nog 2 lichten in de grille of voorbumper. Beiden stoboscoop en/of led's. En de kleur geel of oranje.

Ik wil dit graag in miniatuur nabootsen en mijn idee is het volgende. Voor de lichtbalk op het dak wil ik links 2 led's en rechts 2 led's plaatsen. Of deze helder of geel zijn en ronde of platte is nog nader te bepalen. Als ik gele deksels kan krijgen of maken worden het witte led's (rond of plat) en als ik transparante deksels kan krijgen dan gebruik ik platte gele led's. Zoals in het echt zou ik de linkse aan willen laten gaan en een paar keer met een bepaalde frequentie laten knipperen en vervolgens rechts en dan weer links....
In de grille van het model wil ik 2 platte gele led's monteren die volgens hetzelfde principe werken. Eerst knippert de ene led een paar keer en dan de andere enzovoorts.

Voor de led's heb ik maar een bepaalde inbouw ruimte maar voor de besturing met print en alles heb ik alle ruimte. Ik kan de print overal in het model plaatsen en dan met de led's verbinden door middel van bedrading. Ik heb bog enkele standaard modelbouw accu's van 7.2v en 1400 tot 1900 mAh welke ik als voeding wil gebruiken.

Kortom kun je een paar van 2 led's (2 links en 2 rechts) alsmede een paar van 1 led (1 links en 1 rechts) afzonderlijk van elkaar in een hoge frequentie laten knipperen.
Kun je deze afzonderlijk van elkaar aansturen, dus eerst de ene kant en dan weer de andere kant
Als dit mogelijk is kan iemand mij dan zeggen hoe ik het moet bouwen
Is de accu van 7.2v die ik in gedachte heb voldoende

Sorry voor het lange verhaal. Ik ben het model nog aan het ontwikkelen en dit is een belangrijk iets om te weten of ik verder kan met het bedenken van alles.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Tom

al eens geprobeerd een witte led achter een geel plaatje te houden ? bij mij word dit nooit echt mooi geel licht.
ik zou gewoon voor gele leds gaan.

Hoi, sorry voor de late reaktie maar bedankt voor jullie reakties.

Ik heb het toevalig vorige week net gemaakt toen ik me zat te vervelen.

http://www.youtube.com/watch?v=7jq0EeoJ-4A