Bioresonantie

Dit kan ik jullie niet onthouden. Niet omdat ik bang ben dat jullie erin trappen, maar voor de humor:

Gisteren ben ik bij een arts/homeopaat geweest.
Hij moest mij even doormeten met een bioresonantie apparaat om te kijken waar mijn vermoeidheidsklachten vandaan kwamen. Ik kreeg in mijn rechterhand een dikke messingstaaf die ik moest vasthouden. Het hing met bananenstekkers aan het apparaat. Op mijn linkervingers werd gemeten met een (onafgeschermde) meetpen: een uitslag op de wijzer met een zoem geluid als gevolg. Bij elke vinger een iets andere uitslag met een andere frequentie uit de zoemer.
Hierna idem voor mijn rechterhand.

http://www.bioresonantie.nl/default_choose.asp

De arts wist nu waar het vandaan kwam, wat ik hem ook al voor de test had kunnen vertellen.
De arts wou graag nog een paar vervolgtherapien met het bioresonantie apparaat doen. En ik werd ook direct de volgende dag twee maal opgebeld. Dit wonderbaarlijke middel moest helpen voor de vermoeidheid!

Werking:
Bioresonantie is voor de meeste mensen een modern woord uit de alternatieve praktijk. Maar wat betekent het ? Het woord 'bio' betekent leven, het woord 'resonantie' betekent trilling. Het gaat hier dan ook om de trillingsgetallen van levend weefsel.

Een onderdeel van de natuurkunde is de leer van de trillingen. Men heeft wetenschappelijk aangetoond dat alle materie zijn eigen trillingsgetal bezit (note: Einstein erbij halen om de materie moeilijker over te laten komen en dus ook geloofbaarder). Aangezien het menselijk lichaam met al zijn verschillende onderdelen ook materie is, hebben zowel het lichaam als zijn onderdelen allemaal hun eigen trillingsgetal.
Met behulp van zeer geavanceerde apparatuur (No comment) is het mogelijk de diverse trillingsgetallen te meten. Wetenschappers hebben onderzocht of trillingsgetallen wijzigen als ergens in het lichaam een ziek-makende factor aanwezig is. Dit blijkt inderdaad het geval te zijn.
Het verrassende is echter, dat als men de afwijkende trillingsgetallen weet te corrigeren, er in veel gevallen herstel van het lichaam optreedt !
Dit is waar de bioresonantie-apparatuur zijn werking doet: het herstel van de trillingsgetallen.

Uitleg: let op de 50Hz storing!

Te gebruiken bij:
- allergische aandoeningen
- fibromyalgie
- gonarthrosis (slijtage van het kniegewricht)
- atopisch eczeem
- als hulpmiddel bij acupunctuur
- reuma
- astma
- keel-neus- en oorziekten
- behandeling van zieke huisdieren!

Electronica:
Na enig googlen kwam ik erachter wat erin zit:
Hoe het Bicomapparaat weet wat goed en wat verkeerd is, is onduidelijk. Een onderzoeker vond binnen in zo'n ding slechts een eenvoudige weerstandsmeter en wat elektronica voor de randapparatuur, en geen spoor van elektronica voor signaalanalyse.

Ervaringen van een (sceptische) patient:

Bioresonantie is echt de grootste oplichterij. Ik heb zelf al jaren last van verschillende allergieën en heb ook een bioresonantietherapeut bezocht. Er werd mij verzekerd dat al mijn allergieën na drie behandelingen verdwenen zouden zijn. Voor de zekerheid ivm de heftigheid van mijn allergieën toch maar 6 afspraken gemaakt. Uiteindelijk zijn het er acht geworden zonder ook maar 1 procent resultaat.

En hoe dat komt? Ik had het natuurlijk zelf al kunnen invullen. Ik heb een allergie waar ze met bioresonantie niet bij kunnen omdat de frequentie te hoog zit. Daardoor worden ook de overige allergieën in stand gehouden.

Volgens mij zit het bij al die mensen die baat zeggen te hebben bij bioresonantie echt tussen de oren of ze zijn de trotse bezitter van zo'n apparaat.

De therapeut gaf aan zelfs mensen met reuma te kunnen genezen, nou dan weet je het al wel. Ik ken ze niet, alleen die mensen die geen baat hadden bij bioresonantie die ken ik.

Dus trap er niet in. Het is enorm duur en het heeft geen resultaat.

Conclusie:
Dit is de reinste onzin, wat een kwakzalverij! Heeft hetzelfde niveau als sjoelschijven op je audio installatie. Dat mensen hier in trappen.

Meer info
http://www.kwakzalverij.nl/403/Bioresonantie_therapie_in_VARA_Kassa
http://www.skepsis.nl/bioresonantietherapie.html

Goedkeuring van Henry, mits ontopic reacties
Website laten maken? Websites op maat, zelf eenvoudig te beheren: www.twentronix.nl
Een veredelde frequentie generator Ik heb nooit geloofd in dit soort kwakzalverij. Ieder moet doen wat hij zelf wil maar ik heb meer vertrouwen in de medische wetenschap dan in Klazien uit Zalk die het met zon ding doet of vage smeerseltjes.

Dominic
Those who can do, those who can't teach. The ones left become manager ...
Weet je zeker dat deze persoon het predikaat Arts mag dragen?
Heb jij hiervoor moeten betalen?

Een arts mag volgens mij geen niet-goedgekeurde behandelmethode hanteren in zijn beroep als huisarts.

Heel bizar!
boe
Rd12tf

Golden Member

Voor iemand als Klazina uuut Zalk heb ik nog respect, met eenvoudige huismiddeltjes, eenvoudige kwaaltjes genezen. Aardappelschil op een brandblaar ... Moet kunnen!

Maar om technocratie in te zetten voor 'clienten' (het woord patienten *weiger* ik hier te gebruiken), vind ik ronduit schandalig.
Er was laatst ook een of andere reiki (of is het verijkkie?) meester hier op het forum met een vraag voor zo'n gadget ... Mijn maag draaide om.
Als iemand geneest door middel van een placebo effect is dat op zich een mooi resultaat. Je staat versteld van wat het lichaam zelf kan herstellen.
Alleen jammer dat zo'n behandeling vaak veel geld moet kosten terwijl de investering door de "arts" bijna nihil is.

[Bericht gewijzigd door fzwart op 5 februari 2008 20:09:52 (17%)]

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
Op 5 februari 2008 19:47:55 schreef Fantomaz:
Weet je zeker dat deze persoon het predikaat Arts mag dragen?
Jazeker. Hij doet dit tussen zijn andere onderzoeken door.

Heb jij hiervoor moeten betalen?
Geen id of hij dat extra rekent, ik denk het niet aangezien ik er niet om gevraagd had en het zo voorbij was en hij vervolg behandelingen wou doen.

Ben benieuwd wat een elektrotechnicus voor zo'n apparaat rekent. Ik (als ik er uberhaupt aan zou meewerken) had er een groot bedrag voor gevraagd, het is immers een magisch apparaat.

Op 5 februari 2008 20:08:47 schreef fzwart:
Als iemand geneest door middel van een placebo effect is dat op zich een mooi resultaat. Je staat versteld van wat het lichaam zelf kan herstellen.

Het kan best bij sommige mensen helpen, waar het tussen de oren zit. Die denken dat ze "beter" zijn en voelen zich -door hun andere instelling- beter
Website laten maken? Websites op maat, zelf eenvoudig te beheren: www.twentronix.nl
tip voor eventuele volgende behandeling: sluit een MP3 speler aan (met elektroden) op een strategische plek op je lichaam.
Als je een beetje genoeg signaal hebt, zal je waarschijnlijk de muziek uit de speaker horen
PD3LV
Op 5 februari 2008 19:47:55 schreef Fantomaz:
Een arts mag volgens mij geen niet-goedgekeurde behandelmethode hanteren in zijn beroep als huisarts.

Volgens de Belgische wet toch. Er is een dokter uit zijn ambt ontzet, omdat hij patienten met vitamines behandelde. Hijzelf zou door z'n grote vitamine-inname 1000 jaar worden. Hij is vorige week overleden op 78-jarige leeftijd. Dat hij ruste in vrede.
Nihil est in intellectu quod non prius fuerit in sensu.
chuckie

Honourable Member

Mensen laten zich graag overdonderen door de buitenkant.
Wat moet een oud vrouwtje wel niet denken bij de aanblik van zo'n -ingewikkeld- apparaat.
Dan is het vast iemand die ongelofelijk veel geleerd moet hebben.
Persoonlijk vind ik het walgelijk.

En tegenover die paar mensen die met zichzelf in de knoop zitten en waarbij het placebo-effect een positieve uitwerking heeft staan veel meer gevallen van mensen die ronduit bedonderd worden, soms op het levensgevaarlijke af.

Aan de andere kant is er dan toch hoop voor alle TV technici die werk zoeken, stack je scoop, benchmultimeter, functie generator en analyzers in een klein praktijkkamertje, schaf een witte jas aan en je kostje is gekocht.

Je kunt dan bevoorbeeld zeggen dat je scoop is om aardstralen in je lichaam zichtbaar te maken terwijl je een paar probe's aan het slachtoffer zijn oren hangt

Gelieve dit overigens niet serieus te nemen...(het laatste dan)
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Op 6 februari 2008 00:29:17 schreef chuckie:

Je kunt dan bevoorbeeld zeggen dat je scoop is om aardstralen in je lichaam zichtbaar te maken terwijl je een paar probe's aan het slachtoffer zijn oren hangt

Gelieve dit overigens niet serieus te nemen...(het laatste dan)

dan Hang ik de probes wel aan de neus
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
WilToyo

Golden Member

Op 6 februari 2008 00:29:17 schreef chuckie:Aan de andere kant is er dan toch hoop voor alle TV technici die werk zoeken, stack je scoop, benchmultimeter, functie generator en analyzers in een klein praktijkkamertje, schaf een witte jas aan en je kostje is gekocht.

Hopen dat de mensen met een tesla-coil dit niet lezen.
Maak me niet gek, ik ben al gek.
chuckie

Honourable Member

Nee, nee, daar horen de massaklemmen te zitten in verband met de vertikale afbuiging van de aardstralen.

Kun je nagaan hoe professioneel dit moet overkomen bij een bejaarde vrouw die haar zuinige pensioentje komt wegwapperen.

Ik zou het zelf zowat geloven.

-edit-

Tesla coils zijn alleen voor de volleerde Dr.Frankensteins.

[Bericht gewijzigd door chuckie op 6 februari 2008 00:46:31 (12%)]

wat niet wilt zeggen dat frequenties wel degelijk invloed hebben op het lichaam.
dit bioritme is natuurlijk onzin.
doch zijn er experimenten gedaan met heel lage frequentie (circa 6-12Hz).
en het is meetbaar dat de hersenen beïnvloedbaar zijn.
maar je hebt er wrsch wel wat energie voor nodig en het zal niet zonder gevaar zijn denk ik.
persoonlijk denk ik ook dat de shuman resonantie er niets voor niets is (circa 7,....Hz).
en om maar te zwijgen van HF signales die invloed hebben op het lichaam. (als we genoeg power hebben natuurlijk!)
gsm toestanden is belachelijk en trek ik mij niks van aan.
het wordt wel anders als je een gerichtte antenne op je gericht krijgt waar een vermogen van 1kw ofzo uitkomt.
ik dacht dat in de vs er verdoken onderzoeken zijn geweest juist na de oorlog. dit met zelfs extreme vermogens.
of dit waar is? i don't know. wat ik wel weet is dat ik niet zo maar mijn hoofd vlak naast een antenne zou zetten die een paar kw staat te zenden.
My Tube is bigger then yours
chuckie

Honourable Member

Laatst nog wel iets gezien bij Braniac over een frequentie van ik meen 420,74 Hz die laxerend schijnt te werken.
Daar wordt je ook alleen maar gelukkig van als je een verstopping hebt.
Op 6 februari 2008 00:59:29 schreef chuckie:
Laatst nog wel iets gezien bij Braniac over een frequentie van ik meen 420,74 Hz die laxerend schijnt te werken.

Als het werkt, werkt het prima ; en mocht het onverhoopt toch niet werken , pak je een flesje wonderolie dat werkt altijd
Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
GJ_

Moderator

Ja, ergens rond de 17Hz. "Bruine ruis" noemen ze dat.

Het aardige is dat dat effekt word opgewekt door de licht masserende werking ervan op de ingewanden. Dus waarom de overige brainiacs verderop met gehoorbeschermers stonden is me niet helemaal duidelijk.

Bij mythbusters hebben ze dat ook gedaan alleen dan iets grootser, het had geen effect op adam iig. Of ze hebben iets verkeerd gedaan.

Op 6 februari 2008 00:44:54 schreef chuckie:Kun je nagaan hoe professioneel dit moet overkomen bij een bejaarde vrouw die haar zuinige pensioentje komt wegwapperen.

Jah idd, die vertrouwen de arts/homeopaat en hebben minder argwaan.
Op 6 februari 2008 09:09:16 schreef GJ_:
Dus waarom de overige brainiacs verderop met gehoorbeschermers stonden is me niet helemaal duidelijk.

Tast dat je gehoor -bij draaien op hoog volume- niet aan dan?

-edit-
Klopt, hoor je idd niet. Dus dan trillen de trilharen niet mee en zullen ze niet stuk gaan?
chuckie

Honourable Member

Zoals ik het begreep is het dezelfde frequentie waarop de darmen werken.
Of dat nu een soort van peristaltische werking is of contracties weet ik niet.
Het was dus 17 Hz, aha, dat wist ik dus ook niet zeker meer.

Feit is dat het lichaam dus wel zijn werk doet met verschillende frequentie's in verschillende gebieden, maar het beinvloeden hiervan laat ik waar het mijzelf aangaat toch maar over aan het reguliere medische circuit.

Van die oplichters krijg ik zowieso "bruine ruis"

-edit-
@Juul
Volgens mij hoor je die frequentie niet maar kun je het wel voelen.
Maar of het dan ook je gehoor aantast...?

[Bericht gewijzigd door chuckie op 6 februari 2008 13:13:47 (12%)]

High met Henk

Golden Member

ik ben ook zo'n pessimist, maar ik wil nog wel geloven dat je bepaalde trillingen hebt als je ziek bent

of je ze kunt herstellen vindt ike en ander verhaal en hoe je exterene straling (bijv van een SMPS) buiten houd... Daar ga ik het niet over hebben

het corrigeren van die trillingen:

hang die mensen even aan de 230: zijn ze van alle klachten verlost.... zo lust ik er nog wel een paar,

maar ik ken toevallig een natuurarts en ben altijd heel pessimistisch, tot hij eens even wat bij mij zelf probeerde: moest liggen. 1 arm opsteken en zijn hand wegdrukken. dat lukt prima toen hij zijn andere hand boven mijn hoofd had, niet toen hij zijn ahnd boven mijn schouders had, wel boven mijnb uik en niet boven mijn onderrug, wel weer boven mijn bekken. Ik heb al jaren lage rugklachten en soms zitten mijn schouders ook vast (een heerlijke massage van vrouwlief maakt dat danw el weer lekker los hoor )

Maar vond dat wel typisch. echter hoe waar dat dit is, is ook te betwisten... en daar kwam ook geen apparaat aan te pas.
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet).
Op 6 februari 2008 09:09:16 schreef GJ_:
Ja, ergens rond de 17Hz. "Bruine ruis" noemen ze dat.

Het aardige is dat dat effekt word opgewekt door de licht masserende werking ervan op de ingewanden. Dus waarom de overige brainiacs verderop met gehoorbeschermers stonden is me niet helemaal duidelijk.

Ik zeg niet dat het werkt, maar het is wel mogelijk. Zal eens een box op toilet zetten, en als het nog eens zover is eens proberen.Mezelf in dienst van de wetenschap.
Nihil est in intellectu quod non prius fuerit in sensu.
Niet te hard zetten, anders krijg je South Park tafarelen: Kenny heeft zichzelf doodgepoept door extreem harde bruine ruis...
"Error: To many errors" aldus ModelSim.
Sine

Moderator

Heren heren .... Brainiac .... leuk, maar met een half pak zout te nemen.
( Een hamster die in een looprad een 20W lamp laat branden, riiight )

De mythbusters hebben ooit eens een experiment gedaan waarbij ze tot een paar Hz zakten, en adam met trillende oogbollen tussen torens van speakers stond ... zonder 'darm resonante' bijeffecten

-edit-

Filmpje !

Voor wie het helemaal wilt zien, het is een stukje uit seizoen 2 aflevering 12
Als je voldoende trillingen hebt kun je er wel degelijk van naar het toilet moeten...
De motor van de smart roadster van mijn ouders (nee, niet zo'n invalidenkar-smart, maar een klein sportwagentje dat zowat onder de spoorbomen door kan...) heeft een bijzonder laxerend effect als ie stationair draait in de file...pfoeeeh... ik wist even niet meer wat ik toen moest
Ik zal eens kijken of ik het getril op kan nemen met een piezo elementje op de stoel ofzo
Ik denk dat je het effect kan repliceren met zo'n bass shaker onder je stoel gebonden.
PD3LV
Ik heb even door PubMed gezocht, maar geen enkele studie tegengekomen die spreekt over (meetbare) elektrische resonantie. Als die jongen echt een arts is, moet die ook evidence based medicine toepassen, wat hier duidelijk niet het geval is...
Dikke larie imho.

Weefsels hebben overigens wel een eigenfrequentie, dus een brown-noise bestaat wel. Wat de mythbusters echter vergaten is dat deze voor iedereen verschilt, en dat de darmen ook niet als 1 geheel op een frequentie gaan reageren. Het zijn telkens bepaalde gebieden van weefsels die gaan resoneren meen ik me te herinneren uit de lessen.

-Toine
chuckie

Honourable Member

@Twabi

Zo te zien kom je uit de geneeskunde, dan weet jij het misschien, hoe moet je je die weefsel resonantie's dan voorstellen?
Zijn dat spiercontracties door zenuwen getriggerd of moet je het type weefsel als een soort kristal zien?