Beste mensen ik heb met mijn LCD TV dezelfde problemen als denniske (posted 6 nov 2007).
Hier onder de tips van TV Don
Ik heb deze geprobeerd maar geen resultaat, meer tips welkom
Ik heb hier een Sharp LC-20E1E LCD-TV welke geen beeld geeft (of niet door boot ofzo lijkt het wel) en tevens niet uit te zetten is. Ik zal het stap-voor-stap beschrijven:
1) stekker in stopcontact + adapter in TV (TV zelf staat dus nog uit)
2) druk op rode aan-knop
3) LED gaat heel even rood (+/- 0.5 sec en daarna continu groen) (dit lijkt mij de normale opstart kleur/volgorde)
Nu het volgende:
a) geen beeld/geluid + reageert op geen enkele input source
b) geen enkele knop werkt meer
c) zelfs aan/uit knop niet (dit is het meest rare)
Alleen als ik de adapter eruit haal gaat de TV uit (logisch). Als ik daarna adapter er weer in doe gaat de TV vanzelf aan (ook logisch aangezien de aan/uit nog in 'aan'-stand staat. Herhaal ik bovenstaande maar dan met de aan/uit in 'uit'-stand, kan de TV weer 'normaal' aangezet worden. Echter daarna dus weer niet uit te zetten.
Zaken als backlight stuk of tuner defect etc.. zou je aan denken m.b.t. het geen beeld/geluid issue, maar aangezien het niet reageren van de aan/uit knop als de TV eenmaal aanstaat zou je denken dat er toch iets anders aan de hand is.
Klint iemand dit bekend in de oren en weet je een mogelijke oplossing? Thanx in advance for any help.
TV Don Gepost woensdag 7 november 2007 23:36:02
Controleer de spoel bij de input thv (?) van het massa punt .
Indien daar zwart verbind deze spoel dan door mbv een druppel lood.
Meet of de doormetalisering naar de andere kant nog in orde is anders een draadje door de print trekken.
Hierna is de kans groot dat het toestel weer speelt.
Soms moet je een reset uitvoeren weet ik niet uit mijn hoofd kan ik wel opzoeken.
Die spoel NIET vervangen maar doorverbinden is een SMD spoel biij de adappter input!
Bram: punt thv bij mij niet te vinden, verder alle massa verbindingen doorgesoldeerd.
Kobra wat ik wil weten als de tv terug aangaat kunt u die dan met de aan uit knop terug afzetten of doet u dat met de afstandbed en als de tv terug aangaat heeft u dan terug beeld en geluid als ik goed heb gelezen had u ook geen geluid meer maar het groene lichtje brand dan wel, gij moet eens proberen op de aan knop een 6 tal seconden ongeveer lang op drukken en zien dat hij dan uitgaat en gij zecht ook,als ik daarna adapter er weer in doe gaat de tv vanzelf aan wat bedoeld u met aan is er dan terug beeld en geluid of wat?normaal als gij de aan knop terug kunt aan zetten maar niet meer af moet dat aan de schakelaar liggen het kan zijn dat de kontakten blijven plakken en dan kunt u hem niet meer afzetten
Rapperder
Ik zit met een soortgelijk probleem, die van mij wil niet aan, ik heb het onderstaande gevonden in een servicemanual van een soortgelijke lcd, ik ga dit morgen uitproberen:
7. Lamp error detection
7-1. Functional description
This LCD colour television has a function (lamp error detection) to be turned OFF automatically for safety
when the lamp or lamp circuit is abnormal.
If the lamp or lamp circuit is abnormal, or some other errors happen, and the lamp error detection is executed,
the followings occur.
1
The main unit of television is turned OFF 5 seconds after it is turned ON. (The power LED on the front
side of TV turns from green to red.)
2
If the situation 1 happens 5 times sequentially, television can not be turned ON. (The power LED remains
red.)
7-2. Countermeasures
7-2-1. Check when turning OFF the lamp error detection
If the power has been turned off 5 times because of lamp error, hold down the unit’s "INPUT" and "Volume
(–)" kye simultaneously and turn on the unit’s power switch. The TV set gets back on power in the "K"
mode.
In this state, press the unit’s "Volume (–)" and "P (Ù)" key simultaneously. The Adjustment Process mode
shows up.
This enables the operation check to detect errors in the lamp or lamp circuit.
Check whether "ERROR NO RESET" of the adjustment process is 1 or more. If it is 1 or more, it indicates
the lamp error detection was executed.
7-2-2. Resetting of the lamp error count
After confirming that the lamp or lamp circuit is normal, reset the lamp error count. Select "ERROR NO
RESET" of the adjustment process and set the number to 0 using the "LEFT" or "RIGHT" cursor key.
Ik heb ook nog dit gevonden op een Deense site:
Reset: Håll intryckt "Meny" och "TV/Video" knappar medan du trycker på "Strömbrytaren".
Sedan (om Tv:n startar !!?) skall du komma in i service menyn och resetta alla error coder, annars fungerar ingenting.
Servicemeny: Håll "vol-" och "kanal-" intryckta tills meny kommer fram.
Foto översiktsbild av området
Foto på området där spolen sitter
Credit: Claudio
Ytmonterad spole bränd (nära huvudbrytare) ersätt denna med en tråd.
Efter reparationen måste apparaten resettas.
Wat ze hier bedoelen is dat er een massa punt niet goed zou zijn, zie foto's:
Ik heb iets vergelijkbaars, maar dan met een lc-20s1e. Die heeft Zaterdag de geest geven. Er kwam een lekker branderig geurtje uit.
Nou ben ik geen held met electronica maar ik heb hem natuurlijk toch meteen opengeschroefd. Vlak bij de 12v ingang (externe adapter) is zo'n leuk surface-mounted componentje afgefakkeld. Tussen de aan/uit knop en de voedingsingang in, vlakbij de tuner, ongeveer in het midden van de foto:
Is dit het zelfde probleem? Gewoon doorverbinden dus? Of is dat alleen zo wanneer het om die spoel gaat?
Vind het overigens hoogst merkwaardig dat dit zo plotseling kan gebeuren. Gaat dit nóg een keer fout?
Check deze post:
"LC20S1E sharp wil niet aan"
Inderdaad doorsolderen, en resetten, dit werkte bij mij
goed, tv'tje speelt nog steeds goed!
Succes
Doorsolderen, als in, gewoon een druppeltje soldeer tussen de aansluitingen waar ooit de componentjes zaten? Dat klinkt bijna té makkelijk 
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Op 3 oktober 2008 00:13:32 schreef PowerFlower:
Doorsolderen, als in, gewoon een druppeltje soldeer tussen de aansluitingen waar ooit de componentjes zaten? Dat klinkt bijna té makkelijk
Hallo,
Welke aansluitingen van het spoeltje moet je dan doorverbinden.
Sorry dat ik na zo'n langetijd deze discussie weer omhoog haal maar ik heb net de sharp LC20S1E gekregen met het zelfde probleem
Eric
sorry sorry ik heb het gevonden na goed kijken op de print
Streng regiem hier, ik moet wel iets nuttigs toevoegen. Ik wil alleen maar zeggen hoe bij ik ben, hij doet het weer. De printplaat waar de voeding en de antenne op binnenkomen heb ik gedemonteerd en de spoel aan de achterkant warm gestookt(soldeerbout)en wat nieuw soldeer erbij en zie hoe een dode weer tot leven kwam! Nou BEDANKT!
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Een succesmelding bij een defect lijkt me wel nuttig voor de toekomstige lezers 
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (70%)]