Shock Media

Navigatie

LED Knippert: MD2.22 E AA

Forum > Video & TV > LED Knippert: MD2.22 E AA
Naam Bericht
weetikveel2

Hallo, ik ben een leek op het gebied van TV-reparaties.
Ik heb een TV van mijn ouders meegekregen, en na een maand functioneren houd hij er gisteravond ineens mee op.
Het LED-lampje begon rood te knipperen, en het rook een beetje vreemd. Er was geen rook te zien.

Het is een Philips MD2.22 E AA.

Kan ik dit zelf (proberen te) repareren?
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Alsvast bedankt!

Edit: Ik heb trouwens al naar vergelijkbare fouten gezocht op dit forum, maar heb het idee dat dit een andere fout is. Het lampje knippert direct na aanzetten rood.
[Bericht gewijzigd door weetikveel2 op 13 maart 2008 13:47:50]
weetal

blauwe condensator in lijncircuit stuk.
achter tv staande rechterprint,rechtsachter tussen een rechthoekig blok waaruit wat kabels komen en metalen plaat daarachter zitten een of meerdere van deze blauwe jongens.
vervangen en waarschijnlijk is de fout opgelost.

gr, weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
Peter112
Member

Mijn TV laatst ook, zoek zoals door weetal condensator 2418
220pf 2KV, deze zit over de poten van dikke BU2520DF op de koelplaat. Ik heb zelf een 3KV type erin gepoot. Sindsdien speelt hij weer als vanouds. Heb gelijk een goede stofzuigerbeurt met kwast gegeven.
lees onderstaande link voor meer info :
http://www.circuitsonline.net/forum/view/48011/2

teken de petitie voor een vrije NEN1010 http://www.knooble.com/petitie/
weetikveel2

Bedankt voor de hulp tot nu toe.
Ik heb er een nieuwe C ingezet (best knap voor een eerste keer solderen, en voor een eerste keer tv openhebben).
Maar in ieder geval, het volgende probleem doet zich nu voor:

-Als ik de tv aanzet krijg ik eerst een groene led, daarna gaat hij gewoon in standby mode. LED knippert dus niet.
-Als ik de tv op een zender wil zetten gaat hij 1 of 2 seconden groen branden om vervolgens meteen weer te gaan knipperen.