Shock Media

Navigatie

omschrijving 40W versterker

Forum > Site feedback > omschrijving 40W versterker
Naam Bericht
Vuurkat

Ik zat eens te kijken bij de schakelingen, en ik zag dat de omschrijving bij de 40W versterker niet helemaal klopte:
quote:
De schakeling bestaat uit een versterker-IC, een TDA 2030, en een powertrap opgebouwd uit twee transistoren.

Met dat versterker-IC wordt denk ik die TDA2030 bedoeld.

Mvg,
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
pros

Taalkundig is daar niets mis mee. Dat zou wel zo zijn als daar stond:
quote:
De schakeling bestaat uit een versterker-IC, een TDA 2030 en een powertrap opgebouwd uit twee transistoren.

Pas dan krijg je een opsomming van 3 elementen. Zoals het er nu staat, kunnen de komma's na "IC" en na "2030" er op wijzen dat "een TDA 2030" een verduidelijking is voor "een versterker-IC".
Wie twijfelt over de juiste betekenis, kan ook een blik op het schema werpen...
Een stijgtijd van 1V/nS komt overeen met 3600000000000V/h. Pros Robaer (1995)
Vuurkat

Hmm ja, dat klopt (lijkt op bijzinnen bij Latijn).

Maar ik vind het wel een beetje verwarrend (ik heb eerst de omschrijving gelezen, daarna het schema bekeken en ik zit pas in de tweede klas dus dit heb ik nog niet gehad).

Ik zou het zo hebben gedaan:

"De schakeling bestaat uit een versterker-IC (TDA 2030) en een powertrap opgebouwd uit twee transistoren."
[Bericht gewijzigd door Vuurkat op 14 maart 2008 21:41:03]
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
fritsuitoosterstreek

Maar volgens mij verandert de omschrijving niets aan de werking van het schema/schakeling.

Overigens is er helemaal niets verwarrends aan, het is gewoon een manier van toelichten. Je kunt in plaats van de komma's ook streepjes gebruiken.
Eindelijk weer een Website (een begin dan) Frits' Site http://www.partyservice.co.nr/
Jeroen Boere
Moderator

Is het nu duidelijker?
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
Vuurkat

Jaaaah!
Zoeken in topic